عبدالملکی: مهم‌ترین مساله وزارت کار پرداخت حقوق بازنشستگان است


عبدالملکی: مهم‌ترین مساله وزارت کار پرداخت حقوق بازنشستگان است

اردبیل - ایرنا - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مهم‌ترین مساله وزارت کار در شرایط کنونی پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران در زمان مقرر است.

به گزارش ایرنا ، حجت‌الله عبدالملکی امروز شنبه در جلسه شورای اداری استان اردبیل با اعلام این خبر اظهار کرد: مقامات دولت قبل اعلام می‌کردند که دولت سیزدهم با شرایط اقتصادی کنونی امکان پرداخت حقوق‌ها را نخواهد داشت در حالی که تاکنون حقوق و مستمری بازنشستگان در شرایط مطلوب پرداخت شده است.

وی میزان پرداختی مستمری بازنشستگان صندوق‌های بازنشستگی کشور را حدود ۷۰ درصد حقوق پرداختی دولت به کارکنان فعلی اعلام کرد و بیان کرد: پرداخت مستمری بازنشستگان سرموقع انجام می‌شود.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: قانون بیمه کارگران ساختمانی در مجلس در حال اصلاح است که در صورت اصلاح آن ۴۰۰ هزار کارگر ساختمانی جدید بیمه می‌شوند.

عبدالملکی در ادامه از اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال به استان اردبیل جهت تهیه ۲۰۰ تخت جهیزیه به افراد تحت پوشش بهزیستی استان خبرداد و گفت: علاوه بر این یک هزار و ۷۰۰ متقاضی پشت نوبت بهزیستی استان اردبیل هم تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وی همچنین به اختصاص سهمیه احداث یک هزار واحد مسکونی برای کارگران استان اردبیل اشاره کرد و افزود: تاکنون ۷۰۰ نفر ثبت‌نام کرده‌اند و بقیه افراد نیز پس از ثبت نام مشمول این طرح خواهند شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه نسبت به احداث درمانگاه تامین اجتماعی و مرکز نگهداری معلولان در شهرستان گرمی قول مساعد داد و خواستار حل مسئله استقرار نمایندگی ادارات در شهرستان تازه تاسیس انگوت شد.

وی همچنین خواستار رفع مشکل سرمایه‌گذاری کارخانه ظروف شیشه و پتروشیمی جم در شهرستان گرمی شد و افزود: احداث این دو واحد صنعتی باید تا دو هفته آینده تعیین تکلیف شود و در ارزیابی مجدد اگر به هر دلیلی اجرای این دو طرح تایید نشود، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی باید طرح‌هایی را جایگزین این دو طرح کرده و باهمان میزان اشتغال تا دو ماه آینده طرح جدید شروع شود.

به گزارش ایرنا در جلسه شورای اداری استان اردبیل طرح‌های حمایتی و سرمایه گذاری و امور اجتماعی استان اردبیل با محوریت مسائل و مشکلات شهرستان گرمی و انگوت با حضور رئیس و اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس و وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و استاندار اردبیل بررسی شده و پیشنهادات اجرایی به تصویب رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز ارتش به پسرم با عکس نوشته زیبا 1401 + عکس استوری