ثبت قاب زیبایی مهمان نوازی مردم آذربایجان‌غربی و شنیدن بی‌واسطه مشکلات مردم توسط رییس دولت مردمی+ فیلم


ثبت قاب زیبایی مهمان نوازی مردم آذربایجان‌غربی و شنیدن بی‌واسطه مشکلات مردم توسط رییس دولت مردمی+ فیلم

مهاباد - ایرنا - حضور رییس جمهور که در قالب بیست و یکمین سفر استانی اعضای هیات دولت به آذربایجان غربی و شهرهای مختلف آن همراه بود لحظات زیبایی از مهمان نوازی مردم این خطه را که با حضور بی واسطه آیت الله رییسی در میان آنان همراه بود رقم زد.

به گزارش ایرنا، بیست و یکمین سفر استانی هیات دولت از صبح روز جمعه سی ام اردیبهشت ماه با ورود رییس جمهور به ارومیه مرکز آذربایجان غربی آغاز شد.

آیت الله رییسی ابتدا با بالگرد به شهرستان مرزی و کُردنشین پیرانشهر سفر کرد و ضمن بازدید از پایانه مرزی و گمرک «تمرچین» و دیدار با جمعی از بازرگانان و فعالان اقتصادی این منطقه مرزی با مشکلات آنها از نزدیک آشنا شد.

ثبت قاب زیبایی مهمان نوازی مردم آذربایجان‌غربی و شنیدن بی‌واسطه مشکلات مردم توسط رییس دولت مردمی+ فیلم وی همچنین ضمن حضور در منطقه صفر مرزی در یادمان شهدای «حاج عمران»، پس از زیارت قبور شهدای گمنام، در جمع رانندگان خودروهای باری و ترانزیتی حاضر شد و پس از شنیدن مشکلات آنها، جهت رفع نواقص و کمبودها دستورات لازم را صادر کرد.

دیدار چهره به چهره رییس جمهور با رانندگان کامیون ها در مرز تمرچین پیرانشهر

حضور رییس جمهور در میان رانندگان کامیون های متوقف شده در مرز تمرچین و گفت و گوی بی واسطه ایشان با رانندگان، هر چند برای خود رانندگان ایرانی غیرمنتظره بود، برای رانندگان کامیون های خارجی حاضر در این مرز نیز به نوعی تعجب آور بود.

ثبت قاب زیبایی مهمان نوازی مردم آذربایجان‌غربی و شنیدن بی‌واسطه مشکلات مردم توسط رییس دولت مردمی+ فیلم

حضور صمیمی رییس جمهور روزی جاودانه را در تاریخ مهاباد رقم زد

آیت الله رییسی سپس با بالگرد وارد شهرستان مهاباد شد، حضور ایشان به ویژه هنگام ورود به سالن اجتماعات این شهرستان که جمعی از خانواده های شهدای اهل سنت که با شاخه های گل، تصاویر شهدای گرانقدر و پرچم های سه رنگ و مقدس جمهوری اسلامی ایشان را در میان گرفته بودند و به او خوشامد می گفتند جلوه های زیبا و ماندگاری را در این لحظات بجای گذاشت به طوری که امام جمعه مهاباد هنگام خوشامدگویی به رییس جمهور این روز را در تاریخ مهاباد روزی جاودانه و ماندگار بیان کرد.

ماموستا عبدالسلام امامی همچنین در سخنان خود از رییس جمهور بابت عمل به وعده خود که ۲ سال قبل در دیدار با ائمه جمعه شهرهای اهل سنت آذبایجان غربی به وی داده بود، قدردانی کرد.

درخواست امام جمعه مهاباد از رییس جمهور

وی همچنین در سخنان خود از امام جمعه ارومیه و استاندار آذربایجان غربی نیز به سبب بوجود آوردن فضایی مملو از وحدت و همبستگی بین اقوام و مذاهب استان تجلیل کرد و از شخص رییس جمهور خواست ۱۲ ربیع الاول را که سالروز میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) به روایت اهل سنت است در راستای تحکیم وحدت بیشتر بین شیعه و سنی تعطیل رسمی اعلام کند که این امر با تشویق حاضران در سالن همراه بود.

رییس جمهور نیز در این مراسم باشکوه با بیان اینکه هر کوی و برزنی در آذربایجان غربی زینت بخش یاد و نام شهیدان باکری است اظهار کرد: مرزداران غیور مهاباد با اتحاد و همبستگی خود موفق شدند این دیار را از لوث بدخواهان نظام پاک کرده و آنها را از توطئه هایشان ناامید سازند.

رییس جمهور همچنین در حاشیه این مراسم در دیداری چهره به چهره و بی واسطه در فضایی مالامال از صمیمیت پذیرای سخنان چند نفر از خانواده های شهدا و شهروندان مهابادی بود و با وجود آنکه تیم همراه ایشان اصرار به اتمام سریع این دیدار از سوی مردم داشتند ولی رییس جمهور با حوصله و شکیبایی شنونده مشکلات آنها شد.

پس از ترک مهاباد رییس جمهور به شهرستان میاندوآب سومین شهرستان پرجمعیت آذربایجان غربی رفت و در جمع نمازگزاران مراسم نماز جمعه این شهرستان در مصلای میاندوآب حاضر شد.

«آذربایجان اویاخ دی رهبرینه دایاق دی» و «آذربایجان اویاخ دی رییسیه دایاق دی»

مردم این شهرستان که با دیدن غیرمنتظره رییس جمهور در صف نمازگزاران به وجد آمده بودند با سردادن شعارهایی با مضامین «آذربایجان اویاخ دی رهبرین دایاق دی» و «آذربایجان اویاخ دی رییسیه دایاق دی» خوشحالی و حمایت خود را از رییس جمهور اعلام کردند.

آیت الله رییسی در سخنان خود در جمع شهروندان میاندوآبی به این نکته اشاره کرد که فرصت کمی برای حضور در این شهرستان داشته و این امر باعث شده تا همراهان وی به زحمت بیفتند زیرا به دلیل بدی آب و هوا پرواز با بالگرد امری دشوار بوده که در نهایت خوشبختانه این امکان فراهم شد تا در بین مردم دیار «برادران باکری» حضور پیدا کند.

ایشان در این مراسم نیز از عزم خود برای برقراری عدالت با همکاری و مشارکت خود مردم با جامه عمل پوشاندن به شعار امسال رهبر معظم انقلاب تاکید و اعلام کرد دولتمردان تمام توان خود را و به صورت شبانه روزی برای حل بنیادی مشکلات کشور به کار گرفته اند.

رییس جمهور برای دیدار با بانوی میاندوآبی دستور توقف پرواز بالگرد را داد

در هنگام بازگشت رییس جمهور به ارومیه نیز یک بانوی میاندوآب برای دیدار با رییس جمهور به بالگرد حامل ایشان رساند که آیت الله رییسی با دیدن وی دستور داد تا بالگرد برای شنیدن سخنان وی متوقف شود.

ایشان در گفت و گو با این بانوی میاندوآبی با حوصله و شکیبایی تمام شنونده سخنانش شد و برای حل مشکلاتش قول مساعد داد.

آنچه که در سفرهای رییس جمهور در چند ساعت حضورشان در میان مردم غیور و مرزداران جنوب آذربایجان غربی قابل توجه است تاکید ایشان برای دیدار چهره به چهره با مردم و شنیدن مشکلات آنها از نزدیک است هرچند که این دیدارها فشرده بود ولی موجی از شادی و شعف در میان مردم این دیار ایجاد کرد.

رییس جمهور پیش از این به ۲۰ استان کشور شامل هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، گیلان، گلستان، مازندران، مشهد، البرز و قزوین سفر کرده بود.

این سفر، چهارمین سفر استانی آیت‌الله رییسی در سال ۱۴۰۱ و بیست و یکمین سفر وی در ۹ ماه گذشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!