ارزش روبل روسیه به بالاترین حد خود در چهار سال اخیر رسید


ارزش روبل روسیه به بالاترین حد خود در چهار سال اخیر رسید

ارزش واحد پول روسیه در برابر دلار به بالاترین حد خود در چهار سال گذشته و در برابر یورو به بالاترین سطح در هفت سال گذشته رسیده است.

پرداخت‌های جدید گاز مبتنی بر روبل و مالیات شرکت‌های بزرگ که تقاضا را افزایش می‌دهند، باعث تقویت روبل، پول ملی روسیه شده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، روبل روسیه با وجود افت شدیدی که به علت تحریم‌های اقتصادی غرب در ماه آوریل تجربه کرد، امسال به بهترین ارز در جهان تبدیل شده است. روبل روسیه در برابر یورو نزدیک به ۵ درصد افزایش یافته و نرخ ارز به کمتر از ۶۰ روبل در هر یورو رسیده است.

به عنوان بخشی از طرح کنترل سرمایه، شهروندان و ساکنان روسیه مجاز به خرید یورو، دلار آمریکا یا سایر ارز‌های اروپایی به نرخ ارز رسمی هستند، اما تا ۹ سپتامبر (۱۸ شهریور) نمی‌توانند وجوه خارجی را برداشت کنند. افرادی که قبل از ۹ مارس (۱۸ اسفند ۱۴۰۰) در بانک‌های روسیه حساب دلار و یورو داشتند، مجاز به برداشت ۱۰ هزار دلار یا معادل آن برای دوره منتهی به ۹ سپتامبر هستند.

براساس گزارش جدید بلومبرگ، شاخص‌های سهام روسیه نیز با افزایش همراه بوده اند. شاخص مبادله مسکو با دلار ۰.۳۳ درصد و شاخص RTS با روبل ۰.۷۲ درصد افزایش نشان می‌دهند. طبق داده‌های بورس مسکو، رسیدن به ۵۷.۶۷ روبل در برابر دلار نشان‌دهنده قوی‌ترین موقعیت روبل از مارس ۲۰۱۸ است.

چند روز پس از آغاز حمله روسیه به اوکراین، اتحادیه اروپا و آمریکا با همراهی کانادا و انگلیس اقدام به مسدود کردن دارایی‌های بانک مرکزی روسیه در خارج از این کشور نمودند. این اقدام بانک مرکزی روسیه را از دسترسی به حدود نیمی از ذخایر ارزی و طلای این کشور از خارج از مرز‌های آن منع کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا