نکات مهم در پرورش تجاری گل مریم که باید بدانید


نکات مهم در پرورش تجاری گل مریم که باید بدانید

پرورش گل های زینتی از گذشته تاکنون مورد توجه قرار می گیرد. گل های زینتی معمولاً از ریزوم تکثیر می شوند. بنابراین شیوه پرورش متفاوتی را به خود اختصاص می دهند. گل مریم از جمله گل های زینتی پرطرفدار و معطر است که با رنگ سفید و گل های کوچک در میان سایر گل های […] نوشته نکات مهم در پرورش تجاری گل مریم که باید بدانید...

پرورش گل های زینتی از گذشته تاکنون مورد توجه قرار می گیرد. گل های زینتی معمولاً از ریزوم تکثیر می شوند. بنابراین شیوه پرورش متفاوتی را به خود اختصاص می دهند. گل مریم از جمله گل های زینتی پرطرفدار و معطر است که با رنگ سفید و گل های کوچک در میان سایر گل های زینتی خودنمایی می کند. این گل عطر بسیار خاصی دارد و نمی‌ توان آن را با هیچ گل دیگری مقایسه کرد.

اهمیت پرورش گل مریم

Polianthes tuberosa (گل مریم) ابتدا توسط کاشفان مکزیکی در ابتدای دهه ۱۵۰۰ کشف شد. این گل ابتدا در کشور اسپانیا مورد توجه قرار گرفت و آن گاه در نواحی فلوریدا و خلیج تگزاس نیز به صورت تجاری رشد پیدا کرد.

عطر گل مریم جزء عطرهای شیرین و تند است. امروزه این رایحه در صنعت عطرسازی بسیار مورد استقبال قرار می گیرد. البته استفاده از این گل در صنعت عطر، سابقه ای دیرینه دارد. این نوع گل های زینتی در مراسم عروسی و شادباش نیز طرفداران خاص خود را دارند. شکل و فرم این گل ها به گونه ای است که امکان تزیین و استفاده از آن ها را در فضاهای مختلف فراهم می‌کند.

گل مریم به صورت یک ساله رشد می کند و در گونه‌های متفاوتی پرورش می یابد. در واقع این گل در برابر سرما مقاوم نیست. به همین خاطر برای پرورش و نگهداری آن باید محیط مناسبی را فراهم کرد.

پیش از پرورش گل مریم این نکات را بدانید

اگر تصمیم به خرید پیاز نرگس و خرید پیاز مریم و پروش آنها گرفته‌اید، باید چندین نکته مهم و مراقبتی را در مورد آن رعایت کنید.

اول اینکه این گل های معطر و پر زرق و برق در اواخر فصل تابستان باید کاشته شوند. برای پرورش آن باید کاشت پیاز مریم را انجام دهید. ارتفاع گل مریم گاهی به حدود یک متر نیز می رسد.

نحوه کاشت پیاز مریم

نحوه پرورش این گل در محیط منزل و باغچه خانه بسیار ساده است. این پرورش باید در زمان بندی مناسب و بعد از نگهداری ریزوم ها انجام شود. برای کاشت گل مریم ابتدا باید قبل از شروع فصل زمستان، ریزوم های آن را در محیط مناسبی در داخل زمین بکارید. نکات پرورشی و نگهداری گل مریم نشان می دهد که این نوع گل در دمای کمتر از منفی ۷ درجه سانتیگراد به شدت آسیب می بیند.

این موضوع نشان می ‌دهد که خاک باغچه مناطق کوهستانی محیط مطلوبی برای پرورش پیاز مریم نیست. در فصل بهار زمانی که خطر یخبندان و سرمازدگی کاملاً برطرف شد، نوبت به کاشت پیاز مریم می رسد. این ریزوم ها باید در عمق حدود 15 تا 20 سانتی متر از سطح زمین کاشته شوند. برای پوشش آن ها در برابر سرما نیز حداقل 5 سانتی متر خاک در نظر گرفته می شود. نکته مهم در مورد پرورش گل مریم این است که شما باید پیاز های آن را در یک مکان آفتابگیر با خاک زهکشی شده پنهان کنید.

نکات مهم در پرورش تجاری گل مریم که باید بدانید

شرایط مناسب برای کاشت پیاز مریم

بهتر است همواره در دوران قبل از کاشت، خاک این گل زینتی را به شکل مرطوب نگه دارید. اگر خاکی که برای کاشت گل مریم انتخاب کرده‌اید ضعیف است، آن را با اصلاحات ارگانیک و کمپوست غنی سازی کنید. این اقدام برای زهکشی مطلوب خاک و بهبود وضعیت بافت آن مورد توجه قرار می گیرد.

زمانی که دوران گلدهی گل مریم به اتمام می رسد و شاخ و برگ آن به رنگ زرد در می آیند، پیاز ها باید مجدداً پنهان شوند تا از آسیب سرمای زمستان در امان باشند.

دمای مطلوب برای پرورش

دمای مطلوب برای نگهداری پیاز مریم در فصل زمستان بین ۲۱ تا ۲۴ درجه سانتیگراد تخمین زده می شود. این ریزوم ها احتمالاً بعد از گذشت ۷ تا ۱۰ روز در هوای آزاد کاملاً خشک می شوند. همچنین در یک محیط خنک با دمای ۱۰ درجه سانتی گراد شرایط مطلوب برای کاشت مجدد در فصل بهار را به دست می آورند.

انتخاب گونه مناسب برای کاشت گل مریم

پرورش گل مریم فقط برای تزیین و توجه به جنبه زیبایی آن مورد استقبال قرار نمی گیرد. گل های مریم با توجه به ظرافت، عطر بی نظیر و طراحی خوش فرمی که دارند، برای موارد مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. به همین خاطر پرورش این گل ها می تواند از نظر تجاری و صنعتی حائز اهمیت باشد. ضمن اینکه این نوع گل ها در سراسر نقاط جهان محبوب و پرطرفدار هستند و در بیشتر کشورها نیز شناخته شده می باشند.

برای اینکه بتوانیم در پرورش و نگهداری گل های مریم موفق باشیم، باید گونه های مختلف آن را به خوبی بشناسیم. این موضوع در مورد کاشت و نگهداری گل های زینتی از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. اگر شما اطلاعات لازم را در مورد گونه انتخابی گل مریم به دست آورید، می توانید نگهداری و مراقبت از آن را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

نکات مهم در پرورش تجاری گل مریم که باید بدانید

پرورش گل مریم

گیاه و گل زینتی که به شکل مناسب نگهداری و مراقبت شود، بیشترین بازدهی را به همراه خواهد داشت. در نتیجه شما از پرورش گل های مریم به سود مورد انتظار دست پیدا خواهید کرد. شرایط مراقبت و نگهداری از این گل ها نیز به عنوان کلید دوم موفقیت شما محسوب می شود. هر کدام از گونه های گل مریم شرایط خاصی برای انتخاب خاک مناسب، زمان و نحوه کاشت، میزان رطوبت، میزان مواد آلی موجود در خاک و … دارند. حفظ تعادل در برآوردن نیازهای گیاه آن را به بالاترین حد رشد و تکثیر می رساند. از طرفی اگر بتوانید از گونه های کاشته شده، گونه های مقاوم دیگری به دست آورید و تکثیر آن را به خوبی انجام دهید، در این صنعت پیشرفت قابل توجه خواهید داشت.

پرورش مریم از طریق بذر

کاشت گل مریم اغلب از طریق ریزوم انجام شود. البته روش دیگری نیز برای کاشت و نگهداری از این نوع گل زینتی وجود دارد. تکثیر از طریق بذر در مورد گل های مریم نیز وجود دارد. این بذرها باید در ماه بهمن کاشته شوند. در این حالت می توانید احتمال دهید که ۷۰ تا ۸۰ درصد بذرها به شکل نقطه ای جوانه بزنند. برای اینکه بتوانید کاشت موفقی در مورد این گل زینتی داشته باشید، باید فاصله بین پیازها را به خوبی رعایت کنید. پیازها باید با فاصله 20*20 یا 20*30.5 ۲۰۲۰ کاشته شوند. در واقع هوا باید بین آن ها به خوبی رفت و آمد کند.

خاک مناسب برای کاشت

همانطور که گفتیم خاک مرطوب و زهکشی شده گزینه مناسبی برای کاشت پیاز مریم است. این خاک بهتر است در نوع لومی یا شنی و سبک باشد.از طرفی دارای مواد مغذی مورد نیاز گل باشد. میزان اسیدیته خاک گل مریم باید بین 6.5 تا 7.5 باشد.

گل های مریم باید در برابر باد شدید به خوبی محافظت شوند. چون تنها در این صورت می توانند شکوفه های به مراتب بیشتری داشته باشند. توجه داشته باشید که این گل در شرایط آفتاب کامل موقعیت بهتری برای رشد دارد.

نکات مهم در پرورش تجاری گل مریم که باید بدانید

خرید گل مریم

خرید پیاز مریم از فروشگاه نازبو

با خرید پیاز مریم از سایت های معتبر مانند سایت نازبو می توانید از گونه های مقاوم و اصیل این گل زینتی بهره مند شوید. در این صورت شانس بیشتری برای پرورش گل مریم به شکل تجاری خواهید داشت. کلیه بذرها و پیازهای عرضه شده در سایت نازبو از نظر کیفیت، سالم بودن، عاری بودن از هرگونه آفات و حشرات و … کاملاً تحت بررسی و تست های فراوان قرار می گیرند. به همین خاطر این فروشگاه محصولات خود را با ضمانت به مشتریان عرضه می کند.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیاهان آپارتمانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا