بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب چه شبهاتی را بیشتر می‌پرسند؟


بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب چه شبهاتی را بیشتر می‌پرسند؟

مدیر غرفه مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی در نمایشگاه کتاب گفت: بر اساس تعداد سوالاتی که در این غرفه ثبت شده، روزانه حدود 600 نفر به غرفه ما می‌آیند و در حوزه اعتقادات، احکام، اخلاق و خانواده شبهات و سوالاتی را مطرح می‌کنند.

بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب چه شبهاتی را بیشتر می‌پرسند؟

مجتبی احمدنژاد در گفت و گو با ایران اکونومیست با بیان این‌که همیشه ۶ روحانی در غرفه مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب حضور دارند و پاسخگوی سوالات مردم هستند، اظهار داشت: گروه‌های علوم قرآنی و حدیث، اعتقادات، احکام، اخلاق و خانواده، تاریخ اسلام و مشاوره روان‌شناسی در این غرفه فعال هستند و کارشناسان هر گروه به صورت تخصصی به سوالات پاسخ می‌دهند. کارشناسان این غرفه، هم سطوح حوزوی را طی کرده‌اند و هم حداقل مدرک کارشناسی ارشد این رشته‌ها را دارند.

وی در پاسخ به این سوال که چه پرسش‌هایی بیشتر مطرح می‌شود، توضیح داد: معمولا مراجعه‌کنندگان درباره موضوعاتی چون وسواس، تربیت کودک، مشاوره قبل از ازدواج، مهارت های همسرداری، قرائت نماز، کفاره روزه، آموزش موسیقی، خمس و تقلید سوال می‌پرسند. سوالاتی هم درباره حسادت، حجاب و امر به معروف داشتیم. چند خانم درباره وضع حجاب در نمایشگاه پرسیدند و این که ما چگونه می‌توانیم امر به معروف کنیم.
احمدنژاد افزود: درباره تاریخ اسلام و زرتشت هم سوال می‌شود. یکی از سوالات پربسامد ما درباره کوروش است. درباره فمینیسم و حقوق زنان نیز زیاد پرسیده می‌شود. همچنین مردم سوالاتی درباره مسائل سیاسی مثل حکومت دینی و رابطه سیاست و دیانت دارند.
این کارشناس مذهبی که در هشت سال گذشته به صورت منظم و مستمر مدیریت غرفه مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی را به عهده داشته، درباره دشواری‌های ماموریت همکارانش گفت: من و همکارانم صبح از قم حرکت می کنیم و ساعت هشت شب برمی‌گردیم و ۱۱ شب به قم می‌رسیم. با مردم در طول سال از طریق تلفن و فضای مجازی در ارتباط هستیم. گاهی مردم می‌گویند ما اعتماد نداریم و می‌ترسیم صدای‌مان ضبط و بعدا دردسرساز شود ولی اینجا مردم با ما رابطه چهره به چهره دارند و راحت‌تر ارتباط می‌گیرند.
احمدنژاد با اعلام این خبر که روزانه حداقل ۱۰ هزار سوال تلفنی را جواب می‌دهیم، بیان کرد: وعده حضوری ما در طول سال، نمایشگاه قرآن و نمایشگاه کتاب است. گاهی در ایستگاه‌های متروی تهران هم حاضر می‌شویم. با توجه به این ارتباط چهره به چهره با مردم، برایمان بسیار ارزشمند است و مصر هستیم که این سنگر و جایگاه را حفظ کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟