روسیه: آمریکا به دنبال دزدی گندم از سوریه است


روسیه: آمریکا به دنبال دزدی گندم از سوریه است

روسیه بر غیرقانونی بودن تحریم‌های آمریکا و اروپا علیه سوریه تأکید کرد و آمریکا را مسئول ایجاد قحطی در این کشور دانست.

دیمیتری پولیانسکی، معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، امروز (جمعه) در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره وضعیت انسانی در سوریه گفت این سازمان هنوز در تلاش است تا موضوع تأثیر مخرب [تحریم‌های] یکجانبه اتحادیه اروپا و آمریکا را بر اقتصاد سوریه نادیده بگیرد.

به گزارش راشاتودی، پولیانسکی اعلام کرد مجوزی که خزانه‌داری آمریکا دوازدهم ماه مه صادر کرده و ظاهراً چراغ سبز سرمایه‌گذاری خارجی در شمال غرب و شمال شرق سوریه را نشان می‌دهد، در حال حاضر «دزدی گندم سوریه توسط واشنگتن از شرق فرات را مشروعیت می‌بخشد». معاون نماینده روسیه ابراز تأسف کرد که سازمان ملل تاکنون در این خصوص به ویژه در نشست روز گذشته درباره امنیت غذایی جهان اظهار نظر مناسبی نکرده است.

این دیپلمات تأکید کرد که در این صورت مردم عادی سوریه نه تنها از دسترسی به منابع نفتی خود، بلکه به مزارع‌شان که قبلاً کل منطقه را تغذیه می‌کرد، محروم می‌مانند. به گفته معاون نماینده روسیه، واشنگتن که سرزمین‌های سوریه را اشغال کرده، مدت‌هاست در تلاش است تا عمداً در کشوری که در گذشته از خودکفایی غذایی برخوردار بوده قحطی ایجاد کند.

گفتنی است بحران غذا در جهان که پیش‌تر آغاز شده بود، با آغاز جنگ روسیه و اوکراین بدتر شده و بسیاری از کشور‌ها را با مشکل کمبود غذا و افزایش شدید قیمت مواد غذایی مواجه کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟