توسعه الگوریتمی که خطر مصدومیت در ورزش را پیش‌بینی می‌کند


توسعه الگوریتمی که خطر مصدومیت در ورزش را پیش‌بینی می‌کند

یک الگوریتم جدید می‌تواند خطر مصدومیت‌های ورزشی را پیش‌بینی کند و از میزان آن‌ها بکاهد.

توسعه الگوریتمی که خطر مصدومیت در ورزش را پیش‌بینی می‌کند

به گزارش ایران اکونومیست و به نقل از دیلی‌میل، ‌الگوریتم جدید "سیلیکون‌ولی" (Silicon Valley) که توسط شرکت هوش مصنوعی "Zone۷" ابداع شده، توسط تیم‌های لیگ حرفه‌ای بسکتبال بزرگسالان آمریکا (ان‌بی‌ای)، لیگ ملی فوتبال (ان‌اف‌ال) و لیگ برتر فوتبال انگلستان به عنوان راهی برای تشخیص احتمال خطر آسیب‌دیدگی و توصیه اقدامات پیشگیرانه مورد استفاده قرار گرفته است.

یکی از این باشگاه‌ها، لیورپول است که این فصل را با موفقیت بزرگی پشت سر گذاشته و تعداد روزهایی که بازیکنان به دلیل مصدومیت از دست داده‌اند، از بیش از ۱۵۰۰ مورد در فصل ۲۰۲۰-۲۰۲۱ به ۱۰۰۸ مورد کاهش یافته است.

چشمگیرتر از آن روزهایی بودند که به دلیل "جراحات قابل توجه" از دست رفته‌ و بیش از ۹ روز طول کشیده‌اند. چنین مواردی از ۱۴۰۹ مورد به ۸۴۱ کاهش یافته و تقریباً نصف شده است.

اکنون بیش از ۵۰ باشگاه ورزشی در سراسر جهان از برنامه هوش مصنوعی "Zone۷" استفاده می‌کنند، اگرچه بسیاری از آنها مایلند در تلاش برای محافظت از هرگونه مزیت رقابتی که ممکن است این ابزار ارائه دهد، ناشناس بمانند.

شرکت "Zone۷" می‌گوید که با تیم‌های لیگ برتر بیسبال به منظور شناسایی پیشگیرانه الگوهای خطر آسیب‌زا، همکاری کرده است.

این شرکت مستقر در کالیفرنیا همچنین از مدل‌سازی یادگیری ماشینی برای تجزیه و تحلیل روابط بین حجم کار و ریکاوری در بازیکنان "ان‌بی‌ای" استفاده می‌کند.

این شرکت با سه تیم ناشناس "ان‌اف‌ال" و همچنین سه باشگاه راگبی و لیگ برتر انگلیس همکاری کرده است.

جدا از ورزش، شرکت "Zone۷" همچنین از فناوری خود برای حمایت از کارکنان بیمارستان که تحت شرایط نامناسب ناشی از همه‌گیری کووید و افزایش تعداد بیماران، کار می‌کنند، استفاده کرده است.

در دنیای فوتبال، کارشناسان این شرکت، پنج سال اخیر را با تیم اسپانیایی "ختافه" (Getafe) به همکاری پرداخته‌اند. آن‌ها داده‌های عملکردی را تجزیه و پیش‌بینی کرده‌اند که بازیکنان چه زمانی در معرض خطر آسیب‌دیدگی هستند.

از سال ۲۰۱۷ تا سال ۲۰۲۰، این باشگاه کاهش ۷۰ درصدی در آسیب‌های عضلانی و در فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸ و کمترین تعداد از دست دادن بازی به دلیل مصدومیت‌ را در بین ۲۰ باشگاه لالیگا داشته است.

سیستم "Zone۷" از هزاران پارامتر از جمله دستگاه‌های پوشیدنی استفاده می‌کند.

این شرکت ادعا می‌کند که قادر به تشخیص ۷۰ درصد از آسیب‌ها هفت روز پیش از وقوع است و این کار را با استفاده از الگوریتم‌های مبتنی بر داده خود انجام می‌دهد.

سایر باشگاه‌های فوتبال از جمله رنجرز (Rangers)، هال سیتی (Hull City) و تیم‌های "رئال سالت لیک" (Real Salt Lake) و باشگاه فوتبال تورنتو نیز داده‌های تمرینی و بازی‌های خود را برای تجزیه و تحلیل به "Zone۷" ارسال کرده‌اند. آن‌ها سپس ایمیل‌های روزانه حاوی اطلاعات بازیکنانی که ممکن است در معرض خطر باشند را دریافت می‌کنند.

این نرم‌افزار می‌تواند سناریوهای بهینه را به صورت روزانه شبیه‌سازی کند تا بازیکنان به سمت بهبود حرکت کنند و خطر آسیب به حداقل برسد. گاهی اوقات خطر ممکن است به معنای نیاز به کاهش حجم کاری باشد، برای مثال دویدن کمتر. گاهی اوقات نیز یک بازیکن می‌تواند نیاز به تمرین بیشتر داشته باشد. هوش مصنوعی عوامل مختلف مربوط به عملکرد بازیکن مانند قدرت، خواب، انعطاف پذیری و سیگنال‌های استرس را ارزیابی می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی