آزار گروهی نازنین 15 ساله در انبار گاز شهری / دختر عمه در دادگاه تهران سکوت کرد!


آزار گروهی نازنین 15 ساله در انبار گاز شهری / دختر عمه در دادگاه تهران سکوت کرد!

حوادث رکنا: چهار پسر به اتهام آدم ربایی و آزار و اذیت به دختر نوجوان محاکمه شدند.

به گزارش اختصاصی خبرنگار رکنا، رسیدگی به شکایت دختر 15 ساله چندی قبل در شعبه 12 دادگاه کیفری یک استان تهران آغاز شد. این دختر با مراجعه به مراجع قضایی از 4 پسر جوان به اتهام آدم ربایی و تجاوز گروهی شکایت کرد.

روز گذشته متهمان در جلسه محاکمه از خود دفاع کردند.در ابتدای جلسه رسیدگی دختر نوجوان به نام نازنین در طرح شکایت خود گفت:«مدتی قبل در اینستاگرام به پسری آشنا شدم که خود را شایان معرفی کرد.او از من درخواست دیدار کرد و من به همراه دختر عمه ام با او و دوستش در پارکی واقع در شهرری قرار گذاشتیم.

وقتی به محل قرار رسیدیم شایان گفت ممکن است یک آشنا در محل ما را ببیند و برای همین ماشین گرفته تا به جایی دورتر برویم.من و دخترعمه ام قبول کردیم و سوار خودرو شدیم.کمی جلوتر یک جوان دیگر هم سوار ماشین شد و ما متوجه شدیم هر 4 پسر با هم دوست هستند.بعد ما را به مکانی نامعلوم بردند که بعدا متوجه شدم انبار گاز شهری بود.آنجا دو نفر از پسرها به من و دخترعمه ام تجاوز کردند و بعد پا به فرار گذاشتند.من بلافاصله اقدام به شکایت کردم اما دخترعمه ام چون می ترسد موضوع را به خانواده اش بگوید اقدام به شکایت نکرد.»

انکار آزار شیطانی دختر نوجوان

سپس شایان در دفاع از خود گفت:«سابقه کیفری متعدد از جمله سرقت و حمل قاچاق مواد مخدر دارم.اما هرگز به ناموس مردم چشم نداشته ام و این اتهام راقبول ندارم.آن روز با نازنین ملاقات داشتم و بعد او از من جدا شد و گفت به سمت خانه شان می رود.دیگر نمی دانم چه اتفاقی برای او افتاد.»

متهمان دیگر نیز اتهام خود را انکار کردند و اظهار داشتند که روز حادثه تنها با نازنین و دخترعمه اش در خیابان گشت زدند.این در حالی است که پزشکی قانونی تجاوز به نازنین را تائید کرده است.

بنا بر این گزارش، قضات دادگاه بعد از رسیدگی به پرونده برای صدور رای وارد شور شدند.

فرهنگ سازی خانواده ها

دکتر اعظم موحدی دکتری تخصصی مشاوره، عضو هیئت علمی دانشگاه ساری و کارشناس صدا و سیما در گفت و گو با رکنا در پی این حادثه گفت: آگاهی خانواده و فرهنگ سازی وسایل خطرساز توسط آن ها برای فرزندان بسیار اهمیت دارد. مشکل اساسی در این حادثه دوری فرزند از خانواده و عدم وجود ارتباط عاطفی است و این موارد از خلاهای عاطفی نشات میگیرند.

موحدی ادامه داد: در بعضی خانواده ها این فرهنگ سازی انجام شده و فرزندان فریب نمیخورند با اینکه دسترسی کامل به شبکه ها دارند. این موارد از مشکلات حاد عاطفی در خانواده نشات میگیرد که در پی آن فرد می خواهد احساس آرامش و امنیت خود را از محیط بیرون خانواده بگیرد.

وی افزود: من مخالف اجازه دسترسی به فرزندان در این سن هستم ولی با توجه به شرایط امروزه نمی توان محدودیت ایجاد کرد پس بهتر است فرهنگ سازی انجام شود زیرا اگر کنترل بیش از حد نیز اعمال شود همان نتیجه منفی را دارد.

ایجاد امنیت روانی

موحدی گفت: اینکه این خانم دختر عمه خود را با خود برده به دلیل ایجاد امنیت روانی برای خود بوده. در این شرایط برخورد خانواده نیز بسیار مهم است، نازنین نمی تواند به طور کامل این اتفاق را از ذهن خود پاک کند، در شرایطی تنها می تواند آن را کمرنگ کند زیرا در ضمیر ناخودآگاهش هاله ای بوجود آمده که پاک نمی شود.

وی در پایان افزود: بعضی از خانواده ها فرزند خود را توبیخ، تنبیه و یا مسخره می کنند، در این شرایط فرد فشار زیادی را تحمل می کند و توانایی تحمل فشار از سمت خانواده را ندارد به همین دلیل دست به خودکشی می زند البته که این خانواده ها برای آرام کردن خود فرزند را مقصر می دانند راهکار برای نجات فرد از این شرایط و فشار روانی مراجعه به مشاور و حمایت خانواده هاست تا بتواند مجددا به زندگی و روال عادی زندگی خود برگردد.

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل