رژیم غذایی کودکان را جدی بگیرید


پژوهشگران معتقدند ممکن است راه بسیار بهتری برای درمان علائم اختلال کم توجهی بیش فعالی کودک نسبت به استفاده از دارو وجود داشته باشد. بر این اساس با دادن یک رژیم غذایی مناسب می توان بیش فعالی و کم توجهی را کنترل...

رژیم غذایی کودکان را جدی بگیرید

پژوهشگران معتقدند ممکن است راه بسیار بهتری برای درمان علائم اختلال کم توجهی بیش فعالی کودک نسبت به استفاده از دارو وجود داشته باشد. بر این اساس با دادن یک رژیم غذایی مناسب می توان بیش فعالی و کم توجهی را کنترل کرد.

به گزارش سیناپرس، محققان دانشگاه ایالتی اوهایو می گویند کودکان مبتلا به اختلال کم توجهی بیش فعالی که میوه و سبزیجات بیشتری مصرف می کنند، شرایط بهتری نسبت به سایر همسالان دارای مشکل مشابه دارند.

در مطالعه ‌ای روی ۱۳۴ کودک که علائم اختلال کم توجهی بیش فعالی را نشان می ‌دادند، مشخص شد آن‌ هایی که رژیم گیاهی و مکمل ‌های ویتامین و مواد معدنی حاوی ۳۶ عنصر مصرف می ‌کردند، سه برابر بیشتر از کودکانی که دارونما مصرف می‌ کردند، در توانایی خود برای توجه و تنظیم احساساتشان بهبود یافتند.

محققان در ادامه، والدین این کودکان را مورد بررسی قرار داده و از آنها در مورد رژیم غذایی روزانه و اندازه وعده غذایی فرزندشان در ۹۰ روز گذشته سوال کردند. آنها همچنین از هر یک از این والدین خواستند که سطح بی توجهی فرزندشان را ارزیابی کنند.به گزارش سیناپرس، مشخصه اختلال کم توجهی بیش فعالی کودک، مشکلی است که شامل مشکل در تمرکز، ناتوانی در پیروی از دستورالعمل ها، مشکلات به خاطر سپردن چیزها و مشکل در کنترل احساسات است.

به گزارش سیناپرس، نتایج نظرسنجی ها نشان داد که والدین کاهش قابل توجهی در علائم اختلال کم توجهی بیش فعالی را هنگامی که فرزندانشان میوه و سبزیجات بیشتری می خوردند، مشاهده کردند.

ایرنه هاتسو هاتسو (Irene Hatsu Hatsu)، دانشیار تغذیه انسانی در دانشگاه ایالتی اوهایو، در این رابطه می گوید: دنبال کردن یک رژیم غذایی سالم، از جمله میوه ها و سبزیجات، ممکن است یکی از راه های کاهش برخی از علائم اختلال کم توجهی بیش فعالی کودکان باشد. کاری که پزشکان با مشاهده علائم اختلال کم توجهی بیش فعالی کودک انجام می ‌دهند این است که دوز داروی درمانی خود را افزایش می دهند.

مطالعات ما نشان می دهد که باید دسترسی کودکان به غذا و همچنین کیفیت رژیم غذایی آنها را بررسی کنیم تا ببینیم آیا ممکن است این مضوع در شدت علائم آنها نقش داشته باشد.

محققان خاطرنشان می کنند: مطالعه قبلی نشان می دهد که کودکان خانواده هایی که با سطح بالاتری از ناامنی غذایی مواجه هستند، بیشتر احتمال دارد علائم شدید اختلالات عاطفی را تجربه کنند. این موارد شامل علائم تحریک پذیری مزمن، خلق و خوی ضعیف و فوران خشم است.

به گزارش سیناپرس، بررسی های انجام شده نشان می دهد که گرسنگی یا احساس تحریک پذیری به دلیل گرسنگی، می تواند نقش مهمی در شدت علائم اختلال کم توجهی بیش فعالی کودک داشته باشد. نویسندگان مطالعه این نظریه را مطرح کردند که شروع اختلال کم توجهی بیش فعالی با سطوح پایین انتقال دهنده های عصبی خاصی در مغز ارتباط دارد زیرا ویتامین ها و مواد معدنی موجود در مواد غذایی ما به طور قابل توجهی در ایجاد این مواد شیمیایی عصبی نقش دارند.

باید در نظر گرفت که همه افراد زمانی که گرسنه هستند عصبانی می شوند و کودکان مبتلا به اختلال کم توجهی بیش فعالی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. محققان تاکید می کنند که اگر آنها غذای کافی دریافت نکنند، علائم بدتری را تجربه می کنند.

شرح کامل این مطالعه در آخرین شماره مجله Nutritional Neuroscience منتشر شده است.

مترجم: مولود یوسفی

هرگونه کپی برداری و انتشار مطالب از خبرگزاری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.
لینک کوتاه
نظرات شما .socials{ background-size: 20px auto !important; height: 20px !important; width: 20px !important; margin-right: 0px !important; } .a2a_divider { border-left: 1px solid #000; display: inline; height: 16px; line-height: 16px; margin-left: -2px; margin-right: 10px; position: relative; top: -7px; } .social_linkedin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/linkedin_32.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_balatarin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/balatarin-enlogo.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_cloob{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/cloob-logo-share.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_afsaran{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/ir.afsaran.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .commentsCont .content ul li, .commentReplyPlaceHolder li { background: -moz-linear-gradient(center top , #f6f6f6, #ffffff) repeat scroll 0 0 transparent; border: 1px solid #cccccc; border-radius: 6px; margin-bottom: 5px; } .commentsCont .content ul li .commentinfo, .commentReplyPlaceHolder li .commentinfo { background-color: #eee; border-bottom: 1px solid #ddd; height: 22px; line-height: 19px; padding: 2px 10px; } .commentsCont .senderName, .commentReplyPlaceHolder .senderName { margin-left: 10px; } .commentsCont .dateTime, .commentReplyPlaceHolder .dateTime { color: #666; margin-left: 4px; float:left; } .commentsCont .content ul li .commentBox, .commentReplyPlaceHolder li .commentBox { padding: 10px; } .commentsCont ul { list-style: outside none none; margin: 0; padding: 0; }

نظرات شما

متن *

نام *

ایمیل *

کد امنیتی* رژیم غذایی کودکان را جدی بگیرید[کد امنیتی جدید]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس / سلفی نوید محمدزاده و فرشته حسینی