سرمایه گذاری 500 هزار میلیارد ریالی شستا در بخش تولید و صنعت


سرمایه گذاری 500 هزار میلیارد ریالی شستا در بخش تولید و صنعت

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی(شستا) اعلام کرد: مجموعه بزرگ اقتصادی شستا، با هدف تحقق عدالت و توسعه مناطق محروم امسال 500 هزار میلیارد ریال در بخش تولید و صنعت کشور سرمایه‌گذاری می‌کند. به گزارش اقتصاد آنلاین، ابراهیم بازیان شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان انگوت که با حضور رئیس و اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و...

به گزارش اقتصاد آنلاین، ابراهیم بازیان شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان انگوت که با حضور رئیس و اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و مدیران ارشد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، از تدوین برنامه سرمایه گذاری ۵۰۰ هزار میلیارد تومانی در کشور طی ۱۰ سال آینده خبر داد.

وی گفت: در این راستا و بر اساس برنامه پنج ساله تدوین شده برای ایجاد اشتغال و محرومیت‌زدایی و نیز تامین امنیت غذایی کشور، شستا در نظر دارد با ایجاد واحدهای دامپروری بزرگ، یک میلیون تن به ظرفیت ۱۰ میلیون تنی تولید شیر در سطح کشور اضافه کند.

مدیرعامل شستا، تحقق این هدف را نیازمند حمایت از سوی صندوق توسعه ملی، دولت و مجلس دانست و افزود:

شستا برای تامین امنیت غذایی کشور وارد میدان شده و در اولین گام، اتمام طرح‌های نیمه تمام در این حوزه را در راس برنامه‌های خود قرار داده است.

وی ایجاد دامداری سه هزار راسی با ۱۵۰۰ دام مولد و تولید سالانه ۳۲ هزار تن شیر را از جمله طرح‌های شروع شده توسط شستا در شهرستان انگوت مغان ذکر کرد و ادامه داد:

این پروژه بر اساس زمان بندی پیش نرفته و بانک مشارکت کننده باید در اجرای این طرح بیشتر همراهی کند.

بازیان با اشاره به پیش‌بینی سرمایه گذاری ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریالی شستا و نیز تسهیلات یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی شبکه بانکی برای اجرای این طرح بزرگ بیان کرد:

شبکه بانکی تاکنون اقدامی در اجرای این طرح نکرده و تسهیلاتی نیز پرداخت نکرده است.

وی تاکید کرد: به زودی تکلیف این پروژه بزرگ مشخص شده و کار به صورت جدی دنبال خواهد شد.

مدیرعامل شستا همچنین نسبت به تکمیل واحد صنعتی تولید ظروف شیشه‌ای برای محصولات دارویی در شهرستان گرمی قول مساعد داد و گفت:

این طرح در آینده نزدیک با سرعت بیشتری اجرا و تکمیل می شود.

وی در ادامه با بیان این که سرمایه‌گذاری در بخش دولتی، خصوصی و مردمی در کشور متوقف شده است، گفت:

مخاطرات و ریسک اقتصادی بالا رفته و این وضعیت موجب شده که همه در قبال سرمایه خود احساس خطر کرده و دل‌نگران سرمایه و طرح خود شوند.

بازیان اضافه کرد: با توجه به این موضوع، تکمیل طرح‌های نیمه تمام در کشور به مشکل خورده و ادامه آنها محاسبه جدید مطابق شرایط جدید نیاز دارد و شستا نیز که وظیفه حفظ سرمایه موجود مردم در صندوق تامین اجتماعی را دارد، نگران سرمایه این شرکت به عنوان سرمایه بین نسلی متعلق به مردم است.

وی استفاده از ظرفیت اقتصادی و سرمایه گذاری شرکت شستا برای محرومیت زدایی و اشتغال و تحقق عدالت را از اقدامات ارزشمند این شرکت عنوان کرد و گفت:

شستا ۲۴۵ هزار میلیارد تومان سرمایه و دارایی در ۲۵ استان کشور دارد.

مدیرعامل شستا همچنین بیان کرد: به رغم دارایی زیاد و انتظارات بحق مردم، شستا تنگناهای مالی برای سرمایه‌گذاری هم دارد و امید است که با سیاست اصولی دولت، ریسک سرمایه‌گذاری در کشور کمتر شود.

جلسه شورای اداری دو شهرستان گرمی و انگوت با حضور رئیس و اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شده و در این جلسه مشکلات این دو شهرستان در حوزه کاری این وزارتخانه بررسی شد.

بر اساس برنامه ریزی انجام شده، قرار است در جریان سفر روز شنبه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان اردبیل، مشکلات این دو شهرستان در قالب برنامه‌های اجرایی در شورای اداری استان مطرح و پس از تصویب وارد مرحله اجرایی شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در