توضیحات سازمان تامین اجتماعی درباره اظهارات «رئیس کانون کارگران بازنشسته تبریز»  


توضیحات سازمان تامین اجتماعی درباره اظهارات «رئیس کانون کارگران بازنشسته تبریز»  

مطابق تأکید و دستور مدیرعامل سازمان، روند پرداخت حقوق ماه جاری به نوعی برنامه‌ریزی شده که پرداخت حقوق ماهانه کارکنان نیز پس از پرداخت کامل حقوق بازنشستگان انجام ‌شود.

به گزارش ایلنا، روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی پیروی گزارش اخیر منتشره در گفت‌وگو با رئیس کانون کارگران بازنشسته تبریز توضیحاتی ارائه داد که در ادامه می‌خوانید:

پیرو خبر منتشر شده در خبرگزاری ایلنا درباره وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان معزز سازمان تأمین‌اجتماعی و طرح ادعای نادرست پرداخت حقوق کارکنان این سازمان بر اساس نرخ دستمزد جدید و مصوبه شورای عالی کار، به اطلاع می‌رساند؛

1- حسب مفاد ماده 96 قانون تأمین‌اجتماعی، هر سال پیشنهاد سازمان تأمین‌اجتماعی در مورد میزان و چگونگی افزایش حداقل مستمری و سایر سطوح مستمری‌های بازنشستگان کارگری، پس از تصویب در هیئت‌مدیره سازمان و امضای وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی به هیئت‌وزیران ارسال ‌شده و تنها پس از تأیید و تصویب هیأت‌وزیران و ابلاغ مصوبه به سازمان تأمین‌اجتماعی، قابلیت اجرایی داشته و این روند قانونی، مختص سال جاری نیست. مطابق اطلاعیه‌های قبلی، پیشنهاد این سازمان برای افزایش حقوق بازنشستگان مطابق ماده ۹۶ و ۱۱۱ و در روز هفتم اردیبهشت ماه به هیئت‌وزیران ارسال شده که پس از ابلاغ مصوبه هیئت‌وزیران، افزایش دستمزد اعمال و پرداخت می‌شود.

2- با توجه به عدم ارسال مصوبه مذکور از طرف هیئت‌وزیران تاکنون، مطابق دستور مدیرعامل سازمان مقرر شده است اعمال افزایش حقوق کارکنان این سازمان نیز به پس از تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران عزیز موکول شود. لذا در پرداخت حقوق اردیبهشت کارکنان این سازمان، افزایشی نسبت به سال گذشته اعمال نشده است.

3- مطابق تأکید و دستور مدیرعامل سازمان، روند پرداخت حقوق ماه جاری به نوعی برنامه‌ریزی شده که پرداخت حقوق ماهانه کارکنان نیز پس از پرداخت کامل حقوق بازنشستگان انجام ‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج