حبیبی مدرس دوره المپیک سولیداریتی هندبال در پاکستان/ سلیمی: تلاش می‌کنم راه‌گشای حضور مربیان هندبال ایران در تیم‌های خارجی باشم


حبیبی مدرس دوره المپیک سولیداریتی هندبال در پاکستان/ سلیمی: تلاش می‌کنم راه‌گشای حضور مربیان هندبال ایران در تیم‌های خارجی باشم

مربی ایران به عنوان مدرس المپیک سولیداریتی کشور پاکستان انتخاب شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون هندبال، علیرضا حبیبی سرمربی اسبق تیم ملی هندبال ایران و مدرس بین‌المللی فدراسیون جهانی از سوی از سوی فدراسیون بین‌المللی هندبال (IHF) به عنوان مدرس دوره مربیگری بین‌المللی المپیک سولیداریتی و سطح C جهانی در پاکستان انتخاب شد.

این دوره از ۲۶ می تا ۲ ژوئن ۲۰۲۲ (۵ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۱) در کشور پاکستان برگزار خواهد شد.

*سلیمی: تلاش می‌کنم راه‌گشای حضور مربیان هندبال ایران در تیم‌های خارجی باشم

هفته گذشته ناصر سلیمی که سابقه حضور بر رو نیمکت تیم‌های باشگاهی و حضور در تیم‌های ملی ایران را در کارنامه دارد به عنوان سرمربی تیم ملی هندبال جمهوری آذربایجان انتخاب شد. ناصر سلیمی با عقد این قرارداد به عنوان نخستین مربی ایرانی هدایت تیم ملی یک کشور خارجی را عهده‌دار شد.

ناصر سلیمی در خصوص حضور خود در تیم ملی جمهوری آذربایجان اظهار داشت: بسیار خوشحالم که توانستم به عنوان اولین سرمربی ایرانی در تیم ملی یک کشور حضور پیدا کنم و امیدوارم نماینده شایسته‌ای برای ایران باشم و بتوانم راه را برای حضور دیگر مربیان ایرانی در تیم‌های ملی دیگر کشورها باز کنم.

سلیمی افزود: کشور آذربایجان در بخش بانوان تیم خوبی دارد و سابقه کسب مدال طلای بازی‌های کشورهای اسلامی را نیز دارد، اما تیم ملی مردان این کشور در حد تیم‌های متوسط اروپایی است و با این حال با سرمایه‌گذاری بر روی بخش پایه و تغییر رویه در تلاش هستند تا بتوانند به پیشرفت دست پیدا کنند.

سرمربی تیم ملی هندبال جمهوری آذربایجان در مورد انتخاب کمک‌های خود گفت: یکی از بازیکنان تیم ملی جمهوری آذربایجان که در ایران نیز سابقه بازی داشت را به عنوان کمک مربی به فدراسیون این کشور معرفی نموده‌ام و کمک مربی دوم را نیز به زودی معرفی خواهم کرد.

وی در مورد گسترش همکاری‌های میان دو فدراسیون هندبال ایران و جمهوری آذربایجان نیز گفت: با توجه به حضورم به عنوان سرمربی تیم ملی جمهوری آذربایجان تلاش می‌کنم تا ارتباط بیشتری میان دو فدراسیون برقرار و مسابقات دوستانه میان تیم‌های ملی دو کشور برگزار شود.

سلیمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به جایگاه مربیان ایرانی اشاره کرد و گفت: هندبال ایران از مربیان شایسته و توانمندی برخوردار است و شایستگی آن را دارند که در خارج از ایران به عنوان مربی و سرمربی حضور داشته باشند. امیدوارم در تیم ملی جمهوری آذربایجان بتوانم بهترین نتایج را به دست بیاورم و نماینده خوبی از جامعه مربیان ایرانی باشم.

سرمربی تیم ملی هندبال آذربایجان در پایان خاطر نشان کرد: از فداسیون هندبال تشکر می‌کنم که زمینه ارتقای من را فراهم کرد تا بتوانم در تیم ملی آذربایجان حضور پیدا کنم. حضور در تیم ملی یک کشور به عنوان سرمربی افتخار بسیار بزرگی است و امیدوارم این اتفاق راه‌گشای دیگر مربیان ایران برای حضور در خارج از کشور به عنوان مربی باشد.

انتهای پیام/


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها