استاندار مازندران : فرهنگ ایثار و شهادت می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور را ساماندهی کند


استاندار مازندران : فرهنگ ایثار و شهادت می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور را ساماندهی کند

ساری - ایرنا - استاندار مازندران بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد و گفت : فرهنگ ایثار و شهادت که اکنون کاربری بین‌المللی پیدا کرده است می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور را ساماندهی کرده ، مانع فساد و رانت‌خواری شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، سید محمود حسینی پور روز شنبه در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مازندران افزود : نقش انسانی در ترویج ارزش های ایثار و شهادت بسیار موثر است و امروز کاربری فرهنگ نشات گرفته از انقلاب اسلامی به مساله مهم اجتماعی بین المللی تبدیل شده است.

وی با اظهار این که به برکت فرهنگ و ایثار و شهادت انقلاب اسلامی موج عظیمی از آزادی خواهی در دنیا ایجاد شده است، افزود: فرهنگ ایثارو شهادت و آزادی خواهی علاوه بر کشورهای اسلامی در بین ملت های غیر مسلمان نیز نفوذ پیدا کرده است.

نماینده عالی دولت در مازندران با اظهار این که سرود « سلام فرمانده » یک نسخه از فرهنگ ایثار و شهادت بی نظیر و بسیار زیبا و فاخر است ، گفت: این سرود که با منویات مقام معظم رهبری تهیه شد ، عصبانیت جریان های معاند فرهنگی - رسانه ای علیه انقلاب اسلامی را برانگیخت.

وی از شهدای خانطومان و دیگر شهدای مدافع حرم مازندران به عنوان دیگر افتخار آفرینی فرهنگ ایثار و شهادت یاد کرد و افزود : نمونه دیگر نفوذ فرهنگ ایثار و شهادت مطرح شدن جانفشانی و آزادگی سردار حاج قاسم سلیمانی در کنگره آمریکا است.

حسینی پور با تاکید بر این نکته که فرهنگ ایثار و شهادت برای نجات جامعه خودمان است و با این فرهنگ می توانیم بسیاری از آسیب های اجتماعی از جماه طلاق و اعتیاد را از بین ببریم، گفت: این فرهنگ می تواند بسیاری از فعالیت های اقتصادی کشور را ساماندهی کند و مانع رانت خواری و فساد در بخش های مختلف کشور شود.

وی افزود : شایسه ترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی احیاء و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت متناسب با شرایط فکری و رفتاری امروز جامعه بخصوص جوانان ما است ، امروز مازندران به دلیل گردشگری پذیری بودنش بشدت در معرض تهاجم فرهنگی قرار گرفته است ،این تهدید فرهنگی زیبنده تاریخ فرهنگی و اسلامی خطه علویان نیست.

نماینده عالی دولت درمازندران با ذکر این نکته که برگزاری یادواره های شهدا و دیدار با خانواده های شهدا و ایثارگران لازم است ،در عین حال توضیح داد: این که دستور کار جلسات شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فقط ماموریت های قانونی دستگاه های اجرایی باشد و راه حل راهبردی برای مقابله با تهاجم فرهنگی نداشته باشیم اصلا در شان و منزلت اعضای این شورا نیست.

وی افزود : در طول ۴۳ سال پس از انقلاب اسلامی تمامی برنامه های ترویج این فرهنگ به صورت یکنواخت در حال اجرا است ، در حالی که مازندران با قدمت تاریخی در جهاد ایثار و شهادت باید پیشگام در ارائه برنامه های راهبردی در این مقولات باشد.

استاندار مازندران از اعضای شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان خواست تا از جوانان نخبه ، جامعه شناسان و روان شناسان دانشگاهی استان برای چگونگی ترویج این فرهنگ متناسب با شرایط امروز جامعه کمک بگیرند و تاکید کرد : مازندران استانی عمیق در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت است ، شهدا نیازی به ترویج و توسعه این فرهنگ ندارند ،چراکه آنان با فدای جانشان این فرهنگ را به تمام معنا عملیاتی کردند، امروز توریج فرهنگ و ایثار و شهادت برای حیات اجتماعی جامعه اسلامی بویژه استان ولایت مدار و علوی مازندران ضروری و مهم است.

حسینی پور گفت : مازندران به دلیل داشتن قدمت تاریخی فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت زیر ذره بین علما و دانش پژوهان داخلی و خارجی است و ما نیز میراث دار ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید این خطه هستیم ، بنا بر این دستور جلسات این شورا در حد ماموریت های اداری دستگاه های اجرایی باشد،اصلاپذیرفتنی نیست.

وی تاکید کرد : باید افق ۲۵ ساله ترویج فرهنگ و ایثار مازندران را متناسب با شرایط گردشگری و فرهنگ بومی استان تهیه کنیم. ابتدا باید بیانیه ماموریت این شورا تهیه و سپس برنامه های راهبردی را بنویسیم، اکنون برگزاری جلسات این شورا فقط در حد رفع تکلیف اداری است.

استاندار مازندران گفت : امروز جوانان و نوجوانان ما متفاوت با گذشته فکر و رفتار می کنند، در حالی که ما همچنان مشی سنتی داشته و به آن برنامه ها هم عادت کردیم، برای عبور از این روزمرگی باید از همه نخبگان جوان ، جامه شناسان ، روانشناسان و به ویژه هنرمندان در چگونگی اثر گذاری فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت استفاده کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دومین جلسه مجازی آمریکا و اسرائیل درباره حمله به رفح