رشد 10 درصدی ارزش خرید گندم داخلی در سال گذشته


رشد 10 درصدی ارزش خرید گندم داخلی در سال گذشته

بررسی آمارهای منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد با توجه به روند خرید داخلی کالاهای اساسی توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران، در 12ماهه سال گذشته خرید گندم از لحاظ ارزشی نسبت به سال ماقبل خود 10.1 درصد رشد داشته است.

رشد 10 درصدی ارزش خرید گندم داخلی در سال گذشته

به گزارش روز شنبه ایران اکونومیست، بررسی آمارهای رسمی منتشره توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد، از ابتدا تا پایان اسفندماه سال ۱۴۰۰، حدود چهار میلیون و ۵۳۶ هزار تن گندم به ارزش ۲۲۸ هزار و ۸۶۶ میلیارد ریال (۲۲ هزار و ۸۸۶ میلیارد تومان) خریداری شد که نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ از لحاظ وزنی افت ۴۴.۸ درصدی و از لحاظ ارزشی رشد ۱۰.۱ درصدی داشته است.

در ۱۲ماهه سال ۱۳۹۹ خرید گندم داخلی این شرکت، حدود هشت میلیون و ۲۲۵ هزار تن به ارزش ۲۰۷ هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال (۲۰ هزار و ۸۷۱ میلیارد تومان) بوده است.

بر پایه این آمارها، طی این مدت بیش از ۱۴۵ هزار و ۵۰۰ تن دانه‌های روغنی (کلزا، سویا، گلرنگ، آفتابگردان) به ارزش ۱۲ هزار و ۱۴۸ میلیارد ریال خریداری شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی افت ۴۵ درصدی و از لحاظ ارزشی رشد ۲.۶ درصدی داشته است.

در مدت مشابه سال (۱۳۹۹) ۲۶۴ هزار و ۷۰۰ تن دانه‌های روغنی (کلزا، سویا، گلرنگ، آفتابگردان) به ارزش ۱۱ هزار و ۸۴۳ میلیارد ریال خریداری شده بود.

بر اساس این گزارش در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ این شرکت در خصوص محصول برنج (شیرودی، صدری، هاشمی، ندا و نعمت) خریدی نداشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها