دعای افتتاح یادمان می‌دهد به نام دین و مهدویت سرگرم خود نشویم!


دعای افتتاح یادمان می‌دهد به نام دین و مهدویت سرگرم خود نشویم!

حجت‌‌الاسلام کفیل با بیان اینکه بهترین مدل ارتباط با خدا، دعا کردن است، گفت: از بهترین دعاهایی که پیوند ما با امام عصر(عج) و از خدا طلب کردن برای قرار گرفتن در مسیر یوسف زهرار(س) محسوب می‌شود، دعای افتتاح است.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «محمدصادق کفیل» در شرح فرازهایی از دعای افتتاح، اظهار کرد: انسان در زندگی نیازمند ارتباط با خالق است، و بهترین مدل ارتباط با حضرت حق، دعا کردن و خواستن است، فیوضات الهی با دعا جذب می شود تا نخواهید چیزی گیرتان نمی آید، فیض خدا هم رحمانی است و هم رحیمی، فیض رحمانی دادنی است و فیض رحیمی گرفتنی.

رئیس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه تصریح کرد: وقتی انسان ایمان آورد، از ولایت خدا بهره مند می شود از بهترین دعاهایی که پیوند ما با امام عصر(عج) و از خدا طلب کردن برای قرار گرفتن در مسیر یوسف زهرار(س) محسوب می شود، دعای افتتاح است دعایی که امام زمان(عج) خودشان آن را به ما یاده داده اند.

وی در ادامه بیان کرد: در فرازی از این دعای شریف می خوانیم: «اللَّهُمَّ اجْعَلْهُ الدَّاعِیَ إِلَى کِتَابِکَ»، این وصف حضرت حجت(عج) و حکومت ایشان است، یعنی دعوت امام عصر(عج) به قرآن و کتاب تو و برای تو است، آقا می آید که خدا را به عالمیان دعوت کند، آنچه سبب شد که پیامبر خاتم(ص) بفرمایند هیچ پیامبری مثل من اذیت نشد برای فاصله ای بود که بین بندگان با خدا وجود داشت!

حجت الاسلام کفیل تاکید کرد: زیبایی ظهور برای آن است که این فاصله را برطرف می کند، حضرت حجت(عج) مردم را به کتاب خدا دعوت و این متن آسمانی را به جامعه معرفی می کند و جامعه سرگرم مُلک را ملکوتی می کند، مهم آنکه در وصف امام زمان(عج) چنین تعبیری داریم یعنی به نام قرآن و دین و مهدویت سرگرم خود نشویم! همه زیبایی ظهور در یک کلمه است که همه می گویند: خدا

وی در پایان خاطرنشان کرد: امام مهدی(عج) از کتاب خدا بهره می گیرد و انسان های خودگرا و مشغول به زندگی مادی و شهوات را خدایی می کند؛ قرآن می فرماید: «... استَجیبوا لِلَّهِ وَلِلرَّسولِ إِذا دَعاکُم لِما یُحییکُم؛ دعوت خدا و پیامبر را اجابت کنید هنگامی که شما را به سوی چیزی می‌خواند که شما را حیات می‌بخشد»؛ فرق سخن پیامبر(ص) و امام(ع) چیست که ما را زنده می کند؟ آنها از خدا سخن می گویند، اگر می خواهیم رشد کنیم و تغییری در ما ایجاد شود به سمت قرآن برویم و در ماه نزول قرآن از این سفره بهره مند شویم.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟