سرمربی شهرداری بم: فوتبال زنان نتیجه‌گرا شده است


سرمربی شهرداری بم: فوتبال زنان نتیجه‌گرا شده است

تهران- ایرنا- سرمربی تیم فوتبال زنان شهرداری بم گفت: در فوتبال بانوان یک دوره مسابقات برگزار و دوباره سکوت در آن حاکم می‌شود. در جام ملت‌ها چه نتیجه می‌گرفتیم یا نمی‌گرفتیم فایده‌ای نداشت زیرا در هر صروت به سمت نتیجه‌گرا بودن می‌رویم.

مرضیه جعفری روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، درباره کیفیت لیگ برتر فوتبال زنان، اظهار داشت: امسال هم سطح لیگ برتر و هم سطح کیفی تیم‌ها خوب بود. هر چند این رقابت‌ها به دلیل حضور بازیکنان در تیم ملی برای شرکت در جام ملت‌های آسیا طولانی شد؛ اما در مجموع شرایط مطلوبی داشت.

وی دیدار با تیم ملوان را بسیار جذاب دانست و گفت: پنج گل به این تیم زدیم و ملوان هم ۲ بار دروازه ما را باز کرد؛ اما از نظر فنی ۲ تیم خیلی تاکتیکی بازی کردند و عملکرد بم و ملوان قابل قبول بود.

سرمربی تیم فوتبال بانوان شهرداری بم درباره تساوی برابر شهرداری سیرجان مدافع عنوان قهرمانی در لیگ برتر، عنوان کرد: از قضاوت داور در این بازی راضی نبودم، هر چند بازی قشنگی بود، اما داور در چند صحنه قضاوت درستی نداشت و روی یک اشتباه هم گل خوردیم. در هر صورت این اتفاقات رخ می‌دهد. دیدارهای آینده هم حکم فینال را دارد و در هیچ بازی نمی‌توانیم بگوییم که برنده می‌شویم و هنوز تا پایان فصل مدت زمان زیادی باقی مانده تا قهرمان لیگ برتر مشخص شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از داوران این فصل خوب نبودند، خاطرنشان کرد: همانطور که دانش فنی بازیکن و مربی هر سال رشد می‌کند باید دانش داوران هم رشد کند. قضاوت برخی از داوران خیلی خوب بود؛ اما برخی قضاوت‌ها اصلا خوب نیست. باید نحوه چیدمان داوری تغییر کند زیرا در برخی از بازی‌های سخت سرنوشت یک تیم با قضاوت نادرست تغییر می‌کند.

جعفری درباره تفاوت سطح مربیان ایرانی با خارجی گفت: فوتبال بانوان ما نوپاست و باید مربیان به روز شوند تا فاصله فوتبال بانوان ایران با آسیا و دنیا کاهش پیدا کند. کمیته آموزش فدراسیون فوتبال باید کلاس‌های زیادی برگزار کند تا مربیان ما از دانش لازم برخوردار شوند.

وی پیرامون حواشی رخ داده در فدراسیون فوتبال یادآور شد: در حال حاضر فدراسیون فوتبال مشکلات زیادی دارد و اتفاقات عجیبی رخ داده و باید همه این مسایل حل شود تا ثبات به فوتبال بانوان بازگردد. پس از آن باید هدف مشخص شود و بدانیم که هدف ما از داشتن تیم ملی چیست. هدف‌ها باید به صورت کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تعریف شوند و براساس آن پیش برویم.

سرمربی تیم فوتبال بانوان شهرداری بم اضافه کرد: در فوتبال بانوان یک دوره مسابقات برگزار و دوباره سکوت در آن حاکم می‌شود. در جام ملت‌ها چه نتیجه می‌گرفتیم یا نمی‌گرفتیم فایده‌ای نداشت زیرا در هر صورت به سمت نتیجه‌ بودیم. یک دوره مسابقه داریم و یک دوره نداریم و این برنامه‌ریزی در کل نتیجه‌ای برای فوتبال بانوان ندارد.

جعفری با اشاره به اینکه باید برای تمامی رده‌ها برنامه‌ریزی داشته باشیم، گفت: در یکسال اخیر نگاه ویژه‌ای به فوتبال بانوان شد؛ اما باید این نگاه ادامه‌دار باشد و با هدف جلو برویم. چون بدون برنامه و هدف مشخص به هیچ نتیجه‌ای نمی‌رسیم و در همین سطح باقی می‌مانیم. هر چند در کشور نگاه به فوتبال بانوان و مردان متفاوت است و باید این موضوع به‌مرور زمان حل شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزش بانوان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا