جزئیات نامه رئیس جمهور آمریکا به علی‌اف


جزئیات نامه رئیس جمهور آمریکا به علی‌اف

در نامه رئیس‌جمهوری آمریکا به الهام علی اف آمده است: اکنون لحظه امیدواری و فرصت مهمی برای ایجاد صلح پایدار در قفقاز جنوبی است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در نامه‌ای خطاب به الهام علی‌اف، همتای آذربایجانی خود در روز استقلال این کشور از شوروی سابق نوشت: امسال ما سی‌اُمین سالگرد روابط دیپلماتیک میان ایالات متحده و جمهوری آذربایجان را جشن می‌گیریم. همکاری ما در تنوع‌بخشی به انرژی و امنیت بین‌المللی در سه دهه گذشته دارد در لحظه‌ای حساس از تاریخ به ثمر می‌نشیند و آذربایجان نقشی کلیدی در کمک به تضمین و ثبات بخشیدن به بازارهای اروپا و جهان ایفا می‌کند.

پایگاه خبری آذرتگ گزارش داد، در این نامه آمده است: حمایت آذربایجان از حق حاکمیت اوکراین و کمک‌های شما (علی‌اف) در حوزه انرژی و انساسی به اوکراین پیام مهمی مخابره می‌کند. همچنین از خدمات حیاتی شما به مقابله جهانی با تروریسم قدردانی می‌کنیم.

بایدن نوشت: اکنون لحظه امیدواری و فرصت مهمی برای ایجاد صلح پایدار در قفقاز جنوبی است. ایالات متحده آماده است تا در تقویت تعاملات دیپلماتیک میان آذربایجان و ارمنستان کمک کرده و همچنین در توسعه اقتصادی، حمل و نقل و ارتباطات فرد به فرد که به شکوفا شدن مناطق دو سوی خزر و قفقاز منجر می‌شود، آذربایجان را یاری رساند. ما همچنان جمهوری آذربایجان را به اتخاذ اقدامات معنادار به سوی حکومت دموکراتیک و اصلاحاتی تشویق می‌کنیم که از حقوق بشر و آزادی‌های اساسی همه مردم جمهوری آذربایجان محافظت می‌کند.

این رئیس‌جمهوری آمریکا در ادامه نامه خود به همتای آذربایجانی‌اش نوشت: در این دوره بی‌ثباتی جهانی که جنگ روسیه در اوکراین ستون‌های امنیت بین‌المللی را تضعیف می‌کند، ایالات متحده حمایت خود از استقلال و حق حاکمیت آذربایجان را تکرار می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا