پنج تن تخم مرغ فاقد هویت در فاروج خراسان شمالی توقیف شد


پنج تن تخم مرغ فاقد هویت در فاروج خراسان شمالی توقیف شد

بجنورد-ایرنا- رییس شبکه دامپزشکی فاروج گفت: پنج هزار کیلوگرم تخم مرغ فاقد هویت توسط شبکه دامپزشکی این شهرستان خراسان شمالی توقیف شد که این روند با شدت بیشتر ادامه می یابد.

سیدشاهین احمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در جهت نظارت های دامپزشکی بر سلامت محموله های فرآورده خام دامی ۲ خودروی حمل تخم مرغ خوراکی غیر مجاز و بدون مجوز حمل قرنطینه ای دامپزشکی در مسیر ورودی به استان، فاقد شناسه و تاریخ انقضاء محموله و عدم رعایت دمای مناسب هنگام حمل و نقل توقیف شدند.

وی خاطرنشان کرد: در این اقدام پنج هزار و ۵۰ کیلوگرم تخم مرغ خوراکی به دلیل عدم رعایت استانداردهای بهداشتی لازم، با هماهنگی مقام قضائی پس از اخذ نمونه و ارسال به آزمایشگاه مرکزی دامپزشکی استان جهت تعیین تکلیف ضبط موقت شد.

احمدی از اجرای طرح پایش سالمونلا در مزارع پرورش مرغ تخمگذار شهرستان فاروج خبر داد و اضافه کرد:

در راستای اجرای دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور و با هدف پیشگیری و کنترل بیماری سالمونلا در جمعیت طیور صنعتی، پایش دوره ای مزارع پرورش طیور در شهرستان فاروج برگزار شد.

رییس شبکه دامپزشکی فاروج گفت: سالمونلا علاوه بر آلودگی مزارع طیور یک بیماری زئونوز محسوب شده و به دلیل انتقال از طریق مصرف گوشت و تخم مرغ آلوده طیور یکی از شایع ترین عوامل مسمومیت های غذایی است، همچنین بیماری در طیور علاوه بر انتقال افقی به صورت انتقال عمودی باعث آلودگی تخم مرغ خوراکی و تخم مرغ نطفه دار شده و به دلیل مزمن بودن بیماری منجر به خسارات اقتصادی در طول دوره پرورش و حتی تولید خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ثروت هنگفت رئیس سامسونگ اعلام شد/ عکس