فرماندار: مسئولان شمیرانات 3 روز کاری برای پاسخ به مکاتبات مردمی مهلت دارند


فرماندار: مسئولان شمیرانات 3 روز کاری برای پاسخ به مکاتبات مردمی مهلت دارند

شمیرانات- ایرنا- فرماندار شمیرانات تاکید کرد: مدیران و مسئولان شهرستان برای پاسخ به مکاتبات و استعلامات، هرچند جواب مثبت یا منفی باشد فقط 3 روز کاری مهلت خواهند داشت. کار مردم نباید معطل نامه‌نگاری‌ها بماند؛ اگر چنین شد فرمانداری را مطلع سازند.

به گزارش روز جمعه ایرنا، مجتبی ذاکریان طی سفر یک‌روزه به ۵ روستای روته، زایگان، لالان، آبنیک و گرمابدر بخش رودبار قصران اظهار داشت: نگاه ما برای حل مسائل و مشکلات، این نیست تا صبر کنیم ببینیم چه چیزی به ما ابلاغ می‌شود، بلکه فعالانه به دنبال راهکارها هستیم و در همین راستا با توجه به شعار دولت مردمی، بازدید میدانی، تردد در جاده و استفاده از آب روستاها، بررسی سرانه‌های بهداشتی و آموزشی، نشست و گفت‌وگو با اهالی را در دستور کار قرار دادیم تا در این تعامل، راهکارهای پخته را از تجربه زیست مردم احصاء کنیم.

فرماندار: مسئولان شمیرانات 3 روز کاری برای پاسخ به مکاتبات مردمی مهلت دارند

وی با تاکید بر این‌که اختیار مدیران شهرستانی در راستای تسریع در تصمیم‌گیری و پیشبرد کار باید احیا شود، ادامه داد: پس از احصای مشکلات و اولویت‌بندی آن‌ها توسط خود اهالی، سوابق اقدامات قبلی را بررسی و سپس با کمترین اتلاف زمانی جلساتی با حضور منتخبان مردم (شورا و دهیار) و روسای ادارات مربوطه تشکیل، به راهکاری که نفع مردم را دربرداشته باشد رسیده، تقسیم کار و تا حصول نتیجه از دیدار با معاونان وزرا، مجمع نمایندگان تهران و مدیران استانی پیگیری می‌کنیم.

نماینده عالی دولت در شمیرانات ضمن تاکید بر افزایش پیوند بین مدیران و مردم (صرفاً ارتباط با اعضای شورا و دهیاران نباشد) خطاب به شهروندان بیان داشت: بزرگترین سرمایه ما مطالبه‌گری مردم است؛ انتظار بنده این است شما همانطور که برای تحقق وعده‌های بنده در فرصتی نه‌چندان طولانی صبر می‌کنید، مطالبه‌گری هم داشته باشید و ما را به عنوان مسئولانی که باید پاسخ‌گو باشند، با دغدغه همیشگی‌تان بازخواست کنید تا اگر وجدان کاری و ترس از خدا نداشتیم، از ترس پاسخگویی به شما کوتاهی نکنیم! بی‌شک این مطالبه‌گری سرعت‌بخش کارها خواهد بود.

فرماندار: مسئولان شمیرانات 3 روز کاری برای پاسخ به مکاتبات مردمی مهلت دارند

ذاکریان با اشاره به این‌که عمدا مشکلات در روستاها مشابه و مربوط به وضعیت‌ جاده‌ها، مساله کمی و کیفی آب‌، بازنگری طرح هادی، افزایش نیروهای انتظامی و اشتغال جوانان می‌شود، گفت: دلخوری شهروندان از آن‌چه در فرآیند قانون‌گذاری‌ها و شیوه اجرای قوانین انجام شده، برای ما قابل درک است و به درستی نباید حل برخی از این موضوعات چند سال به طول انجامد اما تضمین می‌دهیم خدمتگزارانی که آمدند پای کار هستند و اگر شما مردم همراه و کمک ما باشید، به مرور زمان مشکلات را تا حد توان رفع و شرایط را تسهیل خواهیم کرد.

فرماندار: مسئولان شمیرانات 3 روز کاری برای پاسخ به مکاتبات مردمی مهلت دارند

با ترویج ناامیدی، قاتل روح و روان مردم نباشیم

فرماندار شمیرانات با اشاره به نحوه بیان مشکلات اظهار داشت: نابخشودنی‌ترین گناه این است که تلاش بر ایجاد یأس و ناامیدی و در نهایت قتل روح و روان مردم داشته باشیم‌؛ لذا باید مراقب باشیم تا در ابراز نارضایتی نیز جانب انصاف را رعایت کرده و به پیام تک‌تک کلماتی که بر زبان می‌آوریم فکر کنیم تا مبادا به هم‌محلی‌های خود تلقین کنیم در بن‌بستی از مشکلات گرفتار شده‌اند و هیچ راه گریزی ندارند!

فرماندار: مسئولان شمیرانات 3 روز کاری برای پاسخ به مکاتبات مردمی مهلت دارند

وی افزود: در نگاه منصفانه و با منظور رفع مشکلات بایستی شرایط کلی را در نظر گرفت، که آیا روستاها نسبت به سال‌های قبل رشد داشته و یا رو به افول بوده است؟ البته که عملکرد ضعیف برخی از مسئولان و محدودیت‌هایی که برخی از قوانین ایجاد کردند، مورد پذیرش است اما به طور مثال در پدیده زشت ساخت‌وسازهای غیرمجاز نباید نقش فروشندگان اراضی به خوش‌نشینان، کارچاقکن‌ها و تسهیل‌کنندگان تحقق اهداف سودجویان را نادیده گرفت‌. لذا باید مراقب باشیم کج‌سلیقگی، بی‌تدبیری و سواستفاده برخی از مدیران را به تمام مسئولان تأمین ندهیم و اقدامات ناشایست را رویه نخوانیم.

فرماندار: مسئولان شمیرانات 3 روز کاری برای پاسخ به مکاتبات مردمی مهلت دارند

به گزارش ایرنا، رودبار قصران با آب‌وهوایی کوهستانی و طبیعتی بکر، یکی از بخش‌های شهرستان شمیرانات با دارا بودن شهرهای اوشان، فشم، میگون و شمشک، دربندسر و ۱۶ روستا در شمال شرقی پایتخت واقع شده است.
جمعیت این بخش طبق آخرین سرشماری افزون بر ۱۷ هزار نفر اعلام شد اما تفاوت چشمگیر سکونت اهالی در فصول گرم و سرد سال، و همچنین حضور کم‌نظیر گردشگران و ورزشکاران به سبب استفاده از پیست‌های اسکی و ورزش‌های زمستانی، صعود به قله‌های مرتفع، اتراق در حاشیه رودخانه جاجرود، و مراجعه به مراکز خدماتی رفاهی متعدد آن جمعیت مذکور را چند برابر افزایش داده است و همین مساله علاوه بر معضلات ترافیکی سبب محسوس شدن نیازهایی همچون افزایش و ارتقای سرانه‌های امنیتی، بهداشت و سلامت‌، به‌سازی جاده‌های دسترسی و ... شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود