استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان برای خدمت‌رسانی هوشمند در قوه قضاییه


استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان برای خدمت‌رسانی هوشمند در قوه قضاییه

تهران- ایرنا- معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی قوه قضاییه گفت: قوه قضاییه باید از توان شرکت های دانش بنیان در خدمت رسانی هوشمند بهره ببرد.

به گزارش خبرنگار علم و آموزش ایرنا، سید محمد صاحبکار روز شنبه در حاشیه نمایشگاه پردیس نوآوری حقوقی و قضایی در جمع خبرنگاران افزود: قوه قضاییه مهمترین برنامه ای که اجرا می کند، سند تحول قضایی است.

وی بیان کرد: در سند تحول قضایی چند محور اصلی مد نظر است. یکی از مهمترین محورها، هوشمندسازی قوه قضاییه است تا در کل نظام حکمرانی کشور به خصوص حکمرانی قضایی با روش های هوشمند در درجه اول پرونده ای تشکیل نشود.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی قوه قضاییه ادامه داد: باید با استفاده از روش های هوشمند روابط بین مردم را طوری ساماندهی کنیم که پرونده های قضایی در معاملات، رفتارهای مختلف و تعاملاتی که بین مردم است به نحوی ساماندهی شود که اصلا پرونده ای در دستگاه قضا شکل نگیرد؛ اگر هم پرونده ای در دستگاه قضا شکل گرفت با روش های هوشمندانه با سرعت و دقت بیشتر بتوانیم در این زمینه ارزیابی کنیم.

صاحبکار اظهار داشت: قوه قضاییه مثل همه بخش های مختلفی که با عموم مردم در تعامل است، معمولا باید از توان شرکت های دانش بنیان استفاده کند تا بتواند این نحوه خدمت رسانی را مناسب انجام دهد.

وی افزود: این نمایشگاه نمونه ای است که شرکت های دانش بنیان بتوانند به دستگاه قضا کمک کنند و در این مسیر کمک بیشتری از آنها بگیریم.

به گزارش ایرنا،‌ ۱۶ محصول دانش بنیان حوزه حقوقی و قضایی امروز در قالب نمایشگاه یک روزه با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در پردیس نوآوری حقوقی و قضایی ارایه شد.

ستاری به همراه سید محمد صاحبکار معاون برنامه ریزی ونظارت راهبردی قوه قضاییه و محمد کاظمی فرد رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات این قوه از نمایشگاه پردیس نوآوری حقوقی و قضایی بازدید کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان