از آماده‌سازی زیرساخت‌های نرم افزاری شیوه جدید عرضه نان تا ممنوعیت افزایش خودسرانه قیمت کالاها


از آماده‌سازی زیرساخت‌های نرم افزاری شیوه جدید عرضه نان تا ممنوعیت افزایش خودسرانه قیمت کالاها

زنجان - ایرنا - آماده‌سازی زیرساخت‌های نرم افزاری شیوه جدید عرضه نان در زنجان با ادامه فرآیند نصب دستگاه‌های کارتخوان اندرویدی و ممنوعیت افزایش  قیمت کالاهای مرتبط با اقلام اساسی در زنجان بدون طی مراحل قانونی از جمله مهمترین عناوین و رویداد خبری استان زنجان در هفته گذشته بود.

انعقاد تفاهم نامه ساخت ۴۳ باب مدرسه خیری و مشارکتی در خدابنده، رونمایی از ۵۰ شیء تاریخی در زنجان، معرفی سرپرست جدید دانشگاه پیام نور استان، تحت پوشش قرار گرفتن بیش از ۳۰ هزار زنجانی به طور رایگان توسط بیمه سلامت زنجان و اختصاص ۵۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای آسفالت معابر روستاها از دیگر رویدادها و خبرهای مهم استان طی هفته گذشته بود.

آماده‌سازی زیرساخت‌های نرم افزاری شیوه جدید عرضه نان در زنجان

با ادامه فرآیند نصب دستگاه‌های کارتخوان اندرویدی برای رصد دقیق میزان فروش نانوایی‌ها، آماده‌سازی زیرساخت‌های نرم افزاری شیوه جدید عرضه نان در استان زنجان وارد مرحله عملیاتی شده است.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان، اکنون وارد تست نرم افرازی طرح در استان شده ایم و فعلا آرد همچنان به قیمت یارانه ای در اختیار نانواها قرار می گیرد و با اتمام نصب دستگاهها و رفع مشکلاتی که توسط کارشناسان به صورت مستمر در حال رصد است، مرحله اصلی طرح که همان ارائه آرد به قیمت آزاد به نانوایی ها است، طی روزهای آتی اجرایی خواهد شد.

معاون امور هماهنگی اقتصادی استاندار زنجان هدف اصلی اجرای شیوه جدید عرصه نان را جلوگیری از قاچاق آرد عنوان کرد و گفت: وقتی نانوایی ها آرد را به قیمت آزاد تهیه کنند، دیگر ما شاهد خروج آرد از شبکه نخواهیم شد و از طرفی با نظارت هوشمند و نرم افزار دقیقی که طراحی شده، فعالیت نانوایی و میزان فروش آنها به طور کامل و دقیق قابل رصد است.

ارتقای قدرت دفاعی ایران با وجود جوانان غیور آن محقق می‌شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: باید نسبت به افزایش جمعیت اهتمام جدی داشته باشیم چرا که قدرت دفاعی و صنعتی در کشور از قبل وجود جوانان غیور محقق می‌شود.

حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه زنجان به ۳۰ اردیبهشت ماه روز ملی جمعیت اشاره کرد و افزود: امام مسلمین دلسوزانه نسبت به افزایش جمعیت در کشور تاکید کرده اند.

وی با بیان اینکه پیرشدن جمعیت ایران خوشحالی دشمنان را به دنبال دارد، اظهار داشت: در اسرائیل شهروندان موظف به داشتن حداقل چهار فرزند هستند درحالیکه در ایران جمعیت رو به کهنسالی می رود.

مشکل امروز جمعیت نتیجه کوتاهی در اقدامات گذشته است

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه صدای بعضی از کارهایی که در گذشته باید انجام می‌شد و در خصوص آن کوتاهی شده است، در حال حاضر شنیده می شود گفت: مشکل امروز جمعیت نتیجه قصور در اقدامات گذشته است.

دکتر محسن افشارچی در جلسه قرارگاه جمعیت، با بیان اینکه در حکمرانی، گاهی صدای بعضی از کارهای انجام شده، مدتی بعد در می آید افزود: گاهی صدای بعضی از کارها نیز، مدتی پس از آنکه انجام نشده اند در می آید.

قیمت کالاهای مرتبط با اقلام اساسی در زنجان بدون طی مراحل قانونی افزایش نمی‌یابد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: افزایش قیمت کالاهای مرتبط با اقلام اساسی بدون طی مراحل قانونی و نظر کارشناسی و تایید سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اتفاق نخواهد افتاد.

ناصری فغفوری در خصوص جلوگیری از تسری افزایش قیمت ها به سایر کالاها در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این موضوع مورد توجه است و فعلا اولویت این است که نسبت به بررسی کالاهایی که متاثر از گرانی چهار قلم کالای اعلامی شده اند، بررسی کارشناسی انجام گیرد.

سیاسی بودن دانشجو به معنای سیاست زدگی نیست

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه سیاسی بودن دانشجو به معنای سیاست زده بودن نیست، گفت: در فضای دانشگاه باید امکان تضارب آرا و برگزاری کرسی های آزاد اندیشی فراهم شود و نباید نگرانی در این خصوص وجود داشته باشد.

ابوالفضل رفیعی در مراسم تکریم و معارفه رییس دانشگاه پیام نور استان زنجان با بیان اینکه تغییر و تحولات در مدیریت ها لازمه رشد و تعالی است، افزود: بودن در مسئولیت ها هیچ شأنی جز خدمت و پاسخگویی به خدا و مردم ندارد.

وی در سخنانی به اهمیت علم و دانش اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از پایه های اصلی اقتدار، عزت، پیشرفت و تعالی هر کشوری، علم است چرا که علم زمینه ساز داشتن یک اقتصاد و جامعه خوب است.

سرپرست جدید دانشگاه پیام نور استان زنجان معرفی شد

در مراسمی با حضور مشاور امور مجلس رییس دانشگاه پیام نور کشور و مسوولان استانی، دکتر رویا کرمی به عنوان سرپرست جدید دانشگاه پیام نور استان زنجان معرفی شد.

در این مراسم که روز چهارشنبه در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور مرکز زنجان برگزار شد، مشاور امور مجلس رییس دانشگاه پیام نور کشور در سخنانی به اهمیت و ضرورت تلاش در عرصه علمی برای اعتلای کشور تاکید کرد و گفت: همه باید تلاش کنیم تا مجری منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه علم و عمل باشیم.

بیشترین میزان قصور در ارتکاب جرائم متوجه مسئولان است

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مردم در ارتکاب جرائم شاید کمترین تقصیر را دارند گفت: بیشترین تقصیر در این حوزه به مسئولان بر می‌گردد.

حجت الاسلام مهدی باقری در همایش بسیج حقوقدانان استان زنجان با بیان اینکه از ۲۰ میلیون پرونده ای که سالانه در دستگاه قضا شکل می گیرد علت بخش عمده آن به ما مسئولین برمی‌گردد، افزود: چون زمینه آن را مسئوولان فراهم کرده‌اند چون بعداز، بیش از ۴۰ سال انقلاب، هنوز نظام حقوقی ما به بلوغ نرسیده است.

مهاجرت نخبه‌های ورزشی به مدیریت ضعیف باز می‌گردد

رییس فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران با اشاره به مهاجرت نخبگان ورزشی گفت: این موضوع علل مختلفی دارد که بخشی از آن به نوع مدیریت و کمبود بودجه باز می‌گردد که در برخی مواقع موجب می‌شود نخبگان را بصورت عام به ویژه ورزشکاران را از دست بدهیم.

هادی ساعی در حاشیه مجمع سالیانه و عمومی هیات تکواندوی استان زنجان و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه موضوع مهاجرت در دیگر حوزه ها چندان برای مردم ملموس نیست اما در بُعد ورزشی بازتاب های متعددی به دنبال دارد، افزود: برای جلوگیری از مهاجرت نخبگان ورزشی می توانیم با مدیریت بهتر آنان را در کشورمان حفظ کنیم.

بیش از ۳۰ هزار زنجانی به طور رایگان تحت پوشش بیمه سلامت زنجان قرار گرفتند

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: از ابتدای شروع طرح بیمه سلامت، تاکنون برای ۳۰ هزارو ۶۰۲ نفر افراد فاقد پوشش بیمه در استان با اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شامل دهک‌های ۱، ۲و ۳ در سامانه های بیمه گری سازمان بیمه سلامت ثبت و به صورت کاملا رایگان تحت پوشش قرار گرفته اند.

دکتر یعقوب شیویاری افزود: با شروع طرح پوشش همگانی بیمه سلامت در کشور افراد فاقد بیمه درمان در دهک های ۱ تا ۳ در استان زنجان نیز به صورت رایگان و تا پایان سال ۱۴۰۱ تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

بیش از ۱۲ هزار زنجانی امسال به شبکه گاز متصل می‌شوند

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده امسال ۱۲ هزار و ۵۰۰ زنجانی در استان به شبکه گاز کشور متصل خواهند شد.

رحیم سلیمانی نژاد افزود: از مجموع ۹۱۱ روستای دارای سکنه استان زنجان به ۶۱۰ روستا گازرسانی انجام شده و گازرسانی به ۱۰۳ روستا هم در دست اجرا است که با تکمیل این پروژه ها، درصد بهره مندی جمعیت روستایی استان از گاز طبیعی به بالای ۹۵ درصد خواهد رسید.

۵۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای آسفالت معابر روستاهای زنجان اختصاص یافت

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: با اجرای طرح تامین قیر رایگان از سوی دولت و مشارکت دهیاران تاکنون اقدامات مناسبی در زمینه آسفالت معابر روستاهای استان انجام شده‌ که سال جاری ۵۶۰ میلیارد ریال اعتبار از محل قیر رایگان برای آسفالت معابر روستاها اختصاص یافته است.

رضا خواجه ای افزود: براساس برنامه‌ریزی به عمل آمده از محل قیر رایگان، آسفالت معابر ۱۰۰ روستای این استان در سال جاری با مشارکت دهیاری ها پیش بینی شده است.

۴۳ باب مدرسه خیری و مشارکتی در خدابنده احداث می‌شود

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان گفت: تفاهم نامه ساخت ۴۳ باب مدرسه جدید به صورت خیری و مشارکتی در شهرستان خدابنده منعقد شد.

جهانگیر صفری افزود: این تفاهم نامه در راستای سفر معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور و بازدید از فضاهای آموزشی شهرستان خدابنده که سال گذشته انجام شد، در سال جاری منعقد شده است تا کمبود فضای آموزشی در این شهرستان مرتفع شود.

۵۰ شیء تاریخی در زنجان رونمایی شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: به مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث‌فرهنگی از ۵۰ شی‌ء مرمت‌شده تاریخی در موزه ذوالفقاری زنجان رونمایی شد.

امیر ارجمند افزود: بر این اساس ۴۳ ظرف سفالی مربوط به عصر آهن، یک ظرف سفالی مربوط به عصر نوسنگی کشف شده از تپه خالصه شهرستان خرمدره و یک کاشی چلیپا مربوط به دوره ایلخانی، ۲ شمشیر و چهار سنجاق سر مفرغی عصر آهن در بخش آزمایشگاه و اتاق مرمت معاونت میراث‌فرهنگی، پاک‌سازی و تثبیت شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقبال هیات آفریقای جنوبی از رای جدید لاهه درباره غزه