آزادسازی خرمشهر نمونه بارز امدادهای الهی و غیبی است


آزادسازی خرمشهر نمونه بارز امدادهای الهی و غیبی است

قصرشیرین- ایرنا- فرمانده تیپ 71 مکانیزه هجومی صاحب الزمان (عج) پادگان ابوذر سرپل ذهاب گفت: آزادسازی خرمشهر ازچنگال رژیم بعثی نمونه ی بارز امدادهای الهی و غیبی در دوران هشت سال دفاع مقدس است.

سرهنگ «علی حسین شهلایی» روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با گرامیداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر افزود: نیروهای مردمی، ارتش و سپاه با دست خالی در برابر لشکر تا دندان مسلح بعث عراق ایستادگی کرد و با خلق حماسه ای بزرگ در۳۴ روز از سقوط خرمشهر جلوگیری کردند.

وی اظهار داشت: آمریکای جهانخوار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توطئه های بسیاری همچون طبس و نوژه را به راه انداخت تا انقلاب اسلامی را نابود کند که پس از شکست همه ی این توطئه ها، رژیم بعث عراق را به بهانه آبراهه ی اروند رود و ایجاد مشکلات مرزی به جنگ با انقلاب نوپای اسلامی فرستاد تا از صدور انقلاب به جهان جلوگیری کنند.
فرمانده تیپ ۷۱ مکانیزه هجومی صاحب الزمان (عج) پادگان ابوذر سرپل ذهاب گفت: نیروهای مسلح کشور عملیات‌های مختلفی را برای آزادسازی خرمشهر انجام دادند و سرانجام در عملیات بیت المقدس که در دهم اردیبهشت ماه با مرکزیت قرارگاه کربلا اجرا شد، خرمشهر در سوم خرداد سال ۱۳۶۱ بعد از ۱۹ ماه اشغال به تصرف رزمندگان اسلام درآمد.

سرهنگ شهلایی با بیان اینکه مستشاران فرانسوی حاضر در عراق، فتح خرمشهر را برای رزمندگان ایران غیرممکن دانسته بودند، ادامه داد : عراقی ها باتوجه به اظهارنظر مستشاران خود، خرمشهر را به عنوان یکی از استان های عراق در نقشه های خود گنجانده بودند و آنقدر حجم استحکامات دفاعی بسیاری داشت که اصلا فکر نمی کردند رزمندگان اسلام بتوانند به خرمشهر برسند.

وی اضافه کرد: صدام آنقدر از خرمشهر مطمئن بود که گفته بود اگر ایران بتواند خرمشهر را فتح کند کلید بصره را تقدیم آن ها می کنم و رزمندگان اسلام اعم از سپاه و ارتش و بسیج مردمی توانستند خرمشهر را از چنگال رژیم بعث آزاد کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان