رصد توییتری نمایندگان؛ از کشورهای جاسوس پرور تا تدبیر درباره ریزگردها


رصد توییتری نمایندگان؛ از کشورهای جاسوس پرور تا تدبیر درباره ریزگردها

تهران - ایرنا - شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز شنبه 31 اردیبهشت ماه نظرات خود را درباره کشورهای جاسوس پرور، تلاش نیابتی سوئد در بازداشت غیرقانونی حمید نوری، تدبیر درباره ریزگردها، تصویب طرح شفافیت قوای سه‌گانه، سفر رییس جمهور به آذربایجان غربی و ارز ترجیحی بیان کردند.

اردشیر مطهری نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی در حساب توییتر خود نوشت: کشورهای جاسوس پرور و فرانسوی‌ها باور کنند یک زمانی ایران بهشت جاسوس ها بود و آنها حتی در تیم مذاکرات هسته‌ای ما هم جاسوس داشتند.

وی اضافه کرد: اما الان جاسوس های توریست از بدو ورود تحت اشراف اطلاعاتی اند و به موقع دستگیر و پس از تخلیه اطلاعاتی محاکمه و به سزای اعمالشان می رسند و یا با اراده ایران و با ارفاق درقبال پول‌های بلوکه شده آزاد می شوند، نمونه اش مبادله نازنین زاغری با پولهای بلوکه شده تانک های چیفتن زمان طاغوت.

این نماینده مجلس در توییت خود تصریح کرد: اما صهیونیست ها بدانند جلالی ها حتما اعدام می شوند و تلاش نیابتی سوئدی ها در بازداشت غیرقانونی حمید نوری تاثیری در اراده ایران ندارد.

مطهری در توییت دیگری با هشتگ های ترکیه، ریزگرد و محیط زیست، نوشت: سد ایلیسو و سد آتاتورک بر روی رودهای دجله و فرات باید بعنوان تهدیدی جدی و حیاتی برای کل منطقه تلقی شود.

وی افزود: نابودی و خشکی غیرقابل باور زمین ها، نابودی کشاورزی، دامپروری و صنایع وابسته و طوفان ریزگردها را سبب که زندگی را مشقت بار و مهاجرت ها را اجتناب ناپذیر خواهد نمود. تا دیر نشده باید تدبیری اندیشید. هرچند همین الان هم دیر است.

مصطفی نخعی نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در توییتر عنوان کرد: درگذشت استاد عثمان محمدپرست معروف به عثمان خوافی استاد موسیقی مقامی ایران زمین، مردی از خطه هنرمندپرور خراسان را به جامعه هنرمندان و مردم شریف ایران تسلیت عرض می نمایم.

مهدی عسگری نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی با هشتگ Treaty The Stop توییت کرد: در مجمع پیش روی WHO: اصلاح بندهایی از IHR به پیشنهاد آمریکا و بحث بر سر پیش‌نویس معاهده جهانی همه‌گیری در دستورکار قراردارد. دولت مراقب باشد با شعارهای زیبای حمایتی و پاندمی‌هراسی، زیربار تحمیل تعهدات استعماری که هدفش کنترل کشورها مطابق منافع چپاولگران است، نرود.

حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم، بهارستان و پرند در توییتی نوشت: تصویب شفافیت اقدام مبارکی است اما هنوز ابتدای مسیر است، نتیجه واقعی زمانی است که ثمره شفافیت جلوی رانت و فساد را گرفته، توزیع ثروت را عادلانه کند و دسترسی همه افراد به اطلاعات را فراهم نماید. در طرح جامع شفافیت قوای سه‌گانه به دنبال همین هدف هستیم.

مهدی عیسی زاده نماینده مردم میاندوآب در توییتر خطاب به رییس جمهور، عنوان کرد: حضور رییس جمهور محترم حضرت آیت الله دکتر رییسی در شهرستان میاندوآب از اجابت دعوت صورت گرفته توسط ایشان وحضور در زادگاه شهید باکری کمال تشکر را دارم.

وی در توییت دیگری نوشت: برای اینکه رئیس جمهور به میاندوآب سفر کنند، از همه ظرفیت ها استفاده کردیم و به هرکس که می توانستیم تماس گرفتیم و آقای رئیسی نیز علی رغم مخالفت هایی که به دلیل شرایط پروازی بود، روی ما را زمین نیانداختند و منت بر ما نهادند و آمدند و مردم میاندوآب را خوشحال کردند.

آرا شاوردیان نماینده مسیحیان ارمنی تهران و شمال ایران در توییتر عنوان کرد: استان آذربایجان غربی نمونه بارزی از همزیستی دوستانه ادیان، مذاهب و اقوام مختلف در کنار یکدیگر است. این ظرفیت می‌تواند به الگوی توسعه عادلانه تبدیل شود که در سفر اخیر رییس‌جمهور امیدواری‌های زیادی در این خصوص ایجاد شد.

مرتضی آقاتهرانی نماینده مردم تهران توییت کرد: برای مسأله ارز ترجیحی، جراحی اقتصادی لازم است که مجلس با اعتماد به دولت انقلابی، زمان، شکل و اندازه آن را به تشخیص دولت واگذار کرد. با دقت بیشتر دولت و همچنین بردباری مردم عزیز که همیشه پای‌کار انقلاب بوده‌اند، این کار به نفع تولید و مردم به‌ویژه پابرهنگان و علیه رانت خواهد بود.

سید محسن دهنوی نماینده مردم تهران در توییتی نوشت: امروز قانون «جهش تولید دانش‌بنیان» توسط رییس مجلس به رئیس جمهور ابلاغ شد و لازم‌الاجرا است. وظیفه دستگاه‌های اجرایی، تدوین آیین‌نامه‌های اجراییِ این قانون است که باید در کم‌تر از ۳ ماه، آن را تصویب نمایند. از امروز کار اصلی ما یعنی نظارت بر اجرای کامل این قانون، شروع شده است.

محمدحسین حسین‌زاده بحرینی نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی توییت کرد: طرح شفافیت قوای سه‌گانه به دلیل ایجاد کارآمدی و کاهش فساد، نقطه عطف در حکمرانی جمهوری اسلامی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش