سجادی: 160 میلیارد تومان اعتبار پروژه‌های ورزشی آذربایجان‌غربی مدنظر است


سجادی: 160 میلیارد تومان اعتبار پروژه‌های ورزشی آذربایجان‌غربی مدنظر است

ارومیه - ایرنا - وزیر ورزش و جوانان گفت: حدود 160 میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی، توسعه و تکمیل پروژه‌های ورزشی استان آذربایجان‌غربی مدنظر قرار گرفته که امیدواریم پس از تصویب در جلسه استانی هیات دولت، زمینه حل مشکلات این بخش را فراهم کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدحمید سجادی عصر جمعه در جلسه شورای اداری نقده با بیان اینکه سفرهای استانی با رییس جمهور در دو روز پایانی هفته است و حضور در نقده یکی از تجربه‌های مهم، احصای مشکلات و نیازهای هموطنانم بود، افزود: تمام درخواست‌ها بصورت مکتوب یادداشت و قرار است در حضور رییس جمهور و در جلسه برنامه ریزی و شورای اداری استان مورد بررسی قرار گرفته و نتایج آن اعلام شود.

وی ادامه داد: تلاش ما رسیدگی به تمام نیازها و خواست‌های هموطنان در سفرهای استانی است و علیرغم آن مشکلات حاد و مهم هر منطقه به صورت اولویت بندی با مقامات ارشد استانی چون استاندار و نمایندگان مورد بازبینی قرار گرفته و به صورت اولویت بندی با تخصیص منابع و اعتبار رسیدگی شود.

وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: در این سفر شاهد کلنگ زنی یک واحد تولیدی توسط بخش خصوصی بودیم که اشتغالزایی قابل توجهی برای جوانان این دیار خواهد داشت.

سجادی با بیان اینکه نگاه سیاسی و امنیتی باعث ممانعت از حرکت توسعه‌ای می‌شود، بیان کرد: رفتارهای رخ داده در خارج از کشور وجود دارد که گاهی ما را مجبور به چنین نگاه امنیتی می‌کند که در خصوص آن می‌توان به بیماری کرونا اشاره کرد و اکنون با اقدامات جهادی شاهد فروکش کردن این بیماری در سویه‌های جدید کشور هستیم و تعداد کشته‌ها در کشور از صدها نفر از عزیزان این کشور به تک رقمی رسیده است.

وی یادآور شد: بیمه‌های ورزشکاران اکنون به دلیل اتفاقات از کرونا از بیش از ۳ میلیون ورزشکار به حدود ۲ میلیون رسیده ضمن اینکه هم اکنون بیش از ۷۰۰ هزار ورزشکار در کشور بطور مرتب در حال ورزش هستند.

وزیر ورزش و جوانان همچنین گفت: اگر به هر دلیلی امکان حضور در شورای برنامه ریزی نباشد در جلسه‌ای جداگانه با زمان بیشتر تمام درخواست‌ها و نیازهای حضور در شهرهای مختلف توسط وزیر اعلام و برای مصوبات تصمیم گیری خواهد شد.

سجادی تاکید کرد: حدود ۱۶۰ میلیارد تومان مصوبه برای توسعه، بازسازی و ترمیم و تکمیل پروژه‌های ورزشی برای استان آذربایجان‌غربی در نظر گرفته شده است ضمن اینکه برنامه‌های ویژه‌ای برای سمن‌ها نیز تدارک دیده‌ایم.

وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: تمام تلاش ما مرکز زدایی ورزش است تا بتوانیم ورزش را به شهرهای مختلف گسترش دهیم و شاهد برگزاری مسابقات و عدالت محوری در این حوزه در سراسر کشور باشیم.

نماینده اشنویه و نقده در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه افزود: در جلسه‌ای با حضور معاون اول رییس جمهور بودجه استان مصوب شده و بودجه‌های مدنظر در این سفر علاوه بر آن خواهد بود.
علی زنجانی گفت: جاده بناب به نقده با اعتبار ۵۸ میلیاردی در بودجه سنواتی به ۱۵۰ میلیارد افزایش یافته و برای تکمیل سایر جاده‌های ارتباطی شهرهای نقده و محمدیار نیز اعتبار مورد نیاز، مدنظر قرار گرفته است.
وی ادامه داد: در بازدید از دو مجموعه ورزشی اعتبار لازم اختصاص خواهد یافت و درخواست داریم برای مجموعه فرهنگی ورزشی نقده نیز اعتباری ویژه درنظر گرفته خواهد شد.
زنجانی با بیان اینکه اعتبارات قابل توجهی برای سایر پروژه‌های شهرستان نقده نیز در نظر گرفته شده که در جلساتی آتی از جمله جلسه شورای برنامه‌ریزی استان با حضور رییس جمهور اعلام خواهد شد.
وی افزود: شهرستان نقده از پیشروهای ورزش است و نیاز است در این خصوص حمایت لازم صورت گیرد.

فرماندار نقده نیز اظهار کرد: نقده بیش از ۱۳۰ هزار نفر جمعیت داشته و بیش از ۲ هزار شهید تقدیم نظام کرده است.
محمد نوبخت‌نیا افزود: کشاورزی مهم ترین منبع درآمد مردم این شهر است و کارخانه قند به عنوان مهمترین تولید این شهر است ضمن اینکه کارخانه تولید الکل نیز در این شهرستان در حال فعال شدن است.
وی با بیان اینکه وجود چندین تالاب در این شهرستان بیان کرد: ظرفیت گردشگری در نقده بسیار بالاست و علاوه بر تالاب‌ها اماکن مختلف تاریخی نیز در این شهر وجود دارد.
فرماندار نقده اضافه کرد: وجود قهرمانان و ورزشکاران قهرمان در این شهرستان نشان از ظرفیت بالای حوزه ورزش دارد با این حال باید نگاه ویژه‌ای برای توسعه عمرانی و زیرساختی انجام گیرد.
نوبخت‌نیا تاکید کرد: شهرستان نقده، رتبه سوم تولید گندم در استان، رتبه دوم تولید چغندرقند و رتبه اول کلزا است با این حال علی‌رغم تولید محصولات کشاورزی چون سیب، کارخانه کنسانتره و آبمیوه و صنایع تبدیلی در این شهر وجود ندارد و در بخش دامداری نیز در حالیکه شهر نقده از فعال‌ترین شهرهای این حوزه است، فاقد صنایع تبدیلی در این زمینه است.
فرماندار نقده گفت: مشکلات و نیازهای نقده احصا و مکتوب شده و نیاز به توجه ویژه‌تر به این شهر بخصوص به حوزه‌های گردشگری چون سد حسنلو و جذب سرمایه‌گذار در این زمینه داریم.

امام جمعه نقده نیز افزود: نگاه امنیتی یکی از مشکلاتیست که مانع توسعه و پیشرفت این شهرستان می‌شود و نیاز است این دید و نگاه تغییر کند.
حجت الاسلام حسین فصیح‌نیا گفت: تغییر این نگاه باعث حضور سرمایه‌گذاران در این شهرستان بخصوص در حوزه گردشگری می‌شود.
وی اضافه کرد: ایجاد صنایع تبدیلی برای بهره وری بیشتر در محصولات کشاورزی این شهرستان و صادرات به کشورهای همسایه می‌تواند شرایط اقتصادی مناسبی برای کشاورزان نقده شود.
امام جمعه نقده افزود: تکمیل بیمارستان امام خمینی (ره)، بحث تکمیل مصلی و حمایت از ورزشکاران و قهرمانان شهرستان از جمله رشته کبدی نقده از دیگر نیازها مهم این شهرستان است.

رییس جمهور و هیات همراه صبح امروز، جمعه در قالب سفرهای استانی دولت سیزدهم به آذربایجان غربی سفر کرده است.

رییس جمهور پیش از این به ۲۰ استان کشور شامل هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، گیلان، گلستان، مازندران، مشهد، البرز و قزوین سفر کرده بود.

این سفر، چهارمین سفر استانی آیت‌الله رئیسی در سال ۱۴۰۱ و بیست و یکمین سفر وی در ۹ ماه گذشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...