هوای مناطق مرزی غرب کرمانشاه در شرایط ناسالم و خطرناک است


هوای مناطق مرزی غرب کرمانشاه در شرایط ناسالم و خطرناک است

قصرشیرین- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ایستگاه‌های قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب از مناطق مرزی غرب کرمانشاه عدد شاخص 500 وضعیت قهوه‌ای یعنی خطرناک و بحرانی وضعیت هوا را نشان می‌دهد.

دکتر «ابراهیم شکیبا » روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شاخص ساعتی کیفیت هوا AQI تا ساعت هفت صبح امروز شنبه ( ۳۱ اردیبهشت ماه) برای ایستگاه های اسلام آباد غرب عدد ۲۳۱ و کرمانشاه ۲۳۷ وضعیت بنفش (اضطرار) و ناسالم را نشان داد.

وی اظهار داشت: در همین ساعت ایستگاه پاوه عدد شاخص ۱۷۷ وضعیت قرمز، هشدار و ناسالم است.

کارشناسان تاکید می‌کنند، در هوای آلوده مبتلایان به بیماری‌های ریوی، قلبی، سالمندان و کودکان تا حد امکان از منزل خارج نشوند و فعالیت‌های خود را در فضای باز به حداقل برسانند.

گرد و غبار صبح امروز تمام مدارس‌ شهرستان های قصرشیرین، سرپل‌ذهاب، گیلانغرب، ثلاث باباجانی و دالاهو را در نوبت صبح به تعطیلی کشاند.

این پدیده نه تنها عوارض جسمی زیادی به مردم استان تحمیل کرده که حتی با بستن منافذ برگ های درختان بلوط، ‌به شدت به جنگل‌های زاگرس هم آسیب زده است.

استان کرمانشاه ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و بیشتر گرد و غبار در هوای این استان از کشورهای عراق و سوریه ناشی می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط