انتظار ورود خودرو با قیمت کمتر از 800 میلیون تومان را نداشته باشید


انتظار ورود خودرو با قیمت کمتر از 800 میلیون تومان را نداشته باشید

گجت نیوز (https://gadgetnews.net) کارشناسان خودرو معتقدند که نباید انتظار ورود خودرو با قیمت کمتر از 800 میلیون تومان را داشت اما دلایل این ادعا را در ادامه بررسی می‌کنیم. پس از آزادسازی واردات خودرو و تصویب شدن کلیات آن صحبتی از تعرفه گمرک و واردات نشد و وزارت صمت هم اعلام کرد به زودی جزئیات طرح واردات را... نوشته انتظار ورود خودرو با قیمت...

کارشناسان خودرو معتقدند که نباید انتظار ورود خودرو با قیمت کمتر از ۸۰۰ میلیون تومان را داشت اما دلایل این ادعا را در ادامه بررسی می‌کنیم.

پس از آزادسازی واردات خودرو و تصویب شدن کلیات آن صحبتی از تعرفه گمرک و واردات نشد و وزارت صمت هم اعلام کرد به زودی جزئیات طرح واردات را منتشر می‌کند. همان‌طور که می‌دانید، دولت معتقد است باید خودروهایی وارد کشور شود که مقرون به صرفه و اقتصادی باشند تا اقشار مختلف مردم بتوانند نسبت به خریداری آنها اقدام کنند.

ورود خودرو با قیمت کمتر از ۸۰۰ میلیون تومان امکان پذیر نیست

بسیاری از کارشناسان معتقدند که یکی از مهمترین مسائل پیرامون واردات خودرو و اقتصادی بودن آنها این است که تعرفه گمرک منطقی و پایین باشد و الا هیچ پیشرفتی در بازار خودرویی کشور مشاهده نخواهیم کرد. در واقع کارشاناسان می‌گویند اگر نظام تعرفه گمرک بدون تغییر بماند یا تغییر محسوسی نداشته باشد، نباید انتظار داشته باشیم که خودرویی زیر قیمت 800 میلیون تومان وارد کشور شود.

انتظار ورود خودرو با قیمت کمتر از 800 میلیون تومان را نداشته باشیدانتظار ورود خودرو با قیمت کمتر از 800 میلیون تومان را نداشته باشید

به گفته فربد زاوه، هر گونه اعمال محدودیت در واردات خودرو باعث می‌شود تا بازار خودرو ملتهب و تأثیرپذیر شود. البته در کنار این موضوع هزینه‌ها و مسئله مربوط به تعرفه گمرک نیز وجود خواهد داشت و تأثیر خود را می‌گذارد. در این چند روز شایعات زیادی پیرامون واردات مطرح شده و یکی از آنها این است که دولت و وزارت صمت قصد دارند واردات خودرو را خود به دست بگیرند.

به عقیده آقای زاوه اگر این اتفاق بیفتد و این صحبت‌ها صحت داشته باشند، فرآیند واردات خودرو با اختلال اساسی مواجه می‌شود. یکی دیگر از کارشناسان صنعت خودروسازی کشورمان خاطرنشان می‌کند که مشخص نیست آئین نامه اجرایی طرح واردات خودرو چیست و اگر سقف ارزشی بگذارند، تعداد واردات محدود می‌شود.

انتظار ورود خودرو با قیمت کمتر از 800 میلیون تومان را نداشته باشیدانتظار ورود خودرو با قیمت کمتر از 800 میلیون تومان را نداشته باشید

به گفته دبیر انجمن واردکنندگان خودرو، دادفر، قرار بر این شده بندی قانونی در قیمت گذاری خودروهای وارداتی صورت بگیرد و گزینه‌های دیگر مانند نرخ ارز، کالای داخلی و میزان عوارض در نظر گرفته شود. لازم به ذکر است که سال گذشته نرخ ارز 4200 تومانی بوده ولی امسال 24 هزار تومانی محاسبه خواهد شد و مسئله این است که تعرفه واردات خودرو نیز هیچ تغییری نکرده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن اعلام آزاد شدن واردات خودرو اعلام کرده بود که قرار است خودروهای وارداتی وارد بازار شود که همراه با برخی محدودیت‌ها از جمله قیمت و مصرف سوخت خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !