مهلت رو به پایان ثبت نام جاماندگان یارانه جدید


مهلت رو به پایان ثبت نام جاماندگان یارانه جدید

اگر تا به امروز یارانه جدید دریافت نکرده‌اید و خود را مستحق دریافت آن می‌دانید، تنها تا پایان فردا مهلت دارید. البته سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد که بعد از روز شنبه، مهلت نام نویسی خاتمه نخواهد یافت و زمان بعدی به اطلاع عموم خواهد رسید. نوشته مهلت رو به پایان ثبت نام جاماندگان یارانه جدید...

به گزارش تجارت‌نیوز، از مهلت پنج روزه سازمان هدفمندی یارانه‌ها برای نام نویسی متقاضیان یارانه جدید، تنها یک روز و چند ساعت باقیست. شامگاه نوزدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ برنامه اصلاح ارز ترجیحی دولت به اجرا درآمد، نتیجه این برنامه تجمیع تمام یارانه‌های نقدی سابق در قالب یارانه جدید بود.

این یارانه جدید بابت خرید اقلام ضروری به ۹ دهک اول درآمدی جامعه پرداخت می‌شود. دهک اول تا سوم سرانه هر نفر ماهانه ۴۰۰ هزار تومان و دهک چهارم تا نهم سرانه ماهانه هر نفر ۳۰۰ هزار تومان است.

۲ روز اول این مهلت پنج روزه مختص سرپرستان خانواری بود که کد ملی آنها به یکی از شماره‌های زوج ختم می‌شد، دیروز و امروز برای دارندگان کد ملی با رقم فرد بود و فردا هم برای همه کسانی است که صرفه نظر از زوج یا فرد بودن کدملی موفق به ثبت نام نشده اند.

سازمان هدفمندی به کدام معرتضان یارانه جدید رسیدگی می‌کند؟

این سازمان پیشتر از معترضانی یارانه نگرفته، خواسته بود ابتدا از وضعیت یارانه‌بگیری خود مطلع شوند و سپس برای ثبت نام در سامانه اینترنتی این سازمان اقدام کنند.
متقاضیان می‌بایست برای اطلاع از وضعیت یارانه‎‌بگیری خود، کد دستوری #کد ملی۴۳۸۵۷*۴* را شماره گیری کنند و در ادامه برای ثبت نام به سامانه اینترنتی my.gov.ir مراجعه کنند.
با این حال دیدگاه‌های ثبت شده از مخاطبان تجارت نیوز نشان می‌دهد که شمار زیادی از شهروندان برای ثبت نام در این سامانه با مشکل مواجهند.

از جمله این مشکلات شایع شماره گیری کد دستوری یاد شده است که پیشتر راجع به آن در گزارشی جداگانه با «موضوع مشکلات متقاضیان یارانه جدید برای ثبت‌نام/ «سایت درست کار نمیکنه!» بحث شد.
پیش از این نیز وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز با راه اندازی سامانه اینترنتی https://hemayat.mcls.gov.ir شروع به نام نویسی از معترضانی کرده بود که یارانه جدید را دریافت کرده‌اند اما نسبت به دهک بندی اعتراض داشتند.

هرچند تنها چند روز بعد از آغاز به کار سامانه اینرنتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دولت به حساب برخی از شهروندان معترض مبالغی را به صورت علی الحسابی واریز کرد.

با این همه به موازات نامونویسی دو دستگاه متولی رسیدگی به درخواست جاماندگان یارانه جدید، بخشی از دیدگاه‌های مخاطبان تجارت نیوز به گله گذاری از تغییر روال پرداخت یارانه‌ها اختصاص یافت.
بخشی از این دیدگاه‌ها در گزارشی با عنوان «چه کسانی یارانه کمک معیشتی نگرفتند؟» منتشر شد.

بنابراین اگر تا به امروز یارانه جدید دریافت نکرده‌اید و خود را مستحق دریافت آن می‌دانید، تنها تا پایان فردا مهلت دارید. البته سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد که بعد از روز شنبه، مهلت نام نویسی خاتمه نخواهد یافت و زمان بعدی به اطلاع عموم خواهد رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها