خدا در شب قدر ضیافتی خاص برای امام هر عصر(ع) ترتیب می‌دهد/ قدر، سوره ولایت است


خدا در شب قدر ضیافتی خاص برای امام هر عصر(ع) ترتیب می‌دهد/ قدر، سوره ولایت است

یک خطیب مذهبی با بیان اینکه شب قدر، شب ولی‌الله معصوم در هر زمانی است، شبی که خدای عالم مهمانی و ضیافتی خاص برای امام هر عصر و زمان(ع) ترتیب می‌ دهد، گفت: سوره قدر، سوره ولایت است.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «مسعود عالی» با اشاره به عظمت شب قدر، اظهار کرد: به فرموده قرآن اگر کسی بتواند شب قدر را درک کند، کلاس‌اش به اندازه هزار ماه بندگی بالا می رود، یعنی اگر شب قدر را درک کنید یک گام 83 84 ساله (یک عمر) بالا می روید، برای مثال اگر کسی در طول عمر خود 10 شب قدر را درک کند به اندازه 10 عمری که بندگی کرده باشد، رشد می کند.

این خطیب مذهبی تصریح کرد: شب قدر، شب ولی الله معصوم در هر زمانی است، شبی که خدای عالم مهمانی و ضیافتی خاص برای امام هر عصر و زمان(عج) ترتیب می دهد.

وی ادامه داد: در روایات بر خواندن سوره مبارکه قدر در نمازها تاکید و این سوره به عنوان سوره ولایت معرفی شده است، همچنین تاکید است که در مواجهه با مخالفان اهل بیت(ع) با این سوره با آنها بحث و محاجه کنید.

حجت الاسلام عالی تاکید کرد: این در حالی است که در سوره قدر کلمه ولی یا ولایت وجود ندارد؛ امام باقر(ع) درباره نشانه ولایت این سوره به آیه «تَنَزَّلُ الْمَلائِکَةُ وَ الرُّوحُ فِیها بِإِذْنِ رَبِّهِمْ مِنْ کُلِّ أَمْرٍ» اشاره کردند و فرمودند: با این سوره با مخالفان ما محاجه کنید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همه ملائکه و روح که اعظم ملائکه است در شب قدر پایین می آیند، کدام روح تحمل و ظرفیت این ورود را دارد؟! این نشان می دهد در عالم، ولی معصوم است که ملائکه بر او وارد می شوند.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده فوتبال آتالانتا - لیورپول 30 فروردین 1403