نظر آمریکا درباره آزادسازی دارایی‌های ایران: تحریم‌ها باید اجرا شود


نظر آمریکا درباره آزادسازی دارایی‌های ایران: تحریم‌ها باید اجرا شود

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در پاسخ به سوالی درباره موضع آمریکا در خصوص آزادسازی دارایی‌های مسدودشده ایران در کره جنوبی گفت که تحریم‌ها بایستی اجرا شوند.

پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در پاسخ به سوالی درباره آزادسازی ۷ میلیارد دلار دارایی‌‌های ایران در کره جنوبی بر ضرورت اجرای تحریم‌ها علیه ایران تأکید کرد.

یک خبرنگار از سالیوان پرسید آیا مسئله آزادسازی دارایی‌های مسدودشده ایران در کره جنوبی جزو موضوعاتی است که در سفر «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا به کره جنوبی مطرح خواهد شد یا خیر.

سالیوان در پاسخ گفت: «همان‌طور که می‌دانید ما در سطوح فنی و کارشناسی به طور منظم با کره‌ای‌ها درباره این موضوعات رایزنی می‌کنیم. نمی‌دانم آیا این موضوع در دستور کار گفت‌وگوی میان روسای جمهور دو کشور قرار دارد یا خیر.»

او سپس در پاسخ به این سوال که موضوع آمریکا درباره آزادسازی دارایی‌های ایران چیست تصریح کرد: «دیدگاه ما این است که تحریم‌ها بایستی اجرا شوند و تا وقتی که ایران به پیشبرد برنامه هسته‌ای خود ادامه می‌دهد، ما باید با شریکان و متحدانمان همکاری کنیم تا اطمینان حاصل کنیم فشار اقتصادی علیه ایران به شکلی حفظ می‌شود که سرانجام آنها را به توافق بر سر توافق منصفانه و معقولی که الان در وین روی میز قرار دارد مجاب می‌کند.»

دارایی ایران در دو بانک کره جنوبی مجموعا به ارزش ۷ میلیارد دلار از ماه سپتامبر سال ۲۰۱۹ به بهانه تحریم‌های آمریکا بر واردات نفت ایران توسط سئول، بلوکه شده است.

اظهارات سالیوان درباره دارایی‌های ایران در کره جنوبی درحالی مطرح شده که مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین از چند ماه پیش دچار وقفه شد. دولت آمریکا از زمان آغاز این مذاکرات ، به جای پیشنهاد دادن ابتکارهای عملی برای پیشرفت گفت‌وگوها ، بارها تلاش کرده طرف‌های مختلف به ویژه ایران را به کند کردن روند مذاکرات متهم کند.

یکی از دلایل عدم انجام اقدامات لازم از سوی طرف‌های آمریکایی در مذاکرات وین مخالفت‌های نماینده‌های کنگره با سیاست‌های دولت بایدن در خصوص برجام بوده است. یکی از انتقادات این گروه از قانونگذاران آمریکایی این است که برجام به همه حوزه‌های اختلاف آمریکا با ایران از جمله فعالیت‌های منطقه‌ای و برنامه موشکی ایران نمی‌پردازد.

ش

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا