تامین کالاهای اساسی در استان البرز به خوبی انجام می شود


تامین کالاهای اساسی در استان البرز به خوبی انجام می شود

کرج – ایرنا – سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تنظیم بازار و تامین مایحتاج عمومی گفت: تامین و توزیع کالاهای اساسی در این استان به خوبی در حال انجام است.

عبدالرضا روشن نژاد روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مساله مورد توجه در تامین کالاهای اساسی در چند روز گذشته در توزیع روغن در سطح فروشگاه های زنجیره ای و سوپر مارکت ها بود که دلیل اصلی آن در خصوص قیمت گذاری جدید بر روی محصول بود.

وی اظهار داشت: سفارش روغن خوراکی توسط فروشگاه ها انجام شده بود ولی در بحث تغییر قیمت ها وقفه ای در ورود به فروشگاه ها به وجود آمد زیرا قیمت های قدیمی بر روی کالا درج شده بود که پس از صورتجلسه و انجام امور داخلی بازرگانی و حسابداری اصلاح قیمت انجام و هم اکنون در حال توزیع می باشد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با بیان اینکه از نظر موجودی روغن هیچ مشکلی وجود ندارد، گفت: از نظر مواد خام و تولید در کارخانه به اندازه کفایت وجود دارد و تنها مشکل در بحث تغییر و اصلاح قیمت ها بوده است که تاخیری در توزیع انداخته که در حال اصلاح است.

روشن نژاد افزود: روغن مورد نیاز البرز هم اکنون از کارخانه های استان و استان های همجوار بر اساس نیاز و سرانه مصرف تعیین و تامین می شود.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در خصوص توزیع گوشت گرم مرغ نیز بیان داشت: در خصوص این فراورده پروتئینی نیز به یک تعادل و تنظیم مناسبی در بازار رسیده ایم که بر اساس عرضه و تقاضا مرغ مورد نیاز استان روزانه تامین و از طریق میادین و اصناف توزیع می شود.

وی افزود: همچنین مباشران توزیع شکر سفید در البرز انتخاب شده اند و سوپرمارکت ها و فروشگاه های زنجیره ای در سطح شهرستان ها این محصول را با قیمت مصوب توزیع می کنند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در خصوص توزیع آرد نانوایی ها نیز تصریح کرد: هیچگونه تغییر قیمتی برای آرد نانوایی های سنتی پز وجود نداشته و به اندازه سرانه استان آرد تامین و در اختیار نانوایی ها قرار می گیرد.

وی به نحوه فروش تخم مرغ نیز اشاره کرد و گفت: قیمت گذاری برای تخم مرغ به صورت کیلویی انجام شده در حالیکه سابقه فروش این محصول در شهرها و استان های مختلف متفاوت است به طوریکه خیلی استان ها کیلویی عرضه می کنند و خیلی از استان ها مثل البرز یا تهران همچون سابق به صورت دانه ای فروش ادامه دارد ولی هم اکنون قیمت تخم مرغ کیلویی مشخص شده و باید در ستاد تنظیم بازار فکری برای آن شود.

روشن نژاد در ادامه به میزان توزیع روزانه کالاهای اساسی و قیمت آن ها در سطح استان اشاره کرد و افزود: روزانه ۲۸۲ برنج تایلندی و هندی به قیمت هر کیلوگرم برنج هندی ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان و برنج تایلندی هر کیلوگرم ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان توزیع می شود.

وی اظهار داشت: همچنین روزانه ۶ تن گوشت گوساله منجمد مخلوط به قیمت ۱۱۵ هزار تومان، گوشت مرغ منجمد روزانه ۲۵ تن به قیمت ۴۸ هزار تومان، تخم مرغ داخلی روزانه ۱۰ تن به قیمت هر کیلوگرم ۳۳ هزار تومان، شکر بسته بندی خانوار و فله روزانه ۵۲ تن توزیع می شود.

روشن نژاد گفت: شکر سفید بسته بندی خانوار هر بسته یک کیلوگرمی ۲۲ هزار تومان و شکر فله هر کیلوگرم ۲۱ هزار تومان به فروش می رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق