بازرس اتاق اصناف گناوه: واحدهای صنفی خودسرانه نرخ کالاها را افزایش ندهند


بازرس اتاق اصناف گناوه: واحدهای صنفی خودسرانه نرخ کالاها را افزایش ندهند

گناوه - ایرنا - مسئول بازرسی و نظارت اتاق اصناف بندرگناوه گفت: واحدهای تولیدی، صنفی و خدماتی به بهانه افزایش نرخ برخی از کالاهای اساسی، مجاز به بالابردن خودسرانه نیستند و درصورت مشاهده تخلفی در دستور کار بازرسان قرار گرفته و برخورد می‌شود.

بهروز شهابی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: باتوجه به طرح جامع اقتصادی دولت سیزدهم و پرداخت همزمان یارانه کالاها، تمامی کسبه و واحدهای صنفی مکلف هستند، براساس سود مجاز مشخص شده به مشتریان خدمات ارایه کنند و از سلیقه گرایی یا تعلل در اجرای قانون امتناع ورزند که در صورت مشاهده باخاطیان برخورد قاطع صورت می‌گیرد.

وی اظهارداشت: از اصناف، کسبه و بازاریان انتظار می رود، همچون سنوات گذشته که همیشه همراه با دولت در اجرای قوانین و مصوبات بوده اند، در اجرای طرح عدالت اجتماعی پرداخت یارانه ها با دولت سیزدهم همکاری ویژه کنند.
مسئول بازرسی و اتاق اصناف گناوه گفت: این اتاق طبق نوات گذشته براساس وظیفه سازمانی به تخلفات واحدهای صنفی باقید فوریت رسیدگی خواهد کرد.

شهابی بیان کرد: از زمان اجرای طرح اصلاح سیاست های ارزی، نهادهای نظارتی این شهرستان درقالب گشت مشترک اعم از تعزیرات حکومتی، اصناف، صمت و جهادکشاورزی در دو نوبت صبح و عصر علاوه بر رصد بازار کالاهای اساسی، پیگیر شکایات مردمی هستند.

وی گفت: در اجرای ماموریت محوله، براساس تفاهم‌نامه منعقدشده، از ظرفیت بازرسان بسیج اصناف نیز استفاده می شود و دغدغه و برخی مشکلات اصناف درحوزه قیمت گذاری به مسئولان امر برای اتخاذ تصمیم منعکس می‌شود.

مسئول بازرسی و نظارت اتاق اصناف گناوه بیان کرد: باتوجه به افزایش اختیارات سازمان تعزیرات حکومتی به عنوان مرجع قضایی رسیدگی به تخلفات، شهروندان برای ثبات و آرامش در بازار درصورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی اعم از احتکار، تقلب، گران‌فروشی، کم فروشی، امتناع از فروش، درج نکردن قیمت و صدور فاکتور خرید با تلفن ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت، ستاد خبری ۱۳۵ تعزیرات حکومتی یا ۰۷۷۳۳۱۳۳۵۷۵ اتاق اصناف شهرستان تماس بگیرند.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر ۶ هزار واحد صنفی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاهش مصرف سوخت و آلایندگی با حرکت به سمت خودروهای برقی