واردات گندم حداقل 2 میلیون تن کاهش می‌یابد


واردات گندم حداقل 2 میلیون تن کاهش می‌یابد

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: با اصلاح نظام یارانه و واقعی سازی قیمت، واردات گندم حداقل 2 میلیون تن کاهش می‌یابد.

واردات گندم حداقل 2 میلیون تن کاهش می‌یابد
محمد قربانی گفت: قبل از آزادسازی و اصلاح نظام یارانه نیروی انتظامی ۶۰۰ تن روغن قاچاق کشف کرد که با آزادسازی قیمت‌های جدید انگیزه‌ای برای قاچاق وجود ندارد و سر سفره ایرانی‌ها خواهد بود.

به گفته او، بنابر ابلاغ مصوبه ستاد تنظیم بازار برای جلوگیری از ۲ نرخی بودن قیمت‌ها تمامی اقلام اعم از مرغ، روغن، تخم مرغ و ماکارانی‌های قبل هم با قیمت جدید در بازار باید عرضه شود.

قربانی می‌گوید: هم اکنون بر بازار مرغ و تخم مرغ آرامش کاملا برقرار است و در ارتباط با روغن توزیع مویگرگی در تمامی فروشگاه‌های زنجیره‌ای و خرد مقیاس در حال انجام است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت:سال گذشته ۴۸۲ هزار تن تقاضا برای آرد افزایش پیدا کرد که بنابر گزارش اعلامی ۲۵۰ هزارتن آرد قاچاق کشف شد و مابقی برای مصارف غیرانسانی است که با واقعی سازی حداقل ۲ میلیون تن کاهش واردات گندم داریم.

بنابر اعلام معاونت برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد با توجه به فرآیند سخت این جراحی بزرگ که منافع آن برای اقتصاد کشور و مردم است، ریل گذاری جدیدی در خصوص مدیریت کشور پایه گذاری شده است و همواره به تولیدکنندگان مرغ و تخم مرغ این اطمینلن را می‌دهیم که نگرانی از حیث مازاد احتمالی مرغ و تخم مرغ نداشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی