خداحافظی تهرانی‌ها با پیاده راه 17 شهریور


از همان ابتدا کسبه و اهالی خیابان ۱۷ شهریور ناراضی بودند و گلایه خود را به شورای شهر و مجلس بردند و بعد از آن وقتی متوجه شدند شهرداری در اجرای طرح پیاده راه کردن خیابان ۱۷ شهریور، مصر است، اعتراضات خود را مطرح کردند تا بلکه صدای آنها را...

از همان ابتدا کسبه و اهالی خیابان ۱۷ شهریور ناراضی بودند و گلایه خود را به شورای شهر و مجلس بردند و بعد از آن وقتی متوجه شدند شهرداری در اجرای طرح پیاده راه کردن خیابان ۱۷ شهریور، مصر است، اعتراضات خود را مطرح کردند تا بلکه صدای آنها را کسی بشنود.

به گزارش ایسنا، از همان ابتدای روی کار آمدن شورای شهر چهارم، موضوع پیاده راه ۱۷ شهریور و اعتراض اهالی و کسبه آن جنجالی و حاشیه شد و برغم اصرار اعضای شورای شهر اما شهرداری حاضر به عقب‌نشینی از طرح نبود.

اعتراضات، بازدیدها از محور ۱۷ شهریور و بررسی تاثیر این پیاده راه بر روی زندگی اهالی ادامه داشت تا اینکه کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر چهارم نظرسنجی را از اهالی و کسبه در مورد میزان رضایتمندی از پروژه پیاده راه انجام داد و مشخص شد علاوه بر کسبه، اهالی نیز از این طرح ناراضی هستند و در اواخر عمر شورای شهر چهارم، اعضا در واپیسن روزهای سال ۹۵ رأی به بازگشایی کامل محور دادند که در نهایت از خیابان صفا به پایین باز شد، اما عمر این شورا به بازگشایی کامل نرسید تا اینکه امیر یزدی شهردار منطقه ۱۲ دراین‌باره خبر داد که با مساعدت معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران و رئیس شورای شهر، محور ۱۷ شهریور، حد فاصل خیابان صفا تا میدان امام حسین (ع) که پیاده‌راه بود، پس از بازدید چند تن از اعضای شورای شهر و با کسب مصوبات کمیته‌های تخصصی سازمان حمل‌ونقل و ترافیک بازگشایی شد.

به گفته شهردار منطقه ۱۲، این محور در گذشته فقط از مسیر شمال به جنوب، یعنی از خیابان مازندران به خیابان ۱۷ شهریور امکان تردد داشت؛ همچنین در مسیر جنوب به شمال از تقاطع صفا-۱۷ شهریور فقط تاکسی و اتوبوس می‌توانستند به سمت میدان امام حسین (علیه‌السلام) حرکت کنند.


یزدی با اشاره به اعتراضات کسبه و ساکنان این محدوده که ناشی از پیاده‌راه‌بودن این معبر بود، افزوده بود: پس از انجام مطالعات توسط مشاوران و بررسی موضوعات ترافیکی، اجتماعی و فرهنگی، طرح مطالعاتی در کمیته شبکه معابر سازمان حمل‌ونقل و ترافیک ارائه و طبق مصوبه این سازمان مقرر شد تردد جنوب به شمال به منظور دسترسی به خیابان دماوند - شرق آزاد شود.

به گزارش ایسنا، حالا مشاهدات میدانی خبرنگار ما نشان از جمع آوری کامل سنگ فرش و آسفالت خیابان دارد که معاون حمل ونقل شهرداری منطقه ۱۲ با تائید این موضوع، خبر از بازگشایی کامل پیاده راه می‌دهد.

عبادی در گفت وگو با ایسنا، در مورد آسفالت کردن محور پیاده راه ۱۷ شهریور می گوید: پیاده راه ۱۷ شهریور حد فاصل خیابان صفا تا میدان امام حسین (ع) پیاده راه بود و از خیابان صفا تا میدان شهدا در مقاطع مختلف زمانی پیاده راه بازگشایی شده بود.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه ای ضلع جنوب به شمال پیاده راه ۱۷ شهریور جنوبی به سمت خیابان دماوند بازگشایی شد، ادامه می دهد: حرکت شمال به جنوب خودروها از دو سال قبل بازگشایی شده بود و ما آرام سازی حرکت جنوب به شمال را در دستور کار قرار دادیم.

معاون حمل و نقل شهرداری منطقه ۱۲ با بیان اینکه در راستای آرام سازی، سنگ فرش های خیابان ۱۷ شهریور حد فاصل میدان شهدا تا صفا جمع آوری و آسفالت شد، می‌گوید: در فاز بعدی جمع آوری سنگفرش‌های خیابان صفا تا میدان امام حسین را در دستور کار خواهیم داشت اما دقت داشته باشید که با این وضعیت میدان امام حسین به یک پلازا تبدیل شده چرا که دور تا دور میدان بسته است و تنها از ضلع شرقی میدان امکان خروج وجود دارد و به عبارت دیگر یک ربع دایره تنها در ضلع شرقی امکان خروج وجود دارد و میدان نیز به یک فضای شهری تبدیل شده است.

وی می افزاید: نارضایتی اهالی و درخواست کسبه علت بازگشایی ها بوده، چرا که در حال حاضر ۱۰ سال است که این محور به پیاده راه تبدیل شده و از همان اول نیز نارضایتی‌های اهالی را در پی داشته است.

به گزارش ایسنا، حالا با آزاد شدن تردد و جمع آوری سنگفرش و آسفالت خیابان ۱۷ شهریور می‌توان گفت که تردد به طور کامل از محدوده میدان امام حسین(ع) تا میدان شهدا و بالعکس برقرار شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا