نرخ غذا در رستورانهای مشهد ثابت می‌ماند


نرخ غذا در رستورانهای مشهد ثابت می‌ماند

مشهد-ایرنا- رییس اتحادیه صنف رستوران، کباب و حلیم‌پزان مشهد گفت: نرخ غذا در انواع رستوران‌ها، کبابی‌ها و کترینگ‌ها بر خلاف شایعات مبنی بر افزایش قیمت غذا در نتیجه اصلاح ارز ترجیحی تا پایان سال تغییری نمی‌کند.

حسن امیریان روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: یک ماه قبل اتحادیه صنف رستوران، کباب و حلیم‌پزان درخواست افزایش نرخ غذاها را به دلیل افزایش هزینه‌های جانبی رستورانها مانند دستمزد کارگر و نرخ آب و برق و گاز داد که کمیسیون نظارت استان باافزایش بین ۱۵ تا ۲۰ درصدی نرخها موافقت کرد.

وی بیان کرد: اکنون نیز افزایش نرخ مزبور در انواع غذاها اعمال شده است و نرخ‌نامه در همه رستوران‌ها، کبابی‌ها، حلیم پزی‌ها و کترینگ‌ها وجود داشته و باید صاحبان این صنوف نرخ‌نامه را در معرض دید مشتریان قرار دهند.

امیریان اظهار داشت: به طور معمول از ۲۰ فروردین تا نیمه خرداد ماه هر سال در مشهد به دلیل زائرپذیر بودن آن بازار رستوران داران به اصطلاح "کاهو بازار" بوده و کساد است و این رکود تا زمانی که دوباره زائران در تابستان به این شهر سفر کنند، ادامه دارد لذا این موضوع ارتباطی به افزایش قیمتهای برخی کالاهای اساسی ندارد.

رییس اتحادیه صنف رستوران، کباب و حلیم پزان مشهد گفت: این اتحادیه تا پایان سال اقدامی نسبت به افزایش نرخ غذاها نخواهد داشت و مردم از این بابت نگران نباشند و فقط در رستوران‌ها و کبابی‌ها حضور یابند که نرخ‌نامه داشته باشند.

به گزارش ایرنا، ۴۰۰ چلوکبابی یا رستوران، ۴۵۰ کبابی و حلیم‌پزی و ۲۵۰ کترینگ از اتحادیه صنف رستوران‌داران مشهد پروانه کسب معتبر دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا