صدور مجور شرکت های دانش بنیان شتاب گیرد/ اشتغال نخبگانی زمینه ساز تحول آفرینی


صدور مجور شرکت های دانش بنیان شتاب گیرد/ اشتغال نخبگانی زمینه ساز تحول آفرینی

قناعت با تأکید بر تسهیل صدور مجوز برای شرکت های دانش بنیان استان، گفت: بی توجهی به این شرکت ها و مهاجرت آنان از استان واقعیت تلخی است که باید دقت شود این اتفاق رقم نخورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «جواد قناعت» امروز ( ۳۱ اردیبهشت) در قرارگاه حمایت و تسهیل گری تولید و دانش بنیان و اشتغال آفرین در استان اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر از سه واژه تولید، اقتصاد و اشتغال استفاده می‌کنند و مهم‌ترین مشکلات کشور نیز در بخش تولید وجود دارد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه دشمنان این ملت قصد ضربه زدن به حوزه اقتصاد را دارند در همین راستا در شعار امسال بحث تولید، عزت و استقلال کشور مدنظر قرار گرفت، افزود: تولید تنها از مسیر نخبگان محقق می‌شود به همین خاطر کسب رتبه اول منطقه در اقتصاد دانش بنیان به عنوان یکی از اهداف اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبری است.

وی بر افزایش بهره‌وری اقتصاد تأکید کرد و ادامه داد: اقتصاد دانش بنیان، رشد اقتصادی پایدار و افزایش رقابت پذیری بنگاه های اقتصادی را به همراه دارد.

قناعت یکی از مشکلات جدی ما در بحث صادرات کالا و خدمات است، تصریح کرد: اگر حوزه اقتصادی مبتنی بر شرکت های دانش بنیان و علم روز باشد شاهد رشد محصولات با کیفیت و رضایتمندی مصرف کننده خواهیم بود که در نهایت رشد اقتصادی برای کشور رقم خواهد خورد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه اشتغال مدنظر در شعار امسال اشتغال نخبگانی است، افزود: اشتغال نخبگانی با تکیه بر دانش فنی و تخصص افراد توانمند، اشتغالی تحول آفرین است و به شکل تصاعدی، افزایش کمی و کیفی اشتغال را رقم خواهد زد.


به گفته وی تمرکز بر سرمایه گذاری های عادی که با حرکت لاک پشتی همراه است و اشتغالزایی محدودی در پی دارند، در شعار سال مدنظر نیست.

قناعت در ادامه ایجاد ارزش افزوده را از ویژگی های اشتغال دانش بنیان عنوان کرد و گفت: با بهره گیری از تولید دانش بنیان، شاهد بهره وری در تولید و در نتیجه بهبود شاخص های اقتصادی خواهیم بود.

وی با تأکید بر این که قدرت آفرینی و تحریم ناپذیری از شاخصه های مهم تولید دانش بنیان است، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع این وظیفه ماست که موانع را از پیش روی شرکت های دانش بنیان برداریم و با تسهیل شرایط در صدور مجوزها و پرداخت تسهیلات از این حوزه ها حمایت کنیم.

استاندار خراسان جنوبی با ذکر این نکته که نقشه راه در تحقق شعار سال، جهش تولید مبتنی بر دانش است، عنوان کرد: در این راستا دانشگاه ها، مؤسسات آموزش عالی، شرکت های دانش بنیان و نخبگان باید به صورت حداکثری مورد توجه قرار گیرند.

به گفته وی؛ این اصلاً قابل قبول نیست که جوان نخبه به جهت اخذ مجوزهای لازم برای راه اندازی کارش، معطل بماند.

قناعت با بیان اینکه خراسان جنوبی، شرکت های دانش بنیان خوبی در زمینه ICT دارد، متذکر شد: بی توجهی به شرکت های دانش بنیان و مهاجرت آنها، تلخ و در حقیقت بزرگترین خیانت به استان است و ما نباید اجازه دهیم این شرکت ها استان را ترک کنند.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه حرکت های سطحی را جفا به اجرایی شدن شعار سال برشمرد و گفت: تمام سعی ما باید بر ایجاد نشاط و انگیزه در زیست بوم دانش بنیان استان باشد.

وی در راستای حمایت از واحدهای تولیدی استان، تصریح کرد: وارد کردن کالاهایی که در داخل استان تولید می شود، جفا به تولید کننده داخلی است لذا با محوریت معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری باید ساختاری تعریف شود تا ادارات از ورود کالاهایی که در داخل استان تولید می شود، ممانعت کنند.

قناعت تأکید کرد: مدیران باید به گونه ای بسترسازی کنند که متقاضیان راه اندازی شرکت های دانش بنیان جهت دریافت مجوزها در دستگاه ها معطل نمانند.

استاندار خراسان جنوبی به تشکیل قرارگاه حمایت و تسهیل گری تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین بر اساس شاکله تعیین شده در وزارت کشور اشاره کرد و گفت: این جلسات باید به صورت منظم و مستمر برگزار شود و دستگاه ها ضمن پرهیز از جزیره ای عمل کردن، با هم افزایی و کار تیمی در راستای تحقق شعار سال و حمایت از شرکت های دانش بنیان گام بردارند.

قناعت با اشاره به فرصت کمی که تا پایان سال داریم و اینکه باید حداکثر استفاده را ببریم تا شعار سال به صورت کامل محقق شود، افزود: دستگاه ها مکلفند ضمن حفظ و حمایت از شرکت های موجود، مسایل موردی آنها را حل و فصل کنند.

پایان پیام/375

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟