نقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5G


نقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5G

گوشی گلکسی A33 5G میان رده جدید و جذاب سامسونگ است که ما در این مقاله به طور جامع بخش‌های مختلف آن را مورد نقد و بررسی قرار می‌‌دهیم. با آغاز سال 2022 شاهد معرفی سری جدید پرچمداران سامسونگ بودیم که برجسته‌ترین گوشی‌های اندرویدی سال شناخته می‌شوند. شاید پرچمداران سامسونگ مهم‌ترین مدل سال این شرکت باشند ولی عده بسیاری از طرفداران سامسونگ بیش از آن...

گوشی گلکسی A33 5G میان رده جدید و جذاب سامسونگ است که ما در این مقاله به طور جامع بخش‌های مختلف آن را مورد نقد و بررسی قرار می‌‌دهیم.

با آغاز سال 2022 شاهد معرفی سری جدید پرچمداران سامسونگ بودیم که برجسته‌ترین گوشی‌های اندرویدی سال شناخته می‌شوند. شاید پرچمداران سامسونگ مهم‌ترین مدل سال این شرکت باشند ولی عده بسیاری از طرفداران سامسونگ بیش از آن که خبر عرضه سری جدید پرچمدار این شرکت برایشان جذاب باشد، به انتظار معرفی و عرضه مدل‌های جدید سری گلکسی A نشسته بودند.

برای افرادی که مشتری گوشی‌های میان‌رده بازار هستند، عرضه مدل‌های سری جدید سامسونگ گلکسی A نسبت به پرچمداران 2022 این شرکت، جذابیت بیشتری دارد. سری گلکسی A سامسونگ با سه مدل گلکسی A3، گلکسی A5 و گلکسی A7 از چند سال پیش به یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین مد‌ل‌های بازار تبدیل شده‌اند. مدل‌هایی که هر سال نسخه جدید آن‎‌ها وارد بازار می‌شود و سال گذشته سه مدل گلکسی A32، گلکسی A52 و گلکسی A72 در ادامه فروش بالای سری A به گوشی‌هایی پرتقاضا و درخشان در بازار تبدیل شدند.

پیش‌بینی می‌شود این روند در سال 2022 ادامه پیدا کند و سه مدل گلکسی A33 5G، گلکسی A53 5G و گلکسی A73 5G نیز به مدل‌های پرفروش بازار تبدیل شوند، به همین دلیل است که سامسونگ حساب ویژه‌ای بر روی این سه مدل باز کرده و در واقع می‌توان این سه‌گانه را مهم‌ترین میان‌رده‌های سامسونگ در طول سال معرفی کرد.

به این ترتیب سامسونگ باید در میان‌رده‌های جدید خود سنگ تمام بگذارد، به ویژه مدل گلکسی A33 5G که با توجه به قیمت پایین‌تری که نسبت به دو مدل دیگر دارد، بیشتر در بازار کشورهایی مانند ایران مورد توجه خریداران قرار می‌گیرد. سال گذشته مدل گلکسی A32 توانست به یکی از محبوب‌ترین میان‌رده‌های بازار تبدیل شود، حالا باید دید گلکسی A33 5G با برخی بروزرسانی‌ها می‌تواند جانشین مناسبی برای گلکسی A32 باشد یا خیر؟

مدل گلکسی A33 5G چند روزی در اختیار ما قرار داده شد تا بتوانیم تمام ویژگی‌ها و نقاط قوت و ضعف آن را مورد بررسی قرار دهیم، بنابراین با نقد و بررسی اختصاصی این مدل همراه آی‌تی‌رسان باشید:

مشخصات فنی گلکسی A33 5G

ابعاد
159.7 در 74 در 8.1 میلی‌متر
وزن
186 گرم
نمایشگر
6.4 اینچ سوپرامولد با رزولوشن 1080 در 2400 و نرخ‌تازه‌سازی 90 هرتز
پردازنده
اگزینوس 1280
پردازنده گرافیکی
Mali-G68
رم
6 گیگابایت
حافظه داخلی
128 گیگابایت
سیستم عامل
رابط کاربری One UI 4.1
دوربین اصلی
چهار‌گانه: 48 مگاپیکسل واید + 8 مگاپیکسل التراواید + 5 مگاپیکسل ماکرو + 2 مگاپیکسل تشخیص عمق
دوربین سلفی
13 مگاپیکسل واید
باتری
5000 میلی‌آمپرساعت بدون شارژر

اقلام داخل جعبه گلکسی A33 5G

متاسفانه سامسونگ سیاست حذف شارژر از جعبه را در سال 2022 در مدل‌های میان‌رده خود مورد استفاده قرار داد. به این ترتیب گلکسی A33 5G همچون دو مدل گلکسی A53 5G و A73 5G بدون شارژر درون جعبه عرضه شده است.

این خبر خوبی نیست، شارژر یکی از اجزای اصلی تلفن همراه محسوب می‌شود و برای شارژ گوشی بهتر است از آداپتور اورجینال خود گوشی یا یک شارژر با کیفیت دیگر استفاده شود. با خرید گلکسی A33 5G شما آداپتوری دریافت نمی‌کنید که بتوانید از شارژر اصلی خود سامسونگ استفاده کنید، بنابراین باید با پرداخت هزینه اضافه به دنبال خرید یک شارژر جدید باشید.

البته شاید فکر کنید که می‌توانید از شارژر گوشی قدیمی خود استفاده کنید، در این مورد باید دو نکته را ذکر کرد، ابنتدا آنکه آداپتورهایی که چند سال مورد استفاده قرار می‌گیرند دیگر کیفیت روزهای ابتدایی را ندارند و بهتر است آن‌ها را عوض کنید. نکته دوم آن است که درون جعبه کابل USB-C به USB-C قرار داده شده است.

این نوع کابل با آداپتورهای معمولی که دارای درگاه USB-A هستند، قابل استفاده نیست. به این ترتیب شما باید هم از آداپتور و هم از کابل شارژ قدیمی خود استفاده کنید، در این حالت حتی اگر آداپتور شما کیفیت خوبی داشته باشد، شانس آنکه کابل شارژ گوشی قدیمی‌تان پس از چند سال استفاده مانند روز اول باشد و قسمت‌های مختلف آن اتصالی نداشته باشد بسیار کم است.

به این ترتیب می‌توان با اطمینان گفت که درصد بالایی از خریداران گلکسی A33 5G مجبور می‌شوند که همراه گوشی، آداپتور شارژر خریداری کنند که این به معنای پرداخت هزینه اضافه خواهد بود.

ضمن این که گوشی از شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی می‌کند و برای خرید آداپتور اصلی سامسونگ با پشتیبانی از شارژ 25 واتی شاید لازم باشد هزینه قابل توجهی پرداخت کنید. این در حالی است که درون گوشی‌های شیائومی و هواوی شارژر 33 واتی یا بیشتر با کیفیت بالا و قابلیت شارژ گوشی در زمان حدود یک ساعت وجود دارد.

نکته دیگر آن است که سامسونگ برای حذف آداپتور شارژ هیچ بخشی از قیمت گلکسی A33 5G را کاهش نداده و گوشی در همان بازه قیمت گلکسی A32 به بازار روانه شده است.

به جز کابل شارژ، سوزن درگاه سیمکارت و چند برگه بروشور درون جعبه قرار دارد و خبری از قاب ژله‌ای هم نیست.

کیفیت ساخت و طراحی گلکسی A33 5G

طراحی گلکسی A33 5G حس متفاوتی به شما می‌دهد، عناصری در این طراحی به کار گرفته شده که با دیگر میان‌رده‌های سامسونگ متفاوت است و گاهی شما را دچار سردرگمی می‌کند. طراحی گلکسی A33 5G را می‌توانیم به دو روی یک سکه شباهت دهیم که یک روی آن عالی و یک روی آن بسیار معمولی است؛ حال بستگی دارد شما روی عالی این سکه را ببینید یا روی بسیار معمولی آن را؟

طراحی

روی عالی این طراحی مربوط به قسمت پشت گوشی می‌شود، سامسونگ سال گذشته مدل گلکسی A32 را با طراحی خاصی در چینش دوربین راهی بازار کرد، البته بعدها از همان طراحی در مدل پرچمدار گلکسی S22 اولترا استفاده شد. سال گذشته گلکسی A32 از نظر طراحی با دو مدل A52 و A72 تفاوت داشت اما امسال هر سه مدل گلکسی A33 ،A53 و A73 با طراحی مشابه با گلکسی A52 و A72 به بازار آمده‌اند.

این نوع زبان طراحی سامسونگ برای طرفداران این برند بسیار آشناست و در میان‌رده‌های جدید این شرکت مورد استفاده قرار گرفته است. به همین دلیل گوشی گلکسی A33 5G که مدل ارزان‌تر از دو مدل گلکسی A53 و A73 است، از نظر ظاهری با آن مدل‌ها یکسان بوده و اطرافیان شما در نگاه اول متوجه نخواهند شد که شما کدام مدل را در دست گرفته‌اید. این که ارزانترین گوشی از یک سری محبوب، طراحی متمایزی با دو مدل گران‌تر داشته باشد، اتفاق جالبی نیست.

نقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5G

به هر شکل طراحی گلکسی A33 با دیگر میان‌رده‌‌های این شرکت مشابه است اما تفاوت‌هایی جزئی در آن دیده می‌شود که به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. گلکسی A33 5G نسبت به سال گذشته ضخامت کمتری دارد اما طراحی آن کمی مکعبی‌تر شده و محل اتصال فریم به شیشه جلو و بدنه پلاستیکی پشت گوشی، زاویه‌ای تقریبا 90 درجه دارد برای همین زمانی که گوشی را در دست می‌گیرید شاید احساس کنید که ضخامت گوشی نسبت به گلکسی A32 بیشتر شده، اما اینگونه نیست.

چهار گوشه فریم گرد هستند و با توجه به طراحی مکعبی شکل که به آن اشاره کردیم، ظاهر گوشی کمی به گلکسی S22 و +S22 نزدیک شده است. البته جنس بدنه پلاستیکی پشت بیانگر این است که شما یک گوشی میان‌رده را در دست گرفته‌اید و هر شخصی که گوشی را در دست بگیرد متوجه جنس معمولی پلاستیک پشت گوشی خواهد شد.

فریم بر خلاف مدل‌های سال پیش رنگ مات دارد که یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های طراحی گلکسی A33 5G با مدل‌های سال گذشته است. رنگ مات باعث متفاوت‌تر شدن گلکسی A33 5G شده اما نمی‌توان با اطمینان گفت که به افزایش زیبایی این مدل هم کمک کرده است.

نقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5Gنقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5G
نقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5Gنقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5G

اما در جلوی گوشی آن روی بسیار معمولی سکه را مشاهده می‌کنیم. سامسونگ در دور نمایشگر گوشی گلکسی A33 5G یک حاشیه نسبتا ضخیم با یک ناچ قطره‌ای شکل بزرگ استفاده کرده که شباهت زیادی به مدل‌های سال 2018 دارد. این نوع طراحی چند سالی می‌شود که در میان‌رده‌های سامسونگ دیده می‌شود و سامسونگ تاکنون تلاش نکرده در مدل ارزان‌ قیمت این سری پرفروش، حاشیه را کمی کاهش دهد یا حداقل ناچ قطره‌ای شکل را کمی کوچک‌تر کند.

به همین دلیل ظاهر جلوی گوشی با ظاهر پشت آن مانند دو روی یک سکه شده‌اند، پشت گوشی طراحی جدیدی دارد ولی جلوی آن مانند گوشی‌های قدیمی است و مشخص نیست سامسونگ کی می‌خواهد طراحی نمایشگر را تغییر دهد.

رنگ

ما رنگ هلویی گلکسی A33 5G را در اختیار داشتی که رنگ خاصی است و این که از این رنگ خوشتان بیاید یا نه به سلیقه شما بستگی دارد. رنگ هلویی شخصا سلیقه من نیست ولی شاید خانم‌ها به این رنگ علاقه داشته باشند. هرچند که باید گفت معمولا رنگ هلویی کمی به صورتی تمایل دارد ولی رنگ گلکسی A33 5G هلویی بیشتر به گلبهی کمرنگ نزدیک است و ظاهری متفاوت به این گوشی داده، می‌توان گفت رنگ منحصر به فردی است و قطعا گوشی‌های زیادی با این رنگ را در دست مردم ندیدید.

نقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5G

گلکسی A33 5G در سه رنگ دیگر مشکی، سفید و آبی کمرنگ نیز به فروش می‌رسد و می‌توانید طبق سلیقه خود، یک مدل آن را انتخاب کنید.

ابعاد

گوشی گلکسی A33 5G نسبت به گلکسی A32 کمی بزرگ‌تر شده است، این مدل 159.7 میلی‌متر طول، 74 میلی‌متر عرض، 8.1 میلی‌متر ضخامت و 186 گرم وزن دارد. در واقع طول و عرض آن هر کدام یک میلی‌متر نسبت به مدل سال قبل بزرگ‌تر شده و وزن آن نیز 2 گرم افزایش پیدا کرده است.

با این وجود مدل گلکسی A33 5G یک گوشی بسیار خوش دست و سبک بوده که کار کردن با آن بسیار راحت است. البته اگر قسمت اتصال فریم به بدنه خمیده بود، گوشی بهتر در دست قرار می‌گرفت اما با این وجود موقع کار کردن با گوشی، مشکل خاصی دیده نمی‌شود.

درگاه‌ها

زمانی که اطراف گوشی را نگاه می‌کنید همان درگاه‌های همیشگی به چشمتان می‌خورد اما احساس می‌کنید یک چیزی کم است، درگاهی که هنوز خیلی از مردم از آن استفاده می‌کنند و اگر بفهمند که گلکسی A33 5G این درگاه را ندارند شاید از خرید آن منصرف شوند.

گوشی میان رده سامسونگ همه چیز دارد به جز جک 3.5 میلی‌متر هدفون، به این ترتیب همه افرادی که از هندزفری یا هدفون‌های سیمی استفاده می‌کنند شاید برای خرید این مدل کمی دوبه‌شک شوند.

نقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5Gنقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5G
نقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5Gنقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5G
نقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5Gنقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5G

در فریم بالایی گوشی درگاه سیمکارت و یک میکروفون دیده می‌شود، در سمت راست دکمه پاور و دکمه ولوم قرار دارد، در سمت چپ هیچ چیزی نیست ولی مانند همیشه در فریم پایین درگاه USB-C، اسپیکر و یک میکروفون دیگر جای داده شده و خبری از جک هدفون نیست.

شاید بسیاری از ما عادت کرده باشیم که از ایربادهای بلوتوثی استفاده کنیم و دیگر با جک هدفون کاری نداشته باشیم ولی سامسونگ به دلیل آن که می‌خواهد مردم را به سمت خرید ایربادها یا هدفون‌های بلوتوثی ترغیب کند تصمیم گرفت تا در نهایت جک هدفون را در این مدل میان‌رده حذف کند.

همه ما می‌دانستیم که این اتفاق روزی فرا می‌رسد و حالا که شارژر درون جعبه نیست، باید بیخیال هدفون سیمی شوید یا از تبدیل‌های USB-C برای استفاده از هندزفری استفاده کنید یا این که به طور کامل یک ایرباد بلوتوثی بخرید.

استحکام و مقاومت

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های جدید گلکسی A33 5G آن است که سامسونگ سرانجام گواهی مقاومت در برابر آب و گرد و غبار IP67 را برای این مدل دریافت کرد. به این ترتیب میان‌رده سامسونگ هرچند جک هدفون ندارد ولی ضد آب است و به مدت 30 دقیقه تا عمق یک متری آب می‌توانید از آن استفاده کنید.

گلکسی A33 5G تقریبا یکی از ارزان‌ترین مدل‌های بازار است که گواهی مقاومت در برابر آب دارد به این ترتیب یک برتری بسیار مهم در مقایسه با دیگر هم قیمت‌های خودش در بازار پیدا می‌کند.

مانند سال گذشته، یک روکش گوریلا گلس 5 مقاوم بر روی نمایشگر این مدل قرار داده شده تا از لحاظ مقاومت صفحه خیالتان راحت باشد و صفحه به راحتی خش برندارد یا با یک ضربه معمولی، آسیب نبیند.

اما جدا از گواهی ضد آب و صفحه محافظ، جنس بدنه و فریم گلکسی A33 5G به گونه‌ای نیست که بتوان آن را خیلی مقاوم دانست، البته قصد نداریم بگوییم که این گوشی مقاومت بالایی ندارد ولی احساس میکنم که جنس بدنه و پلاستیک به کار رفته در گلکسی A33 5G کمی از دیگر میان‌رده‌های سامسونگ ضعیف‌تر است.

نمایشگر – وضوح رنگ‌های امولد

سامسونگ از همان نمایشگر گلکسی A32 در گلکسی A33 5G نیز استفاده کرده است. البته نیازی هم به ارتقاء نمایشگر نیست، صفحه نمایش‌های سامسونگ آنقدر با کیفیت هستند که به این زودی نیاز به تغییر آن‌ها وجود ندارد. نمایشگر گلکسی A33 5G نیز کیفیت بالایی دارد و کارکردن با آن بسیار لذت بخش است.

سامسونگ در گلکسی A33 5G از نمایشگر 6.4 اینچی سوپرامولد استفاده کرده، این نمایشگر با وجود حاشیه نسبتا ضخیمی که در اطراف آن وجود دارد، 83.7 درصد پنل جلویی را می‌پوشاند. این درحالی است که نمایشگر A32 تقریبا یک درصد بیشتر (84.6) از پنل جلویی را می‌پوشاند، به این ترتیب با بزرگ‌تر شدن ابعاد گوشی، نمایشگر بزرگ‌تر نشده ولی حاشیه دور آن افزایش پیدا کرده و باعث شده تا حاشیه دور نمایشگر ضخیم‌تر شود.

این نمایشگر با رزولوشن فول‌اچ‌دی پلاس یعنی 1080 در 2400 و نسبت 20:9، مشخصات استانداردی دارد که در بسیاری از گوشی‌ها دیده می‌شود. در هر اینچ از نمایشگر، 411 پیکسل وجود دارد تا تراکم پیکسلی صفحه نمایش گلکسی A33 5G در حد مدل‌های بالارده و حتی پرچمدار باشد. با این تراکم پیکسلی تصاویر در صفحه بسیار واضح و شفاف هستند و نقصی در آن دیده نمی‌شود.

رنگ‌‎ها

همچنین رنگ‌های صفحه کاملا طبیعی و زنده به نمایش در می‌آیند، بازه رنگ‌های واقعی، در نقاط روشن و تاریک و تصاویر مشکی نیز دیده می‌شود. نمایشگر‌های سوپرامولد رنگ مشکی را با عمق بسیار بالایی نشان می‌دهند، به این ترتیب استفاده از قابلیت دارک مود در گلکسی A33 5G لذت دوچندانی خواهد داشت. ضمن اینکه نمایشگر این مدل کیفیت ایده‌آلی برای تماشای فیلم و سریال و حتی بازی موبایلی دارد.

رفرش‌ریت

اما جذابیت‌ نمایشگر مدل میان‌رده سامسونگ به همین جا ختم نمی‌شود، این شرکت کره‌ای از سال 2021 در نمایشگر میان‌رده‌های خود، نرخ‌تازه‌سازی 90 هرتزی را ارائه داده که تفاوتی چشمگیر در تجربه کاربری ایجاد می‌کند.

با رفرش‌ریت 90 هرتزی، انیمیشن‌های صفحه، افکت‌ها و حرکات بسیار سیال‌ و روان‌تر خواهند بود، این قابلیت به نمایشگر گلکسی A33 و دیگر مدل‌های سری A سامسونگ اضافه شده و شما می‌توانید در منوی تنظیمات یکی از دو گزینه صفحه نمایش 60 یا 90 هرتزی را انتخاب کنید.

روشنایی صفحه

از دیگر مشخصات صفحه نمایش فول‌اچ‌دی پلاس سامسونگ گلکسی A33 5G می‌توان به روشنایی مناسب آن اشاره کرد، با این ویژگی حتی در صورت کارکردن با گوشی زیر تابش مستقیم خورشید نیز می‌توانید اجزای صفحه را به خوبی بخوانید و نور صفحه متناسب با نور محیط افزایش و کاهش پیدا خواهد کرد.

نقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5Gنقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5G
نقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5Gنقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5G

قابلیت Always on Display

نکته بسیار عجیب در مورد گلکسی A33 5G آن است که در منو تنظیمات این گوشی حالت Always on Display دیده نمی‌شود و قابل فعال کردن نیست. به این ترتیب با وجود آن که گلکسی A33 5G از نمایشگر امولد بهره می‌برد اما AOD ندارد و از قابلیت‌های جذاب این ویژگی مانند مشاهده ساعت و نمایش نوتیفیکیشن‌ها نمی‌توانید استفاده کنید. البته امکان دارد این قابلیت در آپدیت‌‌های نرم‌افزاری به گلکسی A33 5G اضافه شود و یا شاید هم مدلی که برای تست در اختیار ما بود، از این قابلیت بی‌بهره است. در کل نبودن این ویژگی کمی مارا غافل‌گیر کرد.

قفل‌های بیومتریک – دو روی سکه

در گلکسی A33 5G طبق معمول می‌توانید از دوقفل بیومتریک اثر انگشت و تشخیص چهره برای باز کردن قفل گوشی استفاده کنید. در این مدل همانند گلکسی A32 قفل اثر انگشت در زیر نمایشگر قرار دارد که باعث می‌شود گلکسی A33 5G از صف گوشی‌های پایین‌رده جدا شود.

قفل اثر انگشت

زیر نمایشگر امولد گلکسی A33 5G یک حسگر اپتیکال تشخیص اثر انگشت وجود دارد که دقت و سرعت آن بسیار معمولی است. این ایراد به گلکسی A32 نیز وارد بود و در آن مدل هم عملکرد حسگر اثر انگشت نتوانست به شکلی که باید ما را راضی کند. در این مدل نیز بیش از یک تا دو ثانیه طول می‌کشد تا اثر انگشت شناسایی شود و شما باید انگشت خود را بر روی صفحه نگه دارید.

نقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5G

از طرفی حسگر در تشخیص انگشت گاها دچار خطا می‌شود که این مورد کمی کار شما را کند کرده و اصلا خوشایند نیست. تعداد خطا در حسگر اثر انگشت این مدل کمی بیشتر از دیگر میان‌رده‌های بازار است. به طور کلی تجربه نشان داده استفاده از حسگر اثر انگشت اپتیکال در مدل‌های میان‌رده اقتصادی اتفاق جذابی نیست و بهتر است تا زمانی که سرعت و دقت حسگر در این مدل‌ها افزایش پیدا کند، شرکت‌های تولید کننده از حسگر‌های فیزیکی استفاده کنند.

قفل تشخیص چهره

وضعیت قفل تشخیص چهره نسبت به حسگر اثر انگشت بهتر است. قفل تشخیص چهره سرعت بالایی در باز کردن قفل دارد و دقت آن نیز بالاست. زمانی که قفل تعریف شد، با روشن کردن صفحه لاک اسکرین، قفل چهره عمل کرده و صورت شما را شناسایی می‌کند. این قفل تقریبا با مکثی یک ثانیه‌ای باز می‌شود و سرعت آن قابل قبول است. همچنین دقت قفل بالا بوده و چهره را در حالت‌های مختلف و از زاویه‌های مختلف باز می‌کند.

این قفل با وجود ماسک باز نمی‌شود، همچنین زمانی که چشم‌هایتان بسته است نیز قفل کار نخواهد کرد. در نقطه مقابل زمانی که در محیط تاریک قرار دارید قفل به خوبی صورت را تشخیص داده و باز خواهد شد. عملکرد قفل تشخیص چهره با توجه به رده قیمتی گوشی گلکسی A33 5G بسیار خوب است و استفاده از آن، بیش از حسگر اثر انگشت پیشنهاد می‌شود.

تست‌های ویژه ITResan

در بخش تست‌های ویژه به برخی قابلیت‌ها و ویژگی‌های گوشی که برای ما در آی‌تی‌رسان و بسیاری از کاربران اهمیت دارد، می‌پردازیم. این موارد مشمول بخش‌های مختلف گوشی می‌شود و عموما در استفاده عادی روزانه با آن‌ها مواجه می‌شویم، به همین دلیل بهتر است بدانیم آیا گوشی گلکسی A33 5G می‌تواند تست‌های ویژه ما را رد کند یا خیر؟

تست

نتیجه

بدنه کثیف می‌شود؟

خیر

کار کردن روی سطح صاف آسان است؟

تا حدودی

کار کردن با یک دست آسان است؟

تا حدودی

کار کردن زیر نور آفتاب آسان است؟

بله

یک اثر انگشت را می‌توان دو بار تعریف کرد؟

بله

قفل چهره در تاریکی باز می‌شود؟

بله

حسگر اثر انگشت با دست خیس باز می‌شود؟

بله

قفل چهره با ماسک باز می‌شود؟

خیر

کیفیت عکس سلفی پرتره چند نفره به چه شکل است؟

خوب

نشر صدا هنگام مکالمه چقدر است؟

کم

رابط کاربری – جذاب مانند همیشه

سامسونگ در این مدل از نسخه جدید رابط کاربری اختصاصی خود یعنی One UI 4.1 بر پایه اندروید 12 استفاده کرده که البته آپشن‌های آن به مدل‌های پرچمدار این شرکت نمی‌رسد اما تاثیر ویژگی‌های جدید اندروید 12 را می‌توانید در محیط این رابط کاربری لمس کنید.
نقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5Gنقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5G
نقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5Gنقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5G
نقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5Gنقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5G
نقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5Gنقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5G

رابط کاربری مانند گذشته بسیار سبک و روان اجرا می‌شود و هیچ کندی و لگی وجود ندارد، اپلیکیشن‌های پیشفرض تعداد کمی دارند و همچنان خبری از برنامه سامسونگ موزیک به صورت پیش فرض نیست. محیط رابط کاربری در ظاهر تغییرات چندانی نداشته ولی ویژگی‌های مختلفی به آن اضافه شده که قابلیت شخصی‌سازی محیط رابط کاربری را افزایش می‌دهد، همچنین در بخش امنیت و دسترسی‌ها تغییراتی در اندروید 12 اعمال شده که در One UI 4.1 هم آن را می‌بینید.

صفحه خانه

با نگه داشتن انگشت خود بر روی صفحه خانه می‌توانید منوی تنظیمات هوم اسکرین را مشاهده کنید، قسمت‌هایی شامل ویجت، تم و والپیپیر همگی در دسترس هستند و حتی برای کاربران ایرانی با زبان فارسی خدمت‌رسانی می‌کنند. شما می‌توانید تنها در بخش تم و والپیپیر هزاران تم، آیکون والپیپیر جذاب برای گوشی خود انتخاب و دانلود کنید. به جز این موارد، زمانی که به سمت چپ صفحه می‌روید گوگل دیسکاور به نمایش در می‌آید و می‌توانید از اطلاعات و دیتا‌های این بخش نیز استفاده کنید.

نقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5Gنقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5G
نقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5Gنقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5G
نقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5Gنقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5G
نقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5Gنقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5G

پنل اج

یکی از مهم‌ترین آپشن‌های رابط کاربری سامسونگ، پنل اج است. این پنل به صورت پیشفرض فعال است که با کشیدن انگشت از سمت راست صفحه به سمت مرکز، نمایان می‌شود. این پنل یکی از آسان‌ترین مسیرها برای اجرای مالتی‌تسکینگ در رابط کاربری سامسونگ است، برای اینکار کافیست آیکون برنامه مورد نظر خود را در پنل اج لمس و به صفحه اصلی درگ کنید، در این زمان می‌توانید این برنامه را در نیمه بالایی صفحه، نیمه پایینی صفحه یا به صورت یک پنجره پاپ‌آپ در میان صفحه باز کنید.

مالتی تسکینگ

روش دیگر برای اجرای همزمان دو برنامه در گوشی گلکسی A33 5G آن است که صفحه برنامه‌های اخیر را باز کنید، آیکون برنامه مورد نظر را لمس کنید و گزینه Open in Split Screen View را بزنید تا صفحه به دو بخش تقسیم شود. در همین منو می‌توانید با انتخاب گزینه Open in pop-up View آن برنامه را به صورت یک پنجره پاپ‌آپ باز کنید. همچنین انتخاب دو برنامه برای استفاده از اسپلیت اسکرین موجب می‌شود تا در برنامه‌های اخیر، همان دو برنامه به صورت مالتی تسکینگ ذخیره شوند و شما با انتخاب آن‌ها در برنامه‌های اخیر به طور مستقیم به حالت مالتی تسکینگ بروید.

نقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5Gنقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5G
نقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5Gنقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5G
نقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5Gنقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5G
نقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5Gنقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5G

تغییر رنگ فولدرها

با گرفتن یک برنامه و کشیدن آن به سمت یک برنامه دیگر، فولدری تشکیل خواهد شد و آن دو برنامه درون آن قرار خواهند گرفت. در هنگام باز کردن فولدر، در کنار علامت بعلاوه در بالای آن که برای اضافه کردن برنامه‌های دیگر به فولدر است، یک دایره رنگی وجود دارد که در آن می‌توانید رنگ فولدر را تغییر دهید و آن را متمایز کنید.

پالت رنگ

پالت رنگ هم یکی از ویژگی‌های جدید اندروید 12 است که تاکنون چندین مرتبه در خصوص این ویژگی صحبت کرده‌ایم، در منوی Wallpaper and Style بخشی به نام Color Pallete قرار دارد که در آن رنگ‌های هم طیف و مشابه با رنگ‌های به‌کار رفته در والپیپر به شما پیشنهاد می‌شود و شما می‌توانید یکی از این دسته رنگ‌ها را انتخاب کنید تا این رنگ‌ها در منو، نوار نوتیفیکیشن و اجزای مختلف رابط کاربری اعمال شود.

نقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5Gنقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5G
نقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5Gنقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5G
نقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5Gنقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5G
نقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5Gنقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5G

به این ترتیب همچون یک تم جدید، کل رابط کاربری در یک طیف رنگی نزدیک با والپیپر خواهند بود، در همین بخش با فعال کردن گزینه Apply Pallete to app icons می‌توانید آیکون‌های برنامه‌های مختلف خود را نیز به صورت یک رنگ در این طیف رنگی قرار دهید.

دسترسی‌ها

در هنگام استفاده از برنامه‌هایی که از دوربین استفاده می‌کنند یا اجازه دسترسی به دوربین به آن‌ها داده شده در بالای صفحه سمت راست، یک اعلان سبز رنگ به نمایش در می‌آید، با لمس آن اعلان مشخص می‌شود که برنامه مورد استفاده چه دسترسی‌هایی دارد، به این ترتیب متوجه دسترسی یا استفاده غیرمجاز یک برنامه از دوربین خواهید شد.

نقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5Gنقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5G
نقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5Gنقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5G
نقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5Gنقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5G
نقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5Gنقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5G

همچنین زمانی که آیکون سبز رنگ را می‌بینید می‌توانید با پایین کشیدن نوار نوتیفیکیشن گزینه Camera Access را از همین بخش غیر فعال کرده تا دسترسی آن برنامه به دوربین در همان لحظه قطع شود، همین کار را می‌توانید برای دسترسی به میکروفون نیز انجام دهید.

سخت افزار – آزمون دشوار تراشه جدید اگزینوس

یکی از مهم‌ترین تغییراتی که در سری جدید میان‌رده‌‌های گلکسی A مشاهده می‌شود، ادغام شدن دو نسخه 4G و 5G در یک مدل است. سال گذشته شاهد آن بودیم که یک نسخه 4G از گلکسی A32 به بازار آمد که کیفیت بسیار خوبی داشت اما همزمان نسخه 5G همین گوشی نیز به بازار آمد که هم از نظر طراحی و هم از نظر ویژگی‌های سخت افزاری به پای گلکسی A32 4G نمی‌رسید.

البته نسخه 5G گلکسی A52 و A72 شرایط دیگری داشتند اما به هر شکل سامسونگ تصمیم گرفت دست از ساخت دو نسخه برای هر گوشی بردارد و همه مدل‌های سری A را با پشتیبانی از 5G ارائه دهد.

هرچند نسخه 5G گوشی میان‌رده سامسونگ که در کشورهایی مانند ایران، هند و دیگر کشورهای در حال توسعه محبوبیت کمتری نسبت به آمریکا و اروپا دارد و آنچنان پر کاربرد نیست، توسعه 5G در کشورهایی با اقتصاد ضعیف، کند پیش می‌رود اما با وجود اینکه این مدل تا اندروید 15 آپدیت می‌شود می‌توان امیدوار بود که تا 2 تا 3 سال آینده پوشش 5G در شهرهای کشورمان به سطحی برسد که بتوان از این قابلیت گوشی استفاده کرد.

سامسونگ در این مدل از پردازنده میان‌رده 5G خود استفاده کرده که تبلیغات زیادی هم برای آن انجام داده و حالا برای ما جذاب است تا عملکرد این تراشه را از نزدیک لمس کنیم.

پردازنده

پردازنده اگزینوس 1280 همان تراشه‌ای است که 5G را به گوشی‌های میان‌رده سامسونگ آورده و در گلکسی A33 5G و گلکسی A53 5G از آن استفاده شده است. این پردازنده یک مودم 5G درون خودش دارد که از هر دو sub-6GHz و mmWave 5G پشتیبانی می‌کند. این تراشه 5 نانومتری ترانزیستورهای بیشتری را در خود جای داده که به افزایش بهره‌وری انرژی کمک می‌کنند. تراشه هشت هسته‌ای سامسونگ از دو هسته پردازنده 2.4 گیگاهرتزی Cortex-A78 و 6 هسته پردازشی 2.0 گیگاهرتزی Cortex-A55 تشکیل شده است.

نقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5Gتست Wild Life Stress

اگزینوس 1280 همچنین می‌تواند از دوربین 108 مگاپیکسلی، صفحه نمایش 120 هرتز و فیلم‌برداری 4K نیز پشتیبانی کند که البته تمام این ویژگی‌ها در گلکسی A33 5G جای ندارد. البته پردازنده گرافیکی Mali-G68 درون این تراشه است که در بخش گیمینگ عملکرد آن را بررسی خواهیم کرد.

حافظه و رم

گلکسی A33 5G در سه نسخه با 4، 6 و 8 گیگابایت رم عرضه شده که مدل 6 گیگابایت آن در اختیار ما قرار دارد، همچنین از 128 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد که 102 گیگابایت آن در اختیار شما خواهد بود.

بازدهی

اما تمامی این حرف‌‌ها زمانی اعتبار پیدا می‌کند که پردازنده گلکسی A33 5G بتواند در عمل حرفی برای گفتن داشته باشد. واقعیت آن است که در چند روزی که ما با این مدل کار کردیم عملکرد کلی پردازنده قابل قبول بود و به جز چند نکته، مشکلی جدی از نظر پردازشی مشاهده نشد. این مدل از پس اجرای برنامه‌ها و بازی‌های مختلف بر می‌آید و قدرت پردازشی آن در قواره یک میان‌رده معمولی است.

نام مدل

امتیاز 9 Antutu

امتیاز GFXBench

امتیاز Geekbench

تک هسته‌ای / چند هسته‌ای

Galaxy S21 FE

719696

56fps

3211/1010

Galaxy S21

695373

60fps

3238/1032

POCO F3

681052

50fps

3266/926

Galaxy S20 FE

582320

45fps

3296/906

Poco X3 Pro

561303

38fps

2574/735

Galaxy Note 20 Ultra

560815

42fps

2603/880

Mi 11 Lite 5G

534003

35fps

2909/803

Galaxy A52s 5G

508844

28fps

2801/771

Nova 5T

479015

29fps

2164/687

Nova 9

471977

28fps

2973/784

Nova 8

397528

18fps

2697/488

Galaxy A52 5G

395853

16fps

1820/636

Galaxy A33 5G

394727

18fps

2188/748

Poco X3 NFC

349090

16fps

1763/580

Galaxy A52

346979

15fps

1577/525

Redmi Note 9 Pro

338587

15fps

1785/570

Redmi Note 10 Pro

336432

16fps

1780/569

Redmi Note 8 Pro

334231

14fps

1603/492

nova 9 SE

257288

10fps

1488/349

یکی از چند مورد ضعفی که در قسمت پردازش دیدیم به قسمت مالتی تسکینگ مربوط می‌شود، در هنگام مالتی تسکینگ یا اجرای یک برنامه به صورت پاپ‌آپ، منو کمی کند می‌شود و به نظر می‌رسد که پردازنده به مشکل بر می‌خورد به همین دلیل شاید هنگامی که واقعا بخواهید از گوشی کار بکشید، کمی به مشکل بخورید.

گیمینگ

در بخش گیمینگ نیز همه‌چیز طبق انتظار پیش نرفت، گوشی گلکسی A33 5G می‌تواند به خوبی بازی سنگین کالاف دیوتی را اجرا کند، اما امکان بازی در حالت High وجود ندارد و برای بازی با رفرش‌ریت مکس نیز باید گرافیک را بر روی Low بگذارید. به این ترتیب نباید انتظار بالایی از پردازنده گرافیکی این مدل داشت، البته در هنگام اجرا لگ یا کندی در بازی دیده نشد هرچند پس از حدود 30 تا 40 دقیق بازی کردن، پشت گوشی کمی داغ می‌شود.

در هنگام استفاده سبک، گوشی پایداری مناسبی دارد و ضعف خاصی در یک بخش به خصوص و یا انجام یک کار سنگین دیده نمی‌شود. تنها جایی که می‌توان گوشی را به چالش کشید، در هنگام عکس‌برداری است، اگر به سرعت و مدام عکس‌برداری کنید کمی محیط برنامه دوربین سنگین و کند می‌شود و پردازش تصاویر بیشتر طول می‌کشد، به ویژه زمانی که از حالت نایت مود یا پرتره استفاده می‌کنید اما در دیگر شرایط گوشی کاملا روان و با سرعت بالا اجرا می‌شود.

نقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5G

باید به این نکته توجه کرد که گلکسی A33 5G یک مدل میان‌رده است و باید در اندازه یک میان‌رده از آن انتظار داشته باشیم، به نظر می‌رسد اگر کیفیت پردازنده بالاتر بود، عملکرد حسگر اثر انگشت و بخش دوربین که در ادامه به آن می‌پردازیم می‌توانست بهتر باشد، می‌توان ضعف‌هایی که در این دو بخش دیده می‌شود را به پردازنده نسبت داد هرچند که گلکسی A32 هم ضعف‌هایی از این نظر داشت و هرچند به نظر می‌رسد پردازنده A33 نسبت به A32 ارتقاء پیدا کرده اما در عمل تفاوت چشمگیری بین این دو مدل دیده نمی‌شود.

ارتباطات و اتصالات

گوشی گلکسی A33 5G دو سیمکارته است ولی از اسلات سیمکارت دوم می‌توان برای کارت حافظه استفاده کرد، این مدل از کارت حافظه تا یک ترابایت هم پشتیبانی می‌کند، این گوشی از 5G و بلوتوث 5.1 پشتیبانی می‌کند از نظر سنسورها می‌توان گفت که این مدل از مجموعه کاملی از حسگرها شامل شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، مجاورت، قطب‌نما و فشارسنج پشتیبانی می‌کند، همچنین خبری از چراغ نوتیفیکیشن و جک هدفون نیست و برای گوش دادن به موسیقی می‌توانید از ایربادهای بلوتوثی و یا هندزفری‌های سیمی با تبدیل USB-C به جک 3.5 استفاده کنید.

دوربین – معمولی

در بخش دوربین شرایط کمی نسبت به سال پیش تغییر کرده است، سامسونگ در گلکسی A32 از چهار دوربین 64+8+5+5 استفاده کرده بود اما در سال جدید این ترکیب به 48+8+5+2 تغییر کرده است. درواقع بر روی کاغذ هم دوربین اصلی و هم دوربین تشخیص عمق نسبت به سال گذشته ضعیف‌تر شده‌اند اما باید دید در عمل هم به همین شکل است یا خیر؟ برای بررسی بهتر نگاهی دقیق‌تر به دوربین‌ها خواهیم انداخت:

دوربین 48 مگاپیکسلی واید، لنز 26 میلی‌متری، دیافراگم f/1.8، فوکوس دوال پیکسل با تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال

دوربین 8 مگاپیکسل اولتراواید، دیافراگم f/2.2، زاویه دید 123 درجه

دوربین 5 مگاپیکسل ماکرو، دیافراگم f/2.4

دوربین 2 مگاپیکسل تشخیص عمق، دیافراگم f/2.4

عکس‌برداری در روز

تصاویر در روز وضوح بسیار بالایی دارند و نویز در آن‌ها دیده نمی‌شود، شما می‌توانید با دوربین 48 مگاپیکسلی یا به شکل 10 مگاپیکسلی عکس‌برداری کنید، زمانی که با دوربین 48 مگاپیکسلی عکس می‌گیرید، رزولوشن تصویر بسیار بالاست و می‌توانید بر روی تصویر زوم کنید و جزئیات مختلف را مشاهده کنید. اما عکس گرفتن در حالت عادی و به صورت 10 مگاپیکسل امکان زوم کمتری بر روی تصویر به شما می‌دهد.

نقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5Gنقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5G
اولتراواید
نقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5Gنقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5G
واید
نقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5Gنقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5G
زوم 2 برابر
نقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5Gنقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5G
زوم 4 برابر
نقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5Gنقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5G
زوم 10 برابر

عکس‌های در طول روز از نظر رنگ و وایت بالانس همواره در حد تعادل نیستند و به نظر می‌رسد پردازش‌های تصویری که بر روی عکس انجام می‌شود باعث شده تا عکس‌ها مایل به رنگ زرد باشند. البته در حالت عادی شما این تفاوت رنگ را مشاهده نمی‌کنید اما زمانی که عکس‌های گلکسی A33 5G را با تصاویر دیگر گوشی‌ها مقایسه می‌کنید، این تفاوت دیده می‌شود. همچنین عکس‌ها کنتراست بالایی دارند و کمی جلوه سینمایی به آنها اضافه شده و سایه‌ها در عکس‌ها پر رنگ‌تر هستند.

عکس‌برداری در شب

تصاویر در شب قابل قبول هستند. زمانی که نور در محیط کافی نیست یا هوا تاریک شده، دوربین می‌تواند با نور مناسبی عکس بگیرد تا تصاویر تاریک نباشند. در عکس‌های شب نویز دیده می‌شود اما نه به شکلی که تصاویر خراب شود. البته در شب می‌توانید از حالت نایت مود نیز استفاده کنید که امکان عکس‌برداری در همه حالات اولتراواید، زوم تا 10 برابر و سلفی را به شما می‌دهد.

نقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5Gنقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5G
اولتراواید شب
نقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5Gنقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5G
اولتراواید نایت مود
نقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5Gنقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5G
واید شب
نقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5Gنقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5G
واید نایت مود
نقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5Gنقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5G
زوم 2 برابر شب
نقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5Gنقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5G
زوم 2 برابر نایت مود
نقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5Gنقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5G
زوم 10 برابر شب
نقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5Gنقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5G
زوم 10 برابر نایت مود

عکس‌های نایت مود از نظر نور و رنگ اصلاح می‌شوند اما گاها نور تصویر بیش از مقدار استاندارد بوده و باعث بی کیفیت شده تصویر می‌شود.

اولتراواید

تصاویر اولتراواید زاویه بسیار عریضی دارند و طبیعتا نویزهای آن بیشتر هستند اما می‌توان به دوربین اولتراواید نمره قبولی داد. این دوربین در حد یک گوشی میان‌رده کیفیت دارد و می‌توان با آن تصاویر خوبی گرفت.

زوم

با این گوشی می‌توان تا 10 برابر زوم کرد. البته کیفیت تصویر با زوم 10 برابر خیلی جالب نیست و باید به زوم 2 تا 4 برابر بسنده کنید. تا زوم 2 برابر کیفیت تصویر و وضوح آن قابل قبول است اما بیش از آن نویزهای زیادی در عکس‌ها دیده می‌شود و تعادل رنگ نیز گاها برهم می‌خورد.

ماکرو

دوربین ماکرو گلکسی A33 5G کیفیت خوبی دارد و می‌توان بر روی آن حساب باز کرد. عکس‌های ماکرو در فاصله 2-3 سانتی‌متری دوربین تا سوژه گرفته می‌شوند. در ابتدا باید کمی دوربین را جلو و عقب ببرید و بتوانید بهترین نتیجه را به دست بیاورید.

نقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5Gنقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5G
نقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5Gنقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5G

پرتره

برای عکس‌های پرتره پای دوربین 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق به میان می‌آید. اگر بخواهیم در یک کلمه کیفیت عکس‌های پرتره را بیان کنیم، باید بگوییم که عکس‌های پرتره گلکسی A33 5G کاملا خوب و قابل قبول هستند اما گاها ایرادات و مشخصاتی در تشخیص سوژه از پس‌زمینه وجود دارد که می‌تواند تصویر شما را خراب کند.

نقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5Gنقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5G
خطا در عکس پرتره
نقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5Gنقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5G
پرتره
نقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5Gنقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5G
خطا در عکس پرتره

معمولا در زمانی که پس زمینه سوژه بسیار شلوغ است ممکن است تصاویر پرتره دچار مشکل شوند. چنین مواردی برای یک گوشی میان‌رده عادی است اما زمانی که سامسونگ برای پردازنده یا گوشی جدید خود تبلیغ می‌کند، انتظار می‌رود که مشکلات گوشی‌های قبلی در آن رفع شده باشد، اما در بسیاری از این موارد، پیشرفت چشمگیری احساس نمی‌شود.

سلفی

برای گرفتن عکس سلفی، سامسونگ به جای دوربین 20 مگاپیکسلی گلکسی A32، از یک دوربین 13 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 در A33 استفاده کرده است، نتیجه این تصمیم آن است که تصاویر سلفی نه خیلی بد هستند و نه خیلی خوب، درواقع عکس‌های سلفی می‌توانستند بهتر باشند اما حالا عکس‌هایی می‌گیرند که وضوع، تعادل رنگ و نویز آن در حالت نرمال و عادی قرار دارد و نمی‌توان تمجید خاصی از کیفیت عکس‌های این دوربین داشت. در عکس‌های سلفی همچنان رنگ‌ها کمی به سمت زردی متمایل هستند و کنتراست تصاویر کمی بالاست.

نقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5Gنقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5G
سلفی روز
نقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5Gنقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5G
سلفی پرتره
نقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5Gنقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5G
سلفی شب
نقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5Gنقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5G
سلفی نایت مود
نقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5Gنقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5G
سلفی پرتره

فیلم برداری

در گلکسی A33 با دوربین اصلی می‌توانید به صورت 4K با 30 فریم در ثانیه فیلم‌برداری کنید. در حین فیلم‌برداری قابلیت سوییچ بر روی دوربین التراواید وجود ندارد و تنها به صورت 1080p با 30 فریم می‌توان این کار را انجام داد. همچنین عملکرد لرزش‌گیر اپتیکال در حالت 1080p بسیار مناسب است و حجم زیادی از لرزش‌های دوربین در هنگام فیلم‌برداری مهار می‌شود. به صورت سلفی هم در بالاترین حالت می‌توانید به صورت 1080p با 30 فریم فیلم‌برداری کنید که فیلم‌ها وضوح بالایی دارد و کیفیت آن قابل قبول است.

اسپیکر – استریو کار راه‌انداز

گلکسی A33 5G از یک اسپیکر استریو با دو خروجی صدا یکی در بالا و یکی در پایین فریم گوشی بهره می‌برد. صحبت خاصی در مورد کیفیت صدای اسپیکر این مدل نمی‌توان کرد زیرا همه چیز عالی است و نقصی در صدای اسپیکر استریو گوشی دیده نمی‌شود. اسپیکرها صدا را کاملا بلند، واضح، با افت کیفیت کم و با بیس بسیار خوب پخش می‌کنند.

نقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5G

اسپیکر بالای گوشی در مرز میان نمایشگر و فریم قرار دارد؛ بنابراین هنگام بازی، زمانی که گوشی را افقی در دست می‌گیرید، دست‌تان جلوی اسپیکر را نمی‌گیرد، اسپیکر پایین نیز در نیمه سمت راست فریم پایینی است بنابراین برای آن که دست‌تان جلوی آن را نپوشاند باید گوشی را به حالتی بگیرید که دوربین آن سمت چپ باشد.

باتری – جای خالی شارژر

گلکسی A33 5G همانند بسیاری از میان‌رده‌های بازار از یک باتری 5 هزار میلی‌‌آمپر ساعتی بهره می‌برد که شارژدهی بسیار مناسبی دارد و کار شما را لنگ نمی‌گذارد. شما با یک استفاده تقریبا سنگین می‌توانید یک روز را بدون شارژر سپری کنید. استفاده از دوربین و اجرای بازی، دو موردی است که بیش از همه بر روی کاهش ظرفیت باتری تاثیر می‌گذارد، با این وجود شما می‌توانید وبگردی کنید، کمی بازی کنید، عکس و فیلم بگیرید و از دیگر برنامه‌های گوشی نیز استفاده کنید و باز هم در انتهای روز شارژ داشته باشید. اگر هم کمی مدارا کنید شاید شارژ گوشی تا 2 روز هم پاسخگو باشد.

نقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5G

البه مهم‌ترین موضوع در خصوص باتری این مدل آن است که آداپتوری برای شارژ کردنش درون جعبه گذاشته نشده و شما باید جداگانه پول خرید آداپتور را پرداخت کنید، مدلی هم که ما در اختیار داشتیم، شارژر نداشت و نتوانستیم بررسی‌های مربوط به زمان شارژ گوشی را انجام دهیم.

اما باید بدانید که گوشی از شارژر 25 واتی پشتیبانی می‌کند که احتمالا در مدت زمان یک ساعت و 15 دقیقه تا یک ساعت و 30 دقیقه گوشی را شارژ می‌کند.

جمع‌بندی گلکسی A33 5G : خوب؛ عالی نه

مهم‌ترین ویژگی یک محصول جدید، پیشرفت‌هایی است که نسبت به مدل قدیمی آن به وجود می‌آید، اگر قرار باشد که مدل 2022 یک گوشی تفاوتی با مدل 2021 آن نداشته باشد، خرید مدل 2021 با قیمت پایین‌تر منطقی خواهد بود. در خصوص گلکسی A33 5G این تغییر یا پیشرفت در برخی بخش‌ها وجود دارد و در برخی بخش‌ها اصلا احساس نمی‌شود.

گلکسی A33 5G از طراحی جدیدی بهره می‌برد، گواهی ضد آب دریافت کرده و شکیل‌تر شده است. بخش نمایشگر، سنسورهای بیومتریک و باتری آن نسبت به سال قبل تغییر خاصی نکرده به جز آن که این مدل از شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی می‌کند، هرچند خودتان باید این شارژر را خریداری کنید.

نقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A33 5G

اما در بخش سخت‌افزار و دوربین که دو بخش مهم یک تلفن همراه به شمار می‌آیند، تغییرات مثبت نیستند و این باعث ناامیدی است. سخت افزار نسبت به سال گذشته تنها بر روی کاغذ قدرتمندتر شده ولی در عمل برخی کندی‌ها و لگ‌ها هنگام کار با گوشی یا در هنگام بازی دیده می‌شود که نشان‌دهنده عدم پیشرفت سخت افزار نسبت به سال گذشته است.

همچنین در بخش دوربین نیز کیفیت عکس‌ها هرچند خوب هستند اما در سطح گلکسی A32 باقی مانده‌اند و شاید در برخی جهات، افت هم داشته‌اند. به این ترتیب بزرگ‌ترین پیشرفت گلکسی A33 5G نسبت به گلکسی A32 را می‌توان طراحی بهتر، مقاوم‌تر و پشتیبانی از 5G دانست. البته 5G در حال حاضر برای ما در ایران کاربردی ندارد.

از دیگر جهات، این دو مدل تفاوت خاصی نسبت به یکدیگر ندارند و A33 نتوانست برتری خود به عنوان یک مدل جدید را نسبت به گلکسی A32 اثبات کند.

این گوشی برای چه افرادی مناسب است؟

گلکسی A33 5G از آن مدل‌هایی است که در همه بخش‌ها کیفیت بالایی دارد و مناسب افرادی است که یک مدل باکیفیت برای انجام کارهای روزانه می‌خواهند. نمی‌توان گفت که A33 در رده خودش بهترین دوربین عکاسی با بهترین سخت‌افزار را دارد، اما همه این بخش‌ها در کنار هم یک گوشی با کارایی بالا را ساختند که هم می‌توان با آن عکس گرفت، هم بازی کرد، هم از شارژدهی و نمایشگر آن رضایت داشت و هم زیر آفتاب از آن استفاده کرد.

در واقع گلکسی A33 5G یک پکیج میان‌رده است نه بالاتر و نه پایین‌تر، هرچند انتظار ما از بخش سخت‌افزار و دوربین این مدل بیشتر بود، اما در مجموع این مدل را می‌توان یک میان‌رده با کیفیت و ارزش خرید بالا دانست.

گروه‌های مختلف

میزان مناسب بودن گوشی

والدین
بله
پسر‌ها
بله
دختر‌ها
بله
طرفداران گیم
خیر
طرفداران عکاسی
خیر
طرفدارن شبکه‌های اجتماعی
بله
طرفداران فیلم و سریال
بله
طرفداران موسیقی
بله
طرفداران سفر و گردش
بله
کارمندان
بله
مدیران
بله
مشاغل آزاد
بله
رانندگان
بله
کارگران
بله
معلمین
بله
دانش‌آموزان
بله
دانشجویان
بله
اینفلوئنسرها
خیر
فریلنسرها
خیر

نقاط قوت و ضعف گلکسی A33 5G

نقاط قوت

طراحی زیبا و جذاب

ضد آب

تشخیص چهره عالی

رابط کاربری سریع و روان

شارژدهی مناسب

اسپیکر استریو با کیفیت

نمایشگر باکیفیت

نقاط ضعف

انتظار از پردازنده بیشتر بود

دوربین می‌توانست بهتر باشد

نبود جک هدفون

نبود شارژر درون جعبه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد