صدور 11 نشان استاندارد حلال در خوزستان


صدور 11 نشان استاندارد حلال در خوزستان

اهواز - ایرنا - اداره کل استاندارد خوزستان با اشاره به گسترش مصرف مواد غذایی حلال در جهان گفت: 11 نشان حلال از سوی این اداره کل صادر شده است که صاحبان صنایع مربوطه می‌توانند کالاهای خود را با این نشان در سطح بازار دنیا عرضه کنند.

علی داودی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: با توجه به گسترش و رشد بالای مصرف غذای حلال در جهان و توجه به این نشان در سال‌های اخیر، فرصت مناسبی برای تولیدکنندگان مواد غذایی ایجاد شده تا با تولید محصولاتی با نشان "حلال" بتوانند در بازارهای جهانی به جایگاه مناسب دست پیدا کنند.
وی گفت: این نشان‌ها برای فرآورده‌های کنسرو رب گوجه فرنگی و آب لیموترش برای واحد تولیدی آذین شوشتر، شیر پاستوریزه و استریلیزه برای واحد تولیدی پگاه خوزستان، خرمای سایر برای واحد تولیدی میلاد مسعود اروند، کنجاله سویا برای واحد تولیدی کشت و صنعت ماهیدشت، شکر سفید برای واحدهای تولیدی کشت و صنعت فارابی، دعبل خزاعی، امیرکبیر، قارچ خوراکی واحد تولیدی جلگه دز، و نمک خوراکی ید دار برای واحد تولیدی نگین املاح دریایی صادر شده است.

داودی بیان کرد: ایران به عنوان یکی از کشورهای اسلامی، تمامی محصولات غذایی، دامی، کشاورزی، زراعی و باغی خود را به شیوه حلال تولید می‌کند و از ظرفیت بسیار بالایی برای صادرات غذای حلال برخوردار است، اما متاسفانه با وجود گردش بالای پولی و مالی تجارت حلال در دنیا و اقلیم چهار فصل و منابع متعدد در کشور، سهم اندکی از تجارت غذای حلال در دنیا را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: امید است واحدهای استانی که موفق به اخذ این نشان می‌شوند، بتوانند در زمینه صادرات غذای حلال به کشورهای مسلمان و غیرمسلمان فعالیت خود را توسعه بدهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی