محل استقرار شرکت‌های فناور در لرستان تا پایان مردادماه آماده می‌شود


محل استقرار شرکت‌های فناور در لرستان تا پایان مردادماه آماده می‌شود

خرم‌آباد - ایرنا - رییس پارک علم و فناوری لرستان گفت: ساخت محل استقرار موسسات و شرکت‌های فناور لرستان 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تا پایان مردادماه امسال به بهره‌برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "محمودرضا شاکرمی" روز شنبه در گفت وگو با رسانه‌ها اظهار داشت: پارک علم و فناوری لرستان از سال ۱۳۹۱ فعالیت خود را در راستای حمایت از واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان آغاز کرد.
وی افزود: طی رایزنی‌های لازم با دانشگاه لرستان مصوبه اخذ مجوز تملک حدود ۲۰ هکتار از اراضی دانشگاه لرستان در سال ۱۳۹۵ از هیات امنای این دانشگاه صادر و در همان سال سند قطعی تملک اراضی تملک اراضی از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اخذ شد.

به گفته وی این مکان مزیت های فراوانی دارد که از آن جمله می توان به قرار گرفتن در پردیس دانشگاهی کمالوند و نزدیکی به دانشگاه‌های بزرگ و اثرگذار لرستان اشاره کرد.
شاکرمی تصریح کرد: سه فاز عمرانی برای پروژه احداث پارک علم و فناوری تعریف شده بود که فاز اول احداث ساختمان اداری به متراژ یکهزار و ۱۷۳متر مربع و فاز دوم احداث ساختمان آزمایشگاه و پژوهشگاه به متراژ دو هزار و ۲۲۵مترمربع در سال ۱۳۹۸ با حضور وزیر وقت به بهره برداری رسید.
وی بیان داشت: فاز سوم پروژه ساختمان موسسات و شرکت های فناور دارای حدود ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی است که تا پایان مرداد ماه جهت واگذاری به حدود ۴۰ واحد فناور و تأمین فضای اداری مورد نیاز آنها به بهره برداری خواهد رسید.
شاکرمی ایجاد راه دسترسی را از دیگر برنامه‌های عمرانی پارک لرستان برشمرد و بیان داشت: با همکاری دانشگاه لرستان و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان راه دسترسی به پارک از مسیر دانشگاه لرستان بدون تحمیل هزینه ایجاد شد و ایجاد راه دسترسی مستقل از دانشگاه برای عبور و مرور فناوران از برنامه‌ها و اهداف آتی این پارک می باشد.
وی در خصوص تأسیسات زیربنایی به احداث خط انتقال برق و پست ۶۳۰ کیلو ولت آمپر، احداث محل استقرار دیزل ژنراتور، احداث و بهره برداری از خط فیبر نوری، تکمیل و تجهیز چاه آب شرب، احداث فاز اول خط انتقال فاضلاب، احداث فاز اول خط انتقال آب، احداث فاز اول شبکه جمع¬آوری آب های سطحی و شروع عملیات گازرسانی به مجموعه اشاره نمود.
وی اجرای پروژه محوطه سازی و فضای سبز در مجموعه پارک و تکمیل فاز اول آن به متراژ تقریبی ۲ هزار متر مربع را از دیگر عملکردها و برنامه های این پارک برشمرد.
رئیس پارک علم و فناوری لرستان افزود: طرح جامع واگذاری اراضی پارک به واحدهای فناور متقاضی تهیه و جلسه هیات امنای منطقه تصویب شده است و منتظر ابلاغ طرح از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هستیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش