ظهور عصر حاکمیت خدا بر زمین است


ظهور عصر حاکمیت خدا بر زمین است

حجت‌الاسلام باقی گفت: جانشینی امام زمان(عج) در عصر ظهور تام و کامل است، همه اهل بیت(ع) خلیفه الله بودند اما نتوانستند خلافت الهی را پیاده کنند چون بلکه شرایط اجتماعی به آنها این اجازه را نداد اما در زمان ظهور، عقل‌ها به کمال می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «علی‌محمد باقی» در شرح دعای افتتاح، اظهار کرد: در این دعا از خدا مسئلت می داریم که دین خودت را به امام زمان(عج) ظاهر و سنت پیامبر(ص) را به وجود او آشکار کن که به دلیل ترس از خلق چیزی از دین تو فروگذار نشود.

کارشناس مرکز تخصصی مهدویت ادامه داد: در زمان انبیاء و اولیاء بسیاری از احکام به جهات آنکه مصلحت و اقتضائات اجتماعی نبود، تعطیل شده بود نه آنکه آن حضرات(ع) ترس شخصی داشته باشند نه بلکه اقتضائات و شرایط اجتماعی این اجازه را به آنها نمی داد.

وی تصریح کرد: در دعای شریف افتتاح این نکته تصریح می شود که البته برگرفته از آیه 55 سوره مبارکه نور است اولا حکومت صالحان شکل می گیرد و ذیل آن دو مطلب مهم است یکی اجرای کامل دین و دیگر آنکه هیچ مانعی برای اجرای دین وجود نخواهد داشت و امنیت عالم را فرا خواهد گرفت این فضای ظهور است که امام زمان(عج) بدون تقیه و یا برای حفظ جان شیعه، امری را مخفی نمی کنند و تمام دین که در غدیر کامل و ابلاغ شد، در عصر ظهور به تمامه و کمال عرضه می شود.

حجت الاسلام باقی تاکید کرد: ادعیه ما برگرفته از قرآن کریم است و درواقع آیات قرآن در ادعیه تفسیر شده اند، اینکه خدا در آیه 55 سوره مبارکه نور می فرماید: «وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الْأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَلَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضَىٰ لَهُمْ وَلَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا ۚ یَعْبُدُونَنِی لَا یُشْرِکُونَ بِی شَیْئًا ...» در دعای افتتاح چنین تفسیر شده است: «اسْتَخْلِفْهُ فِى الْأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفْتَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِ، مَکِّنْ لَهُ دِینَهُ الَّذِى ارْتَضَیْتَهُ لَهُ، أَبْدِلْهُ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِ أَمْناً، یَعْبُدُکَ لَایُشْرِکُ بِکَ شَیْئاً».

وی ابراز کرد: جانشینی امام زمان(عج) در عصر ظهور تام و کامل است، همه اهل بیت(ع) خلیفه الله بودند اما نتوانستند خلافت الهی را پیاده کنند نه آنکه قدرتش را نداشته باشند بلکه شرایط اجتماعی به آنها این اجازه را نداد اما در زمان ظهور، عقل ها به کمال می رسد و فضایی شکل می گیرد که جامعه با امام مهدی(عج) بیعت می کند و خلافت الهی به طور کامل در جهان پیاده می شود و عصر ظهور عصر حاکمیت خدا بر زمین خواهد بود.

این کارشناس مهدوی در پایان خاطرنشان کرد: در روایت است که روزهای خدا سه روز است: روز قیام امام عصر(عج)، روز رجعت و بازگشت اهل بیت(ع) و روز قیامت ... در این فضا است که قدرت کامل خدا و حاکمیت او به دست امام عصر(عج) محقق می شود و بشریت به عبودیت خالص دست می یابد.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


توزیع 35 هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرم...