واکنش فدراسیون فوتبال به احتمال لغو بازی با کانادا و حضور خداداد عزیزی در تیم ملی


واکنش فدراسیون فوتبال به احتمال لغو بازی با کانادا و حضور خداداد عزیزی در تیم ملی

سخنگوی فدراسیون فوتبال اعلام کرد، مذاکره برای حضور خداداد عزیزی در تیم ملی در سطح کادر فنی و سرپرستی بوده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، احسان اصولی سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره موضوع انتخاب لباس تیم‌های ملی اظهار داشت: ما تا 19 اردیبهشت مهلت فراخوان داشتیم که تولیدکنندگان علاقه‌مند به تأمین البسه تیم‌های ملی پیشنهاد بدهند و در 21 اردیبهشت در جلسه کمیسیون معاملات در خدمت نماینده حراست و نماینده‌های پیشنهاددهندگان بودیم و در کمیته ارزیابی کیفی و اهلیت‌های اقتصادی هم این موضوع بررسی شد تا در نهایت بتوانیم برای سه سال تأمین‌کننده البسه تیم‌های ملی را انتخاب کنیم. بخش مهم دیگری که در این موضوع باید مورد توجه قرار بگیرد بحث اهلیت اقتصادی است. ما در گذشته با مسائل غیرقابل پیش‌بینی مواجه بودیم که باعث می‌شد لباس به موقع تأمین نشود.

وی در پاسخ به این پرسش که «در چند بازی آخر تیم ملی در مسابقات مقدماتی جام جهانی لباس‌ها به موقع تأمین می‌شد؟‌»، گفت: بله، البته چون این بازی‌ها خارج از قرارداد بود و براساس درخواست و سفارش انجام شده بود، لباس‌ها تأمین می‌شد. ما قراردادهای قبلی را تجربه کرده بودیم و با اتفاقاتی که افتاده بود، خیلی از تأمین‌کننده‌ها نمی‌توانستند به موقع لباس را تهیه کنند، البته بازیکنان و سرپرست تیم ملی نکاتی را مدنظر داشتند که همه این مسائل جمع‌آوری و جمع‌بندی شد تا ان‌شاءالله امروز این موضوع در کمیسیون معاملات نهایی و تأمین‌کننده اصلی لباس تیم ملی معرفی شود. پس از آن از لباس تیم‌ ملی رونمایی خواهد شد. این قرارداد برای تمام رده‌های ملی از پایه تا بزرگسالان و فوتسال در نظر گرفته شده است.

سخنگوی فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که «برند ایرانی تأمین‌کننده لباس تیم ملی است؟»، تصریح کرد: یکی از فاکتورهای بسیار بسیار مهم ما تولید داخل است، هم تولید داخل اهمیت داشت و هم تولیدکننده داخلی می‌تواند امتیاز تأمین به موقع را داشته باشد.

اصولی در پاسخ به این پرسش که بازی با کانادا قطعی است یا خیر هم خاطرنشان کرد: بله، این بازی قطعی است و برنامه‌ریزی انجام شده تا در تاریخ 15 خرداد ماه در ونکوور بازی داشته باشیم. بازی دوم هم همانطور که آقای استیلی گفته است، پیگیری‌هایش انجام شده و توافقات در سطح سرمربیان و سرپرست‌های تیم‌ها صورت گرفته است. فقط بحث قرارداد و تعیین محل بازی باقی مانده است که احتمالاً تورنتو خواهد بود.

وی که با برنامه رادیویی «تهران ورزشی» گفت‌وگو می‌کرد، در واکنش به فشارهایی که برای لغو بازی با کانادا وجود دارد، یادآور شد: ما با توافق با فدراسیون فوتبال کانادا و براساس پروتکل‌های بین‌المللی قرارداد بستیم و آنها تعهد دارند و در چارچوب‌های تعریف‌شده فیفا این قرارداد منعقد شده و بناست که این بازی برگزار شود. حواشی همه جا هست و صرفاً فقط برای فوتبال نیست. مسئولیت این حاشیه‌ها با فدراسیون فوتبال کانادا و دولت این کشور است تا تدابیر لازم را داشته باشند. تا این لحظه که این بازی برقرار بوده و اقدامات اجرایی آنهم در حال انجام است.

سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره حضور خداداد عزیزی در تیم ملی فوتبال تصریح کرد: خداداد عزیزی از سرمایه‌های بسیار بسیار ارزشمند فوتبال ماست و در سطح دنیا و آسیا شناخته شده است. حضور او فرصت مغتنمی است برای فدراسیون، ولی فقط گفت‌وگوهایی توسط کادر فنی و سرپرست تیم ملی در این خصوص انجام شده است و نتیجه‌اش را به اطلاع ما می‌رسانند.

اصولی در پایان درباره این موضوع که باقری و خانبان باید بین پرسپولیس و تیم ملی یک تیم را انتخاب کنند، گفت: این موضوع یک تصمیمی است که هم سرمربی تیم ملی گرفته و هم براساس آیین‌نامه‌ها و ضوابط حاکم است. این اتفاق باید بیفتد و این مسئله هم در سطح سرپرست تیم ملی در حال پیگیری است. ما هم در جریان هستیم و کاملاً بر مبنای ضوابط انجام می‌شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته