فرمانده مرزبانی: قاچاق مایحتاج ضروری مردم خط قرمز مرزبانی است


فرمانده مرزبانی: قاچاق مایحتاج ضروری مردم خط قرمز مرزبانی است

پارسینه: فرمانده مرزبانی فراجا در بازدید از پاسگاه مرزی "ته ته" مریوان در جریان آخرین وضعیت یگان‌های مرزی در این شهرستان قرار گرفت.

فرمانده مرزبانی: قاچاق مایحتاج ضروری مردم خط قرمز مرزبانی است
به گزارش پارسینه، سردار احمدعلی گودرزی در بازدید از یگان‌های مرزی هنگ مریوان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مرز‌های استان کردستان از امنیت مطلوب و پایدار برخوردار است، اظهار کرد: یکی از اولویت‌های مهم فرماندهی مرزبانی فراجا بحث هوشمندسازی مرز‌ها است.

وی با بیان اینکه، هوشمندسازی، احداث جاده، پاسگاه و برجک برای انسداد معابر نفوذی اشرار و قاچاقچیان در دستور کار مرزبانی قرار دارد، افزود: با حرکت در مسیر هوشمندسازی و با ایجاد حس گرها، سیستم‌های نوین الکترونیکی، اپتیکی و پهبادی گام‌های مهمی را در خصوص پایش و کنترل مرز‌ها برخواهیم داشت.

فرمانده مرزبانی فراجا با اشاره به اینکه مرز به مثابه قله عزت و شرف کشور است، تصریح کرد: طرح‌های مدنظر خود را در زمینه مرز و مرزبانی به ستاد کل نیرو‌های مسلح، وزیر کشور و فرمانده کل انتظامی کشور ارائه کرده‌ایم و اخیرا نیز وزیر کشور در کارگروه ویژه مرز تدابیری را در خصوص انسداد مرز و هوشمندسازی ابلاغ کرده است.

وی بیان کرد: با اعتبارات مصوب شده و توجه ویژه مسئولان و کمیسیون امنیت مجلس در آینده‌ای نزدیک شاهد یک وضعیت بسیار خوشایند در بحث ارتقای وضعیت عمرانی و انسداد مرز خواهیم بود.

این مقام ارشد در مرزبانی کشور با اشاره به حمایت مرزبانی از صادرات و واردات کالا، گفت: ما در کنار تسهیل اقتصاد مرزی، با قاچاق کالا به خصوص قاچاق مایحتاج ضروری مردم مقابله خواهیم کرد و این خط قرمز ما است و طی چند روز گذشته نیز توفیقات چشمگیری را نیز در این خصوص کسب کرده‌ایم.

سردار گودرزی در پایان گفت: با واگذاری اختیار تام و کامل مدیریت بازارچه‌های مرزی به مرزبانی و اشراف اطلاعاتی ما در این زمینه قطعا با سودجویان برخورد و از حقوق مرزنشینان دفاع خواهیم کرد.

مرزبانی به نیرویی مقتدر تبدیل شده است

فرمانده مرزبانی فراجا همچنین در حاشیه بازدید از پاسگاه مرزی ته‌ته هنگ مریوان از مجاهدت، صلابت و رشادت مرزبانان در پاسداری از مرز‌های ایران اسلامی تقدیر کرد.

سردار گودرزی ضمن دیدار چهره به چهره با کارکنان مستقر در نوار مرز، از نزدیک در جریان آخرین وضعیت یگان‌های مرزی هنگ مریوان قرار گرفت.

وی در این بازدید خطاب به مرزبانان، با بیان این مطلب که با تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان خدوم؛ مرزبانی به نیرویی مقتدر تبدیل شده است، اظهار داشت: فلسفه وجودی نیرو‌های مسلح، دفاع از کیان اسلامی و ارزش‌های والای الهی است و ملت بزرگ ایران به برکت وجود نیرو‌های مسلح مقتدر امروز در کمال آرامش و آسایش هستند.

فرمانده مرزبانی فراجا ایمان و تعهّد را لازم و ملزوم هم دانست و عنوان کرد: همه ما سرباز ولایت فقیه هستیم و به این خدمت افتخار کرده و باید با توکل به خداوند متعال و احساس مسوولیت از مرز‌های ایران اسلامی به خوبی حراست کنیم.

سردار گودرزی به نقش مرز در امنیت کشور اشاره و تصریح کرد: امنیت از نقطه صفر مرزی آغاز شده و زیر بنای امنیت کشور از این نقطه شروع می‌شود و این وظیفه مهم و سنگین بر عهده شما مرزبانان است و حفظ و ارتقای آمادگی عملیاتی و رزمی باید همیشه و به صورت جد در دستور کار باشد و از این اصل مهم نباید غافل شد.

وی ضمن ارائه آموزش‌های لازم و کاربردی به مرزبانان، از آموزش به عنوان فاکتور اصلی هوش و سلامت سازمانی یاد کرد و افزود: آموزش و آگاهی‌بخشی کارکنان از نیاز‌های اساسی مرزبانی است که در پیشرفت و تعالی و دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده بسیار موثر است.

سردار گودرزی ضمن تاکید بر رعایت نظم و انضباط توسط کارکنان، بیان داشت: لازمه اجرای دقیق و به موقع ماموریت‌های مرزبانی نظم و انضباط و توجه به آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی است.

فرمانده مرزبانی فراجا در پایان عنوان داشت: کارکنان مرزبانی باید با رعایت انضباط ظاهری و معنوی، احساس مسوولیت در ماموریت‌های محوله و همچنین برخورد اسلامی و در خور شان مرزبان ایران اسلامی، الگویی مناسب برای آحاد مردم باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور