محبی: براساس چرخه انتخابی کشتی کسی از پیش انتخاب شده نیست


محبی: براساس چرخه انتخابی کشتی کسی از پیش انتخاب شده نیست

تهران- ایرنا- دارنده 3 مدال طلای کشتی آزاد قهرمانی آسیا گفت: با توجه به چرخه عادلانه و قانونی که کادر فنی آن را اجرایی کرده است، کسی از پیش انتخاب شده نیست.

یدالله محبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص تعویق بازی‌های آسیایی هانگژو، اظهار کرد: تعویق بازی‌ها به صورت رسمی اعلام شد. براساس چرخه انتخابی تیم ملی ترکیب قطعی تیم ملی برای پیکارهای جهانی صربستان بعد از برگزاری جام تختی و مرحله نهایی انتخابی مشخص خواهد شد.

وی به چرخه انتخابی تیم ملی اشاره کرد و گفت: چند کشتی‌گیر خوب در وزن ۱۲۵ کیلوگرم حضور دارند و با تصمیم کادر فنی در مرحله پایانی چرخه انتخابی، شایسته‌ترین فرد نماینده ایران در مسابقات جهانی بلگراد خواهد شد.

کشتی‌گیر سنگین وزن ایران در پاسخ به این سوال که امیرحسین زارع حریف جدی برای پوشیدن دوبنده تیم ملی برای رقابت‌های جهانی به حساب می‌آید و در این خصوص چه برنامه‌ای خواهید داشت تصریح کرد: زارع کشتی‌گیری توانمند و آماده‌ای به حساب می‌آید، به طور قطع هیچ وزنی نفراتش در رقابت‌های جهانی مشخص نشده است. هیچ وقت برای باخت بر روی تشک نرفتم و به طور قطع تمام تلاشم را برای پوشیدن دوبنده تیم ملی خواهم داشت.

عنوان دار مسابقات قهرمانی آسیا ادامه داد: در حال حاضر در اردوی تیم ملی حضور دارم. مرحله بعدی این دوره به احتمال زیاد در تهران برگزار خواهد شد.

محبی بیان کرد: با توجه به چرخه عادلانه و قانونی که کادر فنی آن را اجرایی کرده است به هیچ عنوان از پیش کسی تعیین شده نیست. طبق این چرخه فردی که شایسته است مشخص خواهد شد. همیشه همه توانم را برای رقابت‌ها گذاشتم و به هیچ وقت برای باخت به روی تشک نرفتم.

دارنده مدال طلای وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی سال ۲۰۲۲ مغولستان ادامه داد: از قهرمانی کشور برای دوبنده تیم ملی استارت زدم. به دلایلی نشد در المپیک کشتی بگیرم ولی در ارتش‌های جهان توانستم مدال طلا را بگیرم و پس از آن در قهرمانی کشور رقابت خود را ادامه دادم. در حال حاضر تمرینات خود را دارم و قسمت چه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه به لحاظ خانوادگی، در کرمانشاه دارای پیشینه خوبی در ورزش کشتی‌ هستید گفت: پدر بزرگم یک کشتی‌گیر خوب بود و به عنوان نوه بزرگ خانواده، افتخار وی بر روی من است. کرمانشاه همیشه در ورزش کشتی صاحب نفرات قابلی در رقابت‌های جهانی بوده است.کم لطفی مسئولان سبب شد، اتفاق خوبی برای کشتی‌گیران این استان رخ ندهد. در مسابقات نوجوانان ایران ۲ کرمانشاهی توانستند جایگاه دوم و سوم را کسب کنند.

وی یادآور شد: همیشه در کشتی از راهنمایی عمو هایم (محمدحسن و محمدحسین) برای موفقیت در کشتی بهره بردم و برای موفقیت تلاش می‌کنم تا بتوانم افتخارات زیادی را برای کرمانشاه بدست آورم.

سی و پنجمین دوره رقابت های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی آسیا طی روزهای ۳ و ۴ اردیبهشت ماه در شهر اولان باتور مغلوستان برگزار شد که در پایان تیم ایران با ۶ مدال طلای رحمان عموزاد در وزن ۶۵ کیلورگرم، یونس امامی در وزن ۷۴ کیلوگرم، علی سوادکوهی در وزن ۷۹ کیلوگرم، امیرحسین فیروزپور در وزن ۹۲ کیلوگرم، محمدحسین محمدیان در وزن ۹۷ کیلوگرم و یدالله محبی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم، مدال نقره داریوش حضرتقلی زاده در وزن ۶۱ کیلوگرم و مدال برنز محسن مصطفوی در وزن ۸۶ کیلوگرم و با ۲۰۱ امتیاز به عنوان قهرمانی دست یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رئیس‌جمهور وارد سمنان شد