قیمت دلار، طلا و سکه 31 اردیبهشت 1401/ افزایش قیمت طلا و سکه


قیمت دلار، طلا و سکه 31 اردیبهشت 1401/ افزایش قیمت طلا و سکه

قیمت‌ دلار و طلا، امروز شنبه 31 اردیبهشت 1401، نوساناتی داشته است. وضعیت بازار دلار، طلا و سکه را بخوانید. نوشته قیمت دلار، طلا و سکه 31 اردیبهشت 1401/ افزایش قیمت طلا و سکه...

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار دلار، طلا و سکه، امروز نوساناتی دارد. قیمت دلار در صرافی ملی بدون تغییر نسبت به آخرین روز کاری گذشته، ۲۵۶۳۳ تومان ثبت شده است.

نوسانات قیمت طلا و سکه

علاوه بر دلار، در بازار طلا و سکه نیز امروز نوساناتی وجود دارد. بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا در لحظه تنظیم این خبر، افزایشی است و یک میلیون و ۳۸۶ هزار و ۲۳ تومان معامله می‌شود.

اما قیمت سکه طرح جدید اکنون روند افزایشی دارد و ۱۴ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان ثبت شده است.

قیمت سکه طرح قدیم نیز در لحظه تنظیم این خبر افزایشی است و با نرخ ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

نرخ اونس جهانی نیز در لحظه تنظیم این خبر افزایشی است و به قیمت ۱,۸۴۶٫۵۳ دلار معامله می‌شود.

آخرین اخبار از مذاکرات وین

یکی از مهم‌ترین مسائلی که روی در بازارهای دلار، طلا و سکه در ایران اثر می‌گذارد مذاکرات وین است. همچنین کارشناسان روند صعودی انتظارات تورمی ناشی از افزایش مبلغ یارانه و اخبار گرانی کالاهای اساسی را نیز در این زمینه موثر می‌دانند.

اما آخرین اخبار از مذاکرات که می‌تواند بر بازارهای دلار، طلا و سکه اثرگذار باشد، چه می‌گویند؟

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در اظهاراتی عنوان کرد که واشنگتن به اعمال فشار اقتصادی علیه ایران ادامه خواهد داد.

به نقل از ایسنا، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز جمعه در کنفرانسی خبری در پاسخ به سوالی نسبت به مذاکره احتمالی روسای‌ جمهوری آمریکا و کره جنوبی درخصوص آزادسازی ۷ میلیارد دلار از پول‌های بلوکه شده ایران گفت: ما عموما در سطوح فنی و تخصصی با کره جنوبی درخصوص این مسائل گفتگو داریم.

این مسئله به تحریم‌های اعمالی علیه برنامه هسته‌ای ایران وابسته است. نمی‌دانم که آیا این مسئله محور گفتگوهای دو رئیس‌جمهور خواهد بود یا نه.

وی در پاسخ به سوالی درباره موضع آمریکا در رابطه با آزادسازی پول‌های ایران گفت: دیدگاه ما این این است که تحریم‌ها باید اعمال شوند.

ابراز خوش‌بینی امیر قطر نسبت به توافق وین

شیخ تمیم بن حمد الثانی روز جمعه در کنفرانس خبری مشترک با اولاف شولتس، صدراعظم آلمان خوشبینی خود نسبت حصول توافق میان ایران و ایالات متحده را ابراز کرد و از آمادگی خویش برای کمک‌رسانی جهت حصول توافق خبر داد.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، اخیرا در گفتگویی درباره مذاکرات وین گفت: هدف ما در این مذاکرات رسیدن به توافقی قوی و بادوام است و از طرف آمریکایی خواسته‌ایم واقع بین باشد، تاکید کرده‌ایم لغو تحریم‌ها در تمامی بخش‌ها و ارائه ضمانت‌های اقتصادی یکی از مهم‌ترین نکات در دستور کار مذاکراتی ماست.

بازارهای دلار، طلا و سکه، تحت تاثیر این اخبار نوساناتی دارند.

آخرین اخبار از تحولات بازارها را در صفحه گزارش بازارهای تجارت‌نیوز بخوانید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟