بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) شیراز به وضعیت عادی خدمت‌رسانی درمانی بازگشت


بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) شیراز به وضعیت عادی خدمت‌رسانی درمانی بازگشت

شیراز-ایرنا-رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد: با توجه به کاهش آمار کرونا، بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) شیراز که به عنوان بیمارستان مرجع فعالیت می‌کرد ، به وضعیت عادی خدمت رسانی درمانی پیش از دوران کووید19 بازگشت.

دکتر سید وحید حسینی روز شنبه در نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا افزود: آمارها نشان دهنده کاهش آمار بستری بیماران کووید۱۹ در بخش های عادی و مراقبت های ویژه کرونا در بیمارستان های استان فارس است، اما در وضعیت کنونی نیز حفظ مشارکت مردم دز زمینه رعایت شیوه نامه های بهداشتی و تداوم پایبندی به این امر در جامعه ضرورت دارد تا بتوانیم روند نزولی آمارها را با قوت، ادامه دهیم.

او ادامه داد: از آغاز شیوع کرونا، بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) به عنوان بیمارستان مرجع کرونا معرفی شده و بسیاری از خدمات درمانی در این بیمارستان متوقف شد که اکنون با توجه به کاهش آمار، به وضعیت عادی پیش از کرونا بازگشته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن قدردانی از مشارکت مردم در طرح واکسیناسیون عمومی برای ایمن سازی جامعه اعلام کرد: تاکنون ۹۳ و ۶۴ صدم درصد از جمعیت هدف دُز یک، ۸۷ و ۶۹ صدم درصد دُز دو و ۴۸ و ۹۸ صدم درصد جمعیت گروه هدف در شهرستان های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز دُز سوم واکسن کووید۱۹ را دریافت کرده اند.

مسئول حوزه سلامت فارس در این نشست اعلام کرد: از زمان اعلام شده تا کنون، ۳ هزار و ۲۴۲ نفر جمعیت گروه هدف در شهرستان های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز دُز چهارم واکسن کووید۱۹ را دریافت کرده اند.

اعلام آخرین وضعیت رنگ بندی کرونا در فارس

این مقام مسوول در حوزه سلامت فارس در ادامه با اعلام آخرین وضعیت رنگ بندی کرونا در فارس اعلام کرد: هم اکنون شهرستان های رستم، سپیدان، ممسنی، خرم بید، بوانات، سرچهان، پاسارگاد، ارسنجان، بختگان، زرقان، بیضاء، کوه چنار، خرامه، سروستان، کوار، خفر، فراشبند، مُهر، خنج، اوز و گراش در وضعیت زرد و بقیه شهرستان ها از جمله شیراز، در وضعیت آبی قرار دارند.

دکتر سید وحید حسینی ضمن ارزیابی آمار ابتلا در مناطق مختلف استان، موارد مرگ و میر، وضعیت آمار افراد بستری و بهبودیافته و روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک به ابتلا در مراکز درمانی؛ به پیگیری آمار نمونه های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس، پایش عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کرونا در فارس پرداخت.

وضعیت وخیم ۱۰ بیمار مبتلا به کرونا در بخش‌های ICU بیمارستان های استان فارس

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز هم طی اطلاعیه ای، آخرین وضعیت کرونا در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز شنبه، سی و یکم اردیبهشت ۱۴۰۱، اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است:از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و ۱۴۶ هزار و ۲۴۱ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۶۲۸ هزار و ۴۰۰ بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۷۵۸ هزار و ۹۶۷ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۱۷ هزار و ۶۳۴ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون ۳۸۷ هزار و ۲۷۴ مورد تست سریع انجام شده و ۱۱۰ هزار و ۷۶۶ بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری ۲۰ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۱۱۳ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۰ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

در ۲۴ ساعت گذشته مورد جدید فوتی کووید۱۹ در فارس گزارش نشده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، هشت هزار و ۳۶ نفر است.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۲۰ هزار و ۸۷ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هشت میلیون و ۷۷ هزار و ۴۳۵ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۱۶ هزار و ۹۱۵ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۲۲ هزار و ۱۵۲ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۵۳۸ هزار و ۳۶۸ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...