استاندار همدان: فرهنگ دوران دفاع مقدس به نسل جوان منتقل شود


استاندار همدان: فرهنگ دوران دفاع مقدس به نسل جوان منتقل شود

همدان-ایرنا- استاندار همدان گفت: در راستای تقویت روحیه انقلابی جامعه باید به صورت منسجم و همه جانبه و با استفاده از ابزارها و تکنولوژی‌ها در گسترش فرهنگ دفاع مقدس کوشید و این موضوع را به شیوه‌های مختلف به نسل جوان جهان انتقال داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا قاسمی فرزاد روز شنبه در نخستین گردهمایی بین المللی نهضت ترجمه و انتشار مفاهیم ارزشی دفاع مقدس استان همدان با تاکید بر ضرورت ترجمه و انتشار مفاهیم ارزشی دفاع مقدس، اظهار داشت: تاریخ دفاع مقدس سرشار از رشادت‌هایی است که رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل انجام دادند که این فرهنگ ناب، رشادت و جانفشانی در دفاع از کیان اسلامی باید به نسل جوان انتقال داده شود.

وی با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ دفاع مقدس و تقویت روحیه انقلابی جامعه، تصریح کرد: ترجمه و انتشار مفاهیم ارزشی دفاع مقدس می‌تواند مرز بین کشورهای جهان را از بین برده و زمینه‌ انتقال فرهنگ ایثار و شهادت را به تمامی جوامع فراهم کند.

استاندار همدان افزود: رهبر فرزانه انقلاب در بیانات اخیرشان به تحریف دستاوردهای دفاع مقدس توسط دشمنان انقلاب اشاره کردند که دراین ارتباط باید بدانیم جریان تحریف به دنبال کم‌اهمیت جلوه دادن دفاع مقدس، اهداف و ارزش‌های والای آن است.

نخستین همایش بین‌المللی نهضت ترجمه و انتشار مفاهیم ارزشی دفاع مقدس با عنوان «پرواز اندیشه‌ها، روایت ماندگار» امروز با حضور وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری در همدان برگزار شد.

این همایش با حضور فرهیختگانی از ۲۰ کشور با محوریت همایش آثار مکتوب حوزه ادبیات پایداری و با معرفی و رونمایی کتاب‌های من رضا هستم، حاج جلال و ترجمه کتاب شهید الکرخ در سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار شد.

معرفی و رونمایی از ترجمه سه کتاب «من رضا هستم» در وصف زندگینامه شهید «داریوش (رضا) ساکی»، کتاب «حاج جلال» در وصف زندگینامه پدر شهیدان حاجی بابایی و ترجمه کتاب شهید «الکرخ» در وصف شهید «احمد روستایی» محور اصلی این همایش است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !