سید حسن نصرالله: آنچه از سال 2000 تا به امروز از لبنان محافظت کرده ارتش، مردم و مقاومت است


سید حسن نصرالله: آنچه از سال 2000 تا به امروز از لبنان محافظت کرده ارتش، مردم و مقاومت است

دبیرکل حزب‌الله لبنان به مناسبت ششمین سالگرد شهادت مصطفی بدرالدین، از فرماندهان شهید این سازمان سخنرانی کرد.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان به مناسبت ششمین سالگرد شهادت مصطفی بدرالدین، فرمانده حزب‌الله در سوریه امروز (جمعه) سخنرانی کرد.

مصطفی بدرالدین یکی از چهره‌های نسل مؤمن در لبنان و منطقه بود

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: «بار دیگر به خانواده شهید عزیزمان، مصطفی بدرالدین که به «آقای ذوالفقار» معروف است، تسلیت و تبریک می‌گوییم. مصطفی بدرالدین یکی از چهره‌های نسل مؤمن در لبنان و منطقه بود.»

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: «مصطفی بدرالدین با همرزمانش از ساعات نخست حمله، به مقاومت در برابر اشغالگران پرداخت و منتظر جامعه جهانی و کشور‌های عربی نماند.»

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله در سخنانش گفت: «سید بدر الدین عمر و جوانی خود را در مقابله با استکبار، مستکبرین و نبرد با طرح صهیونیسم سپری کرده است.»

وی گفت: «در نبرد خلده بود که در آن نیرو‌های مختلف از جنبش امل گرفته تا ارتش سوریه و مقاومت فلسطین و نیرو‌های ملی حضور داشتند و گروهی از جوانان مؤمن نیز بودند که بعداً حزب‌الله شدند که از جمله آن‌ها آقای مصطفی بدرالدین بود. از جوانانی که در خلده جنگیدند، تعدادی از کسانی بودند که مسئولیت‌های اولیه امنیتی و نظامی در حزب‌الله را برعهده گرفتند و برخی از آن‌ها هنوز در قید حیات هستند.»

سید حسن نصرالله همچنین گفت: «مصطفی بدرالدین فرمانده نظامی حزب‌الله در جنگ آوریل ۱۹۹۶ بود که بسیاری از عملیات‌های منحصر به فرد را اداره کرده است. سید مصطفی بدرالدین عملیات خنثی‌سازی شماری از شبکه‌های جاسوسی اسرائیل را در لبنان رهبری کرد. عملیات انصاریه در سال ۱۹۹۷ به فرماندهی مشترک دو شهید فرمانده حاج عماد مغنیه و مصطفی بدرالدین صورت گرفت.»

نکبت فلسطین فاجعه‌ای برای همه اعراب بود

وی در ادامه با اشاره به مسأله فلسطین گفت: «نکبت فلسطین در سال ۱۹۴۸ یک فاجعه برای همه اعراب و مردم منطقه بود و مردم ما هنوز از عواقب این نکبت رنج می‌برند. منطقه ما به مدت ۷۴ سال از زمان نکبت فلسطین در سال ۱۹۴۸ همچنان فرسوده بوده و با جنگ روبه‌رو است.»

او در ادامه افزود: «اگر اشغالگری اسرائیل در خاک لبنان ادامه می‌یافت، لبنان با فاجعه‌ای مشابه فاجعه فلسطین مواجه می‌شد.»

بسیاری از کشورهای عربی ترسو هستند

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه افزود: «هنگامی که لبنان هدف حمله قرار گرفت، کشور به سمت بدترین انتخاب رفت که آن هم مذاکره از روی ضعف و تسلیم بود. آیا دولت لبنان قدرت و شجاعت حمایت از لبنان را در برابر تهدیدات اسرائیل در اختیار دارد؟ بسیاری از کشور‌های عربی تسلیحات پیشرفته‌تری دارند؛ اما ترسو هستند و شجاعت رویارویی با دشمن اسرائیلی را ندارند.»

چالش قریب الوقوع، بحران اقتصادی است، نه سلاح مقاومت

دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان این‌که «امروز ما با چالش‌های بزرگ و بسیار خطرناکی روبه‌رو هستیم»، تأکید کرد: «چالش قریب الوقوع، بحران اقتصادی و معیشتی است؛ بحران نان، دارو و برق است، نه سلاح مقاومت. برای حل چالش‌های جدی لازم است یک طرح اضطراری تدارک و روابط خود را با شرق و غرب گسترش دهیم، اما تسلیم کسی نشویم.»

سید حسن نصرالله گفت: «کسانی که در نوار مرزی روی دشمن شرط می‌بندند و در خط مقدم به کیسه‌های شن تبدیل می‌شوند، ذلت و ضرر درو می‌کنند.»

حزب‌الله از جمله نیرو‌هایی است که در راه لبنان فداکاری‌های بزرگی کرده است

دبیرکل حزب‌الله با تأکید بر این‌که «آنچه از سال ۲۰۰۰ تا به امروز از لبنان محافظت کرده ارتش، مردم و مقاومت است»، ادامه داد: «ما [حزب‌الله] از جمله نیرو‌هایی هستیم که در راه لبنان فداکاری‌های بزرگی کرده‌ایم و ۴۰ سال در دفاع از این کشور تفنگ به دست گرفته‌ایم. ما بیش از همه به فکر حفظ دستاورد‌های خون شهدایمان و حفظ کشور هستیم.»

دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین تأکید کرد: «ما در اینجا به دنیا آمدیم و اینجا به خاک سپرده شدیم و هیچ‌کس انتظار ندارد که مردم خود را تضعیف یا رها کنیم، نه با جنگ نظامی و نه با توطئه‌های بین‌المللی.»

فرصتی تاریخی برای استخراج نفت و گاز داریم و هیچ‌کس نباید از آمریکایی‌ها بترسد

سید حسن نصرالله همچنین با بیان این‌که «ما باید اکتشاف گاز و نفت را در بلوک‌های دریایی در جنوب لبنان آغاز کنیم»، ادامه داد: «استخراج نفت امید اصلی برای برون‌رفت از بحران ماست، نه گدایی و وامِ بانک جهانی. ما یک فرصت تاریخی برای استخراج نفت و گاز داریم و هیچ‌کس نباید از آمریکایی‌ها بترسد.»

دبیرکل حزب‌الله گفت: «به گفته کارشناسان، برخی از کشور‌هایی که با اسرائیل رابطه برقرار کرده‌اند و وضعیت اقتصادی خود را در آستانه سقوط قرار داده‌اند. گشودن در‌های ارتباط با شرق و غرب باعث می‌شود از فروپاشی اقتصادی جلوگیری کنیم و بازگشت روابط با سوریه، در را برای رسیدگی به بحران آوارگان باز می‌کند. اکنون انتخابات تمام شده است و وقت آن است که کار کنیم، به مجلس برویم و برنامه‌های انتخاباتی را اجرا کنیم.»

مشارکت ما در جنگ سوریه علنی و واضح بود

دبیرکل حزب‌الله لبنان در پایان با بیان این‌که «کشوری که از بازگرداندن روابط با سوریه بیشترین سود را می‌برد، لبنان است»، اعلام کرد: «مشارکت ما در جنگ سوریه علنی و واضح بود و ما از این مشارکت خجالت نمی‌کشیم. در نبرد سوریه، شهید بدرالدین رهبر مرکزی بود.»

شهید بدرالدین، فرمانده شاخه نظامی حزب‌الله ۲۴ اردیبهشت سال ۱۳۹۵ (۱۳ مه ۲۰۱۶) در حمله راکتی گروه‌های تروریستی به شهادت رسید.

در حال تکمیل ...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403