تفکر و عقلانیت ما را به امام زمان(عج) نزدیک می‌کند


تفکر و عقلانیت ما را به امام زمان(عج) نزدیک می‌کند

حجت‌الاسلام شهبازیان با بیان اینکه هر یک روز که عمر ما می‌گذرد به ظهور نزدیک‌تر می‌شویم، گفت: شیطان از این مسئله در رنج است و همه فتنه‌هایش را در آخرالزمان جمع کرده است. از وظایف اصلی منتظران در عصر غیبت تفقه، تدبر و تفکر در دین است.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «محمد شهبازیان» در ادامه شرح وظایف منتظران، اظهار کرد: در عالم دو نظام وجود دارد یکی حق با محوریت ائمه(ع) و ابزار عقلانیت دینی، و دیگری نظام باطل با محوریت شیطان و ابزار جهل.

این کارشناس مهدوی ادامه داد: شیطان بعد از رانده شدن از درگاه الهی از خدا مهلت خواست و خدا نیز به او به تعبیر قرآن «إِلى‌ یَوْمِ الْوَقْتِ الْمَعْلُومِ» مهلت داد. منظور از این وقت معلوم، زمان ظهور حضرت مهدی(عج) است که سیطره حاکمیت شیطان پایان می یابد؛ لذا شیطان با درک این مسئله همه فتنه ها را برای آخرالزمان قرار داد.

وی تصریح کرد: اگرچه ما نمی دانیم ظهور امام زمان(عج) چه وقت است و اهل بیت(ع) تاکید دارند که وقت تعیین کنندگان برای امر ظهور، دروغ‌گو هستند، اما به هر حال هر روز که از عمر ما می گذرد یک روز به ظهور نزدیک می شویم و شیطان از این مسئله در رنج است و همه فتنه هایش را در آخرالزمان جمع کرده است.

حجت الاسلام شهبازیان در ادامه بیان کرد: از این رو، آخرالزمان دوران رنج است و دینداری در آن همچون در دست گرفتن گلوله آتش است، تا جایی که حتی آنها که قائل به امامت حضرت مهدی(عج) بوده اند دچار لغزش می شوند، برخی به دنبال نفی حضرت مهدی(عج) هستند و برخی در مدیریت جهانی و علم و عصمت امام عصر(عج) شبهه می کنند.

وی تاکید کرد: اگرچه ما نمی دانیم علت اصلی غیبت چیست و نمی توان گفت اگر 313 نفر آماده شوند، ظهور حتما رخ می دهد اما از عوامل زمینه ساز ظهور، غربال شدن افراد است تا دینداران حقیقی و مومنان مشخص شوند در این میان قطعاً ریزش هایی اتفاق می افتد به فرموده امام زمان(عج) بدون علم و تفکر عقلانی و دقت و رجوع به منابع صحیح برای دین شناسی، دچار لغزش خواهیم شد، و به اسم دینداری به حضرت(عج) آسیب می رسانیم و بستری برای دوری از امام زمان(عج) می شویم.

حجت الاسلام شهبازیان با اشاره به اهمیت عقلانیت دینی در عصر غیبت، خاطرنشان کرد: این مسئله به قدری مهم است که امام صادق(ع) می فرمود: اگر دست من بود حتی با چوب (زور) جوان شیعه را به تفقه در دین مجبور می کردم. ما برای خرید یک گوشی تلفن همراه از چندین نفر پرس و جو و تحقیق بسیار می کنیم اما آیا برای دین‌مان هم چنین رویکردی داریم؟! لذا از وظایف اصلی منتظران در عصر غیبت تفقه، تدبر و تفکر در دین است.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...