بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب چه شبهاتی را بیشتر می‌پرسند؟


بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب چه شبهاتی را بیشتر می‌پرسند؟

مدیر غرفه مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی در نمایشگاه کتاب گفت: بر اساس تعداد سوالاتی که در این غرفه ثبت شده، روزانه حدود 600 نفر به غرفه ما می‌آیند و در حوزه اعتقادات، احکام، اخلاق و خانواده شبهات و سوالاتی را مطرح می‌کنند.

بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب چه شبهاتی را بیشتر می‌پرسند؟

مجتبی احمدنژاد در گفت و گو با ایران اکونومیست با بیان این‌که همیشه ۶ روحانی در غرفه مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب حضور دارند و پاسخگوی سوالات مردم هستند، اظهار داشت: گروه‌های علوم قرآنی و حدیث، اعتقادات، احکام، اخلاق و خانواده، تاریخ اسلام و مشاوره روان‌شناسی در این غرفه فعال هستند و کارشناسان هر گروه به صورت تخصصی به سوالات پاسخ می‌دهند. کارشناسان این غرفه، هم سطوح حوزوی را طی کرده‌اند و هم حداقل مدرک کارشناسی ارشد این رشته‌ها را دارند.

وی در پاسخ به این سوال که چه پرسش‌هایی بیشتر مطرح می‌شود، توضیح داد: معمولا مراجعه‌کنندگان درباره موضوعاتی چون وسواس، تربیت کودک، مشاوره قبل از ازدواج، مهارت های همسرداری، قرائت نماز، کفاره روزه، آموزش موسیقی، خمس و تقلید سوال می‌پرسند. سوالاتی هم درباره حسادت، حجاب و امر به معروف داشتیم. چند خانم درباره وضع حجاب در نمایشگاه پرسیدند و این که ما چگونه می‌توانیم امر به معروف کنیم.
احمدنژاد افزود: درباره تاریخ اسلام و زرتشت هم سوال می‌شود. یکی از سوالات پربسامد ما درباره کوروش است. درباره فمینیسم و حقوق زنان نیز زیاد پرسیده می‌شود. همچنین مردم سوالاتی درباره مسائل سیاسی مثل حکومت دینی و رابطه سیاست و دیانت دارند.
این کارشناس مذهبی که در هشت سال گذشته به صورت منظم و مستمر مدیریت غرفه مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی را به عهده داشته، درباره دشواری‌های ماموریت همکارانش گفت: من و همکارانم صبح از قم حرکت می کنیم و ساعت هشت شب برمی‌گردیم و ۱۱ شب به قم می‌رسیم. با مردم در طول سال از طریق تلفن و فضای مجازی در ارتباط هستیم. گاهی مردم می‌گویند ما اعتماد نداریم و می‌ترسیم صدای‌مان ضبط و بعدا دردسرساز شود ولی اینجا مردم با ما رابطه چهره به چهره دارند و راحت‌تر ارتباط می‌گیرند.
احمدنژاد با اعلام این خبر که روزانه حداقل ۱۰ هزار سوال تلفنی را جواب می‌دهیم، بیان کرد: وعده حضوری ما در طول سال، نمایشگاه قرآن و نمایشگاه کتاب است. گاهی در ایستگاه‌های متروی تهران هم حاضر می‌شویم. با توجه به این ارتباط چهره به چهره با مردم، برایمان بسیار ارزشمند است و مصر هستیم که این سنگر و جایگاه را حفظ کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا