تاکید مقام قضایی بر توسعه تجارت مشروع در مسیر مبارزه با قاچاق


تاکید مقام قضایی بر توسعه تجارت مشروع در مسیر مبارزه با قاچاق

معاون دادستان کل کشور گفت: کاهش قوانین دست و پا گیر و توسعه تجارت آسان، از شاخص‌های مهم برای مبارزه با قاچاق است.

تاکید مقام قضایی بر توسعه تجارت مشروع در مسیر مبارزه با قاچاقسعید عمرانی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ درباره اولویت دستگاه قضا برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: در حال حاضر ایجاد سامانه جامع تجارت در صدر اولویت‌های ما است که دستگاه‌های مرتبط در این خصوص تاخیر کرده اند.
وی با بیان اینکه قانون برای دستگاه‌های تاخیر کننده برای راه اندازی سامانه جامع تجارت مجازات تعیین کرده است، گفت: سامانه جامع تجارت به معنای ساده رد کالا از داخل و خارج از مبدا تا مقصد را ثبت و ضبط می‌کند، یعنی ریزش کالا‌هایی که ممکن است سر از انبار‌های احتکار و گرانفروشی دربیاورد، حذف شود.
آقای عمرانی ادامه داد: بر اساس سامانه جامع تجارت، بارکد کالا مشخص می‌کند از کدام مبدا گمرکی و کجا رفته است.
معاون دادستان کل کشور با تاکید بر این که شفافیت در مبادی گمرکی یک امر مهم است و البته تاخیرش توجیهی ندارد، افزود: ممکن است افرادی از شفافیت خوششان نیاید، اما ما چراغی را در خیابانی تاریک روشن می‌کنیم و با راه اندازی سامانه خود به خود مسیر ورود و خروج کالا‌ها اصلاح خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه شاخص‌های دیگری هم در بحث مبارزه با قاچاق هست افزود: کاهش قوانین دست و پا گیر که تجار وتولید کننده‌ها را با مشکلاتی مواجه می‌کند از دیگر شاخص هاست ضمن اینکه تلاش می‌کنیم تجار با استفاده از قوانین، تجارت آسان داشته باشند.
آقای عمرانی گفت: قوانین دست و پا گیر از جمله ثبت سفارش، کد و ترخیص مشکلاتی را ایجاد کرده که تجار ممکن است به سمت قاچاق سوق پیدا کنند.
وی تاکید کرد: باید زمینه‌ای ایجاد شود تا در حوزه ورود کالا، کنترل‌ها جمعی باشد و نشنویم که مثلا اسکله‌های خصوصی وجودارد.
معاون دادستان کل کشور تاکید کرد: اگر یک اسکله و معبر بدون کنترل باشد مبارزه با قاچاق معنی پیدا نمی‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سلام فرمانده 3 ابوذر روحی