پرونده نزاع چندین کودک زیر 18 سال قزوینی به صلح انجامید


پرونده نزاع چندین کودک زیر 18 سال قزوینی به صلح انجامید

قزوین- ایرنا - رئیس اداره معاضدت قضایی کانون وکلای دادگستری استان قزوین گفت: پرونده نزاع چندین کودک زیر 18 سال قزوینی به همت مرکز صلح و سازش کانون وکلای دادگستری قزوین به صلح منجر شد.

به گزارش ایرنا، فریبا رضایی روز شنبه با بیان این خبر، افزود: در سه ماه گذشته بالغ بر۶ پرونده کیفری که متهمان آن کودکان زیر ۱۸ سال بودند به صلح و سازش منتهی شده است.

وی گفت: در یکی از این پرونده ها یک طفل زیر ۱۸ سال قزوینی که به اتهام درگیرشدن با افراد با سلاح سرد در زندان به سر می‌برد پس از وصول درخواست وکیل تسخیری و تشکیل پرونده با پیگیری مرکز صلح و سازش کانون وکلای دادگستری قزوین، از بند زندان رها شد و پروند او مختومه گردید.

این مسوول اضافه کرد: کودکان سرمایه‌های عظیم و ارزشمند بالقوه در جامعه هستند و محکومیت کیفری زودهنگام برای اطفال و نوجوانان موجب خشکیده شدن ریشه‌های اخلاق‌مداری و خودباوری در وجود آنها می‌شود و در بزرگسالی آثار بسیار مخربی را برای شخص و جامعه به همراه خواهد داشت.

رضایی ادامه داد: حل‌ و فصل دعاوی از طریق سازش و خارج از محکمه باعث پرورش و نهادینه شدن روحیه صلح و دوستی، گذشت و بخشش بین افراد جامعه می‌شود که عملی بسیار پسندیده بوده و در دین مبین اسلام نیز بر آن تاکید بسیاری شده است.

وی گفت: مصالحه افراد در مراجع غیرقضایی باعث ندامت و پشیمانی قلبی افراد از عمل ارتکابی و از بین‌ رفتن کینه و عداوت بین افراد می شود و این امر رابطه تنگاتنگی با ایجاد امنیت و صلح پایدار در جامعه دارد.

این مسوول افزود: وکلای کانون قزوین در سال گذشته در بیش از هزار و ۵۰۰ پرونده تسخیری و معاضدتی اعلام وکالت کرده و شهروندان کم‌بضاعت را در سطح استان قزوین مورد دفاع قرار داده‌اند.

وی گفت: کانون وکلای دادگستری استان قزوین در سال گذشته ۲۰ هزار نفرساعت مشاوره حقوقی رایگان در محاکم سطح استان ارائه داده است همچنین شبکه وکلای داوطلب این کانون در زندان مرکزی قزوین، کانون اصلاح و تربیت و شعبه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) به ارائه مشاوره حقوقی رایگان پرداختند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد